Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Ostetaan › Harvabooriset vakionopeusnivelet.
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
26.10.2004, 11:19 #121839
Äh ja puh. Kokeillaanpas vaihteeksi metästää näitä eli :
Heti mulle tänne 2kpl harvaboorisia vakionopeusniveliä (siis veto). Pitäs kuulemma käydä wanhuksen vaihelootaan. Pitääkö paikkaansa ?
toppok@surfeu.fi / 050 596 84 76
27.10.2004, 07:05 #131792Kysäisepäs Isomäen Jukalta 040-7200211, ja toinen vahva ehdokas on Kontion Pertti 040-5050075
27.10.2004, 08:12 #131793Kontion Pertsalta sain justiin ton vinkin, että halajamani vetarit kävis wanhuksen lootaan ku nenä peaähän…
27.10.2004, 12:07 #131794Eikö niin voisi tehdä että vaihtaa siihen pyörän laipat ja hitsaisi kutosen vetarista sisäpuoleen boorit, niin loppuisi vetariongelmat ja saisi ajomukavuutta?
27.10.2004, 14:12 #131795Duoda… vetoakselin hitsaaminen..? Menee varsin pahasti laittoman puolelle, mitään jarruihin liittyvää ei oikein saisi hitsailla, ainakaan Suomen tieliikennelain mukaan. Sätkässähän jarrut sijaitsevat siten, että kaikki jarruvoima välittyy vetoakselin kautta…
Isoo-Jukalla ainakin Poho-Jammaassa oli myynnissä alkuperäisiä AK-350/AMI6 vetareita, niillä ongelmaa voisi yrittää siirtää?
28.10.2004, 07:54 #131796Tuli tossa kuukausi takaperin irrotettua yhestä vanhuksesta vetarit ja niistä toinen on joskus muinoin hitsattu siitä ristinivel haarukasta ja on ainakin kestäny tähän mennessä ja toivon mukaan kestää myös edelleen, kunhan saan vaan sen kulkimen rullaileen. Tuskin tulee meneen rikki, koska pannuhuoneesta löytyy 9 hv.
28.10.2004, 08:30 #131797Siiä ohuesta kohtaa siis hitsattu? tulee aika pieni matka hitsisaumaa, mutta jos hitsaa holkin kohdalta niin takuulla kestää.
28.10.2004, 09:47 #131798Niin, pannuhuoneesta löytyy vain se mainitsemasi 9hp, ja nekin SAE normin mukaisia. Mutta koulussa laskettiin joku talvi sitten, esimerkkinä yllättäen 600kg kuljin+kuski+tavaraa=700kg, nopeus 100km/h, alla kuiva asvaltti kitkakertoimella 0,8… Jarruissa syntyi tällöin lämmöksi muuttuvaa hukkatehoa yhteensä liki 2000hp… Eli siitä kun hakee etupyöriin kohdistuvan, 70%, ja jakaa sen kahtia, niin yhteen vetoakseliin kohdistuu 700hp! En menisi hitsaamaan, ei myöskään katsastussetä anna tuolle lupaa…
28.10.2004, 10:42 #131799Syynä sille että ko vetarit tulee vielä käyttöön on se ettei niitä yksinkertaisesti löydy mistään. Koska kyseessä ei ole normaalit vanhuksen ristinivel vetarit, vaan siitä vanhemmat ja samalla ohuemmat. Osien puutteiden johdosta on vetarit laitettava tulevaan museo ajoneuvoon.
28.10.2004, 10:55 #131800Siinä vetarissa on heikompiakin kohtia mistä se hajoaa ensin.
Laillisuus on sitten toinen juttu.
Olen kyllä lukenut muistaakseni jostain että ei jarrullisia vetareita on hitsattu, mutta että jarrulaippojakin olisi hitsattu toisista autoista ja katsastettukin vielä, katsotaan jos jaksan etsiä tietoa. -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.