Etusivu Foorumit Päävalikko Autohavainnot Dyane superin rungolla

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #129106

    Löytyisi dyane superin rungolla – varmaa tietoa ei itselläni tätä kirjoittaessani ole, että onko runko merkitty papereihin, mutta tuo lienee pelkkää katsastustekniikkaa jälkikäteenkin. Mitä kaikkia dokumentteja moottori+lootamuutos tarvitsee?

    Nykyinen tekniikka on kutosesta levyjarrullisella loodalla. Kyseinen kuljin on kaupan kohteena joko nykytekniikalla tai ilman, ja jopa niinkin että kori jää myyjälle. Katsastettu ja ajossa. Kiinnostusta? Hinta-arviota?

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #173615

    Siis riippuu ihan siitä, että mille konepaketille tuon haluat? Jos tarkoitus on superoida kauttaaltaan niin sitten poikkeuslupahakemusta Trafille. Lupahakemukseen pitää(?) liittää selvitys akselistoista ja jousituksesta, notta vastaavat Ami Superin rakennetta. Samaten jarrujen pitää kasvaa tehojen kasvaessa, eli selvitys GS:n etujarrulevyistä jne. Uskoisin, että asian etenemistä voisi edesauttaa, jos mainitsisi hakemuksessaan nämä aiemmat “referenssisuperit”, joista viimeisin on tuo Joelin paku.

    Lupahakemukseen uppoaa käsittääkseni vajaat 400e riippumatta tuloksesta, joten hakemusmateriaali kannattaa hoitaa kerralla kuntoon.

    Ainiin, G10 moottorin laattoineen tarvinnet, Croiseten mukaan voi olla hakusessa.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #173616

    Selvennyksenä – en ole ostamassa itselleni.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #173617

    Minä pääsin aikoinaan vielä helpolla, muutosprosentit n. 35. Sittemmin laskutapa muutettiin, mutta mene vieläkin alle 50:n, jos kanta-ajoneuvotarkastaja on suopea. Takajarruille ei tarvitse tehdä mitään, Ami superissa on samankokoiset. Jäin silloin pohtimaan sitä, että kokonaiskantavuus katsottiin kanta-ajoneuvon mukaan, ei todellisen tekniikan. Tuo kannattaisi vielä puhua ympäri(=selvittää teknisesti) jotta saa pitää takapenkin. Muutenkin kannattaa käyttää lasikuituosia ym. kevennyksiä mahdollisimman paljon, koska autosta punnitaan akselipainot muutoskatsastuksessa. Akku takakonttiin etc. jotta painot jakautuvat edes vähän. Minulla etuakselirasitusta lisäsi vielä se että jätin kulkimeen ns. C-matic -valmiuden eli kone oli aika edessä. En vaan sitten löytänyt ehjää puoliautomaattia, ja homma jäi sikseen.
    Teknisesti ei kovinkaan haastava, lupateknisesti kyllä, mutta ei mahdoton.
    Jos kuljin joskus on ymmärretty muutoskatsastaa rungon vaihdon yhteydessä, homma helpottuu prosenttien kohdalta huomattavasti.

    #173618

    Selvennyksiä tuohon Mikin juttuun. Pari juttua on toisin nykytodellisuudessa, asiat kun muuttuu vuosien mittaan…

    Kanta-autotarkastusta ei ole enää olemassa, poistui samoihin aikoihin kun prosenttilista meni uusiksi. Ja se on sitten se toinen asia, eli aiemmatkin prosenttilaskelmat lasketaan nykyisellä jyvityksellä, eli entiset vaihdetut osat otetaan kyllä mukaan, mutta nykyisellä prosenttilukemalla. Ettei ihan yllätyksenä tulisi, sillä jos sellainen yllätys tulee, niin lopputulos on helposti aika ikävä…

    On niissä muutetuissa lukemissa hyvääkin, mm. jarruosia ei enää lasketa mukaan, kun aiemmin nekin oli jyvitetty. Tekniikkamuutoksiin on listaus mukavampi, mutta korin ja rungonvaihtojen kannalta sitten huonompi…

    #173619

    No mulla jäikin mieltä kaivertamaan että lakimuutos oli vähän dramaattisempi, mutta en muistanut miten. Juuri noin. Eli haasteita enemmän. Minusta tuntui silloin että AKE:lla vain mittailivat kuinka paljon oikeasti haluan viedä projektin loppuun, ja kun näkivät että olen tosissani, iskivat “hyväksytty”-leiman hymyssäsuin 🙂

    #173620

    moro !!
    on se vaan kumma juttu, kun suomen lainsäätäjä pystyy jopa auton osien %-osuuksia muuttamaan 😯 . Kannattaa pitää silmällä ettei tuu vahingossa 120% sätkä, kun lasketaan uudet ja vanhat rosentit yhteen 😆
    Lasse

    #173621

    …löylyä lissää..olisi super runko, g10 kone ja taka-akselisto..rosennteja voitais ottaa saunoessa..kanta-autokin tontilta löytyisi..tai laiskimmille valmis Super tai kaksi..:-)..juu Hirvensalmella..

    #173622
    MoA

    .:-)..juu Hirvensalmella..

    Voinko joskus tulla kylään?

    #173623

    Vanhat joskus tehdyt muutosprosenttimerkinnät rekisteriotteessa ei käytännössä välttämättä tarkoita mitään. Mun yhden kulkimen otteessa lukee että osia on vaihdettu xx prosenttia ja päivämäärä koska tehty, ei kuitenkaan mitään mainintaan mitä osia. Selvitin että mitä se käytännössä tarkoittaa, sanoivat että tapahtuneesta on sen verran aikaa että Trafin tietojärjestelmä on siinä välissä vaihdettu eikä vanhasta kaikki tieto siirtynyt uuteen. Eikä vanhoja papereita enää ole missään arkistossa. Eli käytännössä sama kuin ei olisi korinvaihtoa koskaan tehtykään.

    #173624

    @MoA wrote:

    .:-)..juu Hirvensalmella..

    Voinko joskus tulla kylään?

    Tottakai, olen nytkin Hirvensalmella..luultavasti myös ensiviikonloppuna..
    Laskeskellaan rosentteja lauteilla…vaikka Olvin voimalla..

    Tervetuloa 0400-697947

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.