• Tämä aihe sisältää 42 vastaukset, 10 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 31.8.2018 at 14:11 A.M. toimesta.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 43)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #254841
    A.M.
    Osallistuja

    Mites nyt? Kuljin mallia 89, enkä osaakaan laittaa sytkyä kohdalleen. Olin siinä käsityksessä että vauhtipyörä ”lukitaan” oikeaan kohtaan 6 mm tapilla, ja ”jakorasiaa” käännetään oikean sytytyshetken asettamiseksi. Näin oli ainakin aiemmin omistamassani nelkku kulkimessa.
    Nyt tästä kuutosen vauhtipyörästä löydän noin 6 mm kokoisen kolosen, joka toimii merkkinä. Kytkinkopan puolella ei tässä yksilössä ole reikää 6 mm tappia varten. Miten tämän kanssa toimitaan? Mistä löydän tuolle koloselle vastamerkin, että saisin homman etenemään?
    Joitain Youtube-videoita aiheesta löysin, mutta en löytänyt tarkkaa vastausta

    #254848
    kari80
    Osallistuja

    ..se reikä on lohkon korvakkeessa..samassa kuin moottorin tyyppikilpi…

    #254874
    Mika Koivunen
    Avainmestari

    Tyyppikilpi mulla oikeanpuoleisessa korvakkeessa, lukitustapin reikä vasemmanpuoleisessa. Siis kun autoa edestäpäin katsoo.

    #254877
    Kari Nieminen
    Osallistuja

    Linkin videolla hyvä ohje.

    Kärjettömän sytytyksen asennus 2CV sukuiseen kulkimeen

    Kari Nieminen
    Järvenpää
    Tu-Jä-Ke

    #254884
    A.M.
    Osallistuja

    Tyyppikilpeä ei tuosta löydy, minne lie joku hukannut. Nelkussa nuo merkit olivat edestä katsoen vasemmalla, joten tässäkin tapauksessa näin oletan olevan.

    #254888
    Mika Koivunen
    Avainmestari
    #254892
    A.M.
    Osallistuja

    Kiitokset! Hyviä rainoja aiheesta. Mutta mua edelleen hämää se, ettei tuota tappia voi pujottaa kuten esim. Karin linkittämässä videossa kohdalla 5:06 min.
    Onkohan nämä viimeiset tuotannossa olleet kulkimet tarkoitettu asetettavaksi strobolla, kun reikää ei enää ole?

    #254896
    Kari Nieminen
    Osallistuja

    Minulle ei ole tullut vastaan yhtään lohkoa missä reikää ei olisi mutta viisaammat tietävät paremmin joten kertokaa jos semmoisia on ollut.

    Kari Nieminen
    Järvenpää
    Tu-Jä-Ke

    #254898
    jym
    Osallistuja

    Kyllä se hole siellä on ja se on kulkimen vasemmalla puolella (jos halutaan epäselvyyden vuoksi kertoa kummalla puolella se on ”edestä päin” kurkittuna, niin sitten keskilinjan oikealla puolella). Imuputken alta kun kopeloi niin löytyy.

    //jym

    "Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.

    #254900
    Akaile
    Osallistuja

    Tyyppikilpi hukassa, kuin myös hole.. Ettei nyt vaan olis Visan lohko, johon on tehty kärjellinen sytkä…? Otappa kuva niin on helpompi arpoa täältä kotikatsomosta.

    Ja sitten vaihtoehtoinen tapa: Kurkit tulpanreiästä mahdollisimman lähelle sen kohdan, jossa männän ulostyöntyminen stoppaa ja alkaa alaspainuminen, tämä on nk. yläkuolokohta. Sen merkkaat vauhtipyörään ja lootan reunaan viivalla, jonka jälkeen strobolla katsot, että loimu lyö 2-3 hammasta ennen tätä merkkiviivaa tyhjäkäynnillä. Jos nakuttaa vedättäessä niin hampaan verran myöhäisemmälle ja uus yritys.

    Espoo-Ke-Su
    Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76

    #254903
    A.M.
    Osallistuja

    Meneepä mielenkiintoiseksi. Käynpä huomenna sorvin äärestä vapauduttuani tutkimaan/kuvaamaan kohdetta. Reikää ei siis löydy vauhtipyörästäkään, vain kolo joka näkyy noin 20 mm hammaskehän alapuolella

    #254905
    Akaile
    Osallistuja

    Jos on tämä sama tapaus kuin lärvikirjassa:
    https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/39288481_1490850581014383_5492089752158994432_n.jpg?_nc_cat=0&oh=d7554ef2548118626de5f026041d6afb&oe=5C3B834B

    niin tuosta erottaa kahdesta ja puolesta asiasta, että kyseessä on Visan kone, jossa ei alunperin kärkiä ole ollut. Vauhtipyörässä se isompi kolo, jos se löytyy, niin se on jäänne visan omasta sytytysjärjestelmästä, jossa anturi luki tappia tuosta samaisesta reiästä.

    Mikäli näin on niin suosittelen lämpimästi 123-Tunea tuohon koneeseen.

    Espoo-Ke-Su
    Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76

    #255000
    A.M.
    Osallistuja

    Tuossa kuvia.
    Kuva 1. Tyyppikilpi löytyi. Se ei olekaan ”korvassa” vaan niiden välissä. Mitähän tuo kertoo?

    Kuva 2. Startin oikealla puolella ei ole sitä 6 mm reikää, kuten pitäisi

    Kuva 3. Vauhtipyörän merkkikolo. Merkkasin liidulla sen kohdalla olevan starttikehän hampaan. Pitäisiköhän sen nyt vastata yläpuolella (klo 11) olevaan isompaan koloon, kun ennakkoa säädetään?

    Kuva 4. 602 ei taida rimmata Visaan?

    #255007
    Mika Koivunen
    Avainmestari

    Mun mielestä yksikään kuva ei ole sellaisesta kulmasta että reikä voisi näkyä.

    #255009
    A.M.
    Osallistuja

    Kakkoskuvan otin ainakin sillä ajatuksella, että reijän paikka on siinä. Joko pystyvalu vahvikkeiden välissä tai niiden välittömässä läheisyydessä.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 43)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.