Tämä aihe sisältää 19 vastaukset, 5 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi jpr651 jpr651 15.5.2019 klo 15:14.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 20)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #253980
    jpr651
    jpr651
    Osallistuja

    31 vuotta ulkoruokinnassa pressun alla jättää väkisinkin jälkensä.
    Karusta ulkonäöstä huolimatta Herlevillä on ajettu vain 3000km.
    Ensi viikolla se pääsee ensimmäistä kertaa elonsa aikana lämpöiseen tallin.
    (Saa nähdä osaanko liittää tähän kuvan mukaan.) Näköjään osasin. . . .

    Jukka Prinkkilä, HyRi.

    • Tätä aihetta muokkasi 10 kuukautta, 2 viikkoa sitten jpr651 jpr651.
    • Tätä aihetta muokkasi 10 kuukautta, 2 viikkoa sitten jpr651 jpr651.
    Liitteet:
    #253991
    Akaile
    Akaile
    Osallistuja

    Hämmästyttävää! Eli tämä on yksi niistä Tanskan Herlevistä jälkituoduista sätkistä? Kuvaa kaikki nuo lisäykset lampunpesimistä lähtien, ovat hauskoja yksityiskohtia.

    Espoo-Ke-Su
    Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71

    #253994
    jpr651
    jpr651
    Osallistuja

    Joo, Herlevistä tuotu ihan joulukuun -87 lopulla.
    Taidan kuvata sen virallisen listauksen noista pakollisista
    turvallisuusvarusteista. Se ei näytä ollenkaan hauskalta yksityiskohdalta.

    Hauskana yksityiskohtana pidän sitä, että tuossa kaupassa tuli mukana
    kutosen kone levyjarrulootalla, jossa on keskipakokytkin.

    Jukka Prinkkilä, HyRi.

    #254000
    Akaile
    Akaile
    Osallistuja

    Katsoppas koneen laattaa, löytyykö AM2-C ja ilman öljynsuodatinta? Jos kyllä, niin Ami8 tai Dyane6. Jos ei niin sitten ehkä jopa 2cv6 Special E…harvinaista herkkua kyllä.

    Espoo-Ke-Su
    Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71

    #254062
    jpr651
    jpr651
    Osallistuja

    Mikäs tuo kone sitten on, kun laatassa on AM2 ilman ceetä, mutta öljynsuodattimella

    Jukka Prinkkilä, HyRi.

    #254067
    Kilta 40
    Kilta 40
    Osallistuja

    Se lienee ihan normaali Ami8 -kone. Mulla oli joskus tuollainen. Jos se oli tuolloin 80-luvulla vielä samanlainen, niin siinä on loiskelevyt öljypohjassa, paremmin (kuin normikutosessa) viritetty nokka-akseli ja taisi olla korkeampipuristeiset männätkin. Kulkee ja kiertää hyvin!

    #254073
    Akaile
    Akaile
    Osallistuja

    Juu kyllä se todennäköisimmin on Ami8 pata ja pitää paikkansa, että siellä on 9.0:1 männät sisällä, kun normikutonen on 7.9 – 8.5:1. Se C kirjain on lyhenne Centrifugal clutchille, ranskaksi toki, eli keskipakokytkin. Siksipä nyt ihmettelen sen poissaoloa ja keskipakokytkintä silti, eli on mahdollista, että se on tällätty tuohon jälkeenpäin. Oliko tämä kone-vaihteistopaketti? Jos kyllä, niin otappas lootasta sivulta kuva niin kerron sulle mikä se on?

    Espoo-Ke-Su
    Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71

    #254085
    jpr651
    jpr651
    Osallistuja

    Kiitos molemmille tiedoista.
    Herlevin mukana kimpassa tuli -78 vuoden oranssi kutonen,
    johon oli vaihdettu Herlevin kone. Tuo Amin kone/loota paketti
    on ilmeisesti aiemmin ollut kiinni tuossa oranssissa.
    Onko tuo toisen kuvan Solex Amiin kuuluva?

    Jukka Prinkkilä, HyRi.

    #254089
    Akaile
    Akaile
    Osallistuja

    Voi pojat, kyllä se on kokonainen Ami8 konevaihteistopaketti…! Ooppa onnessas moisesta. On nimittäin pitkävälitteisempi loota kuin tavan kutonen. Huomaa, että lootan valusta puuttuu pystyrivoitukset ja valuvuosileima, jarrusatulat on toisinpäin ja vaihekepakko vinossa etiäppäin, sekä tuo kuuluisa puolipallo kumitöttörön tilalla. Ei tarvitse edes kytkinakselista tiirata, merkit on selvät.

    Jos haluat tuon keulille nostaa niin päälykansi kepakkoineen kannattaa ottaa nelkusta/kutosesta, sekä nuo satulat pyöräyttää ympäri.

    Jos kaasari on ko. paketista niin silloin tuo on loppupään Ami8:sta. Tällöin luulisin keskipakokytkimen olleen rahalla ostettava lisävaruste, eli harvinainen sekin.

    Mielenkiintoinen paketti, kokonaisuudessaan!

    Espoo-Ke-Su
    Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71

    #254117
    jpr651
    jpr651
    Osallistuja

    Kiitos taas tiedoista. Täytynee käydä ostamassa lamppuöljyä ja alkaa liottelemaan mäntiä irti pytyistä.
    Ilmeisesti tuo yhdistelmä ei sitten ole ollut kiinni siinä -78 oranssissa.
    Ps. Ilmoittelen, kun tuhkis on noudettavissa osoitteesta Karhunkierros 5 Vantaa.

    Jukka Prinkkilä, HyRi.

    #254127
    Kilta 40
    Kilta 40
    Osallistuja

    Mahtava löytö tosiaan. Onnittelen!

    #254197
    Avatar
    Jani n
    Osallistuja
    • Tätä vastausta muokkasi 10 kuukautta sitten Avatar Jani n.
    • Tätä vastausta muokkasi 7 kuukautta, 1 viikko sitten Avatar Jani n.
    #254201
    jpr651
    jpr651
    Osallistuja

    Hieno kuva,kiitos Jani. DK54868:n tapasin viime viikolla Gotlannissa.

    Olisiko mahdollista saada jokusia kuvia näiden Herleviläisten noudosta sähköpostilla osoitteeseen jukka.prinkkila at kolumbus.fi.
    – Jukka –

    Jukka Prinkkilä, HyRi.

    #256413
    jpr651
    jpr651
    Osallistuja

    Koeajoa maastossa. Hapettuneiden sähköjen kanssa on vielä tekemistä.

    Jukka Prinkkilä, HyRi.

    #262346
    jpr651
    jpr651
    Osallistuja

    Tulevana maanantaina yritetään saada Herlevi katsastettua ja rekisteröityä.

    Jukka Prinkkilä, HyRi.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 20)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.