Tämä aihe sisältää 4 vastaukset, 3 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi Seppo Niemi Seppo Niemi 21.4.2019 klo 10:37.

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #262099
    Seppo Niemi
    Seppo Niemi
    Osallistuja

    Entinen Ankka ei tahtonut pärjätä kovissa kisoissa.Lähinnä suuntavakaus petti.
    Siispä uutta tekemään.
    Classikissa tällä pitäisi jo pärjätä.
    Nyt siihen tulee molemmat venttiilikopat käyttöön,joten siitä tulee pitempi.
    Raportoin tällä palstalla etenemistä.Samalla voisi muutkin innostua asiasta

    tv seppon

    #262104
    Mika Koivunen
    Mika Koivunen
    Ylläpitäjä

    Voisiko toiseen pyörän akseliin, kopan sisälle laittaa siipirattaan ja toiseen koppaan pienen ilmanpaine säiliön. Pyöränliike vapauttaisi ilmanpaineen siipirattaalle. Ei taida olla sallittua, mutta pientä vilunkia ei ehkä huomata.

    #262114
    Masa
    Masa
    Osallistuja

    Coppakulkimet katsastetaan ennen kisaa. Kisan virallinen katsastaja Matti Kivi (Panhard-kerho) on tarkka mies, joten sääntöjä kannatta noudattaa ja vilunki unohtaa jos kisailla aikoo.

    • Tätä vastausta muokkasi 1 viikko, 2 päivää sitten Masa Masa.
    #262117
    Masa
    Masa
    Osallistuja

    VIRALLISET SÄÄNNÖT KOPPA CUP 2019

    Säännöt koskien autoja:
    Ei ylimääräisiä voimanlähteitä.
    Venttiilikopan tulee olla metallia.
    Auto ei saa olla kuin 40mm pitempi kuin itse venttiilikoppa.
    Pyörä ei saa olla yli 155mm halkaisijaltaan.
    Auton maksimileveys 250mm
    Auton suurin sallittu paino on 3600g.

    Säännöt koskien rataa:
    Rata voi olla erityisesti kilpailuja varten rakennettu kaltevan ja kaltevan osan jälkeisen riittävän tasaisen alueen muodostama kilpailun järjestäjän määrittämä kokonaisuus.
    Rata voi myös olla sopivassa loivassa mäessä. Epätasainen pinta päällystetään tarvittaessa sopivalla sileällä materiaalilla. Rata merkitään jollakin sopivalla tavalla.

    Säännöt koskien kilpailun kulkua:
    Kilpailun järjestäjä määrittää rata-alueen koon.
    Mikä tahansa auton osa ensinnä ylittää maaliviivan ratkaisee voittajan.
    Rata-alueelta ulos ajautunut ajokin lähtö hylätään.
    Mikäli kumpikaan ei pääse maaliin asti, pisimmälle päässyt on voittaja. Kilpakumppanin radalle eksymisestä ei rangaista.
    Kontaktit sallitaan.
    Kilpailun tuomari voi määrätä uusintalähdön.
    Tasapelin jälkeen ajetaan uusintalähtö.
    Kilpailu käydään kaksinkamppailuina Drag Race -kiihdytysautojen eliminaattorikaaviota soveltaen. Mikäli osallistuvien autojen määrä on suuri, voidaan ajaa alkukarsinnat ennen eliminaattorilähtöjä.
    Voittavat autot jatkavat eliminaattorikaaviossa. Pyritään 8,16, 32 jne auton kaavioon, jolloin ei tule soololähtöjä. Mikäli osallistuvia kilpureita on kovin vähän, voidaan ajajakokouksessa sopia, että kaikki kilpailevat kaikkia vastaan.

    Eniten voittoja ajanut on voittaja. Tasapisteissä uusintalähtö tai -lähtöjä.

    Ilmoittautuminen: Ilmoitetaan omistaja, auton nimi, kuljettaja ja kerho. Pisteet lasketaan autolle ja kuljettajalle. Omistaja / auto-yhdistelmä palkitaan.

    Katsastuksessa varmistetaan auton sääntöjenmukaisuus. Sääntöjenvastainen auto ei voi osallistua kilpailuun. Voittaja-autot tarkastusmitataan.

    #262243
    Seppo Niemi
    Seppo Niemi
    Osallistuja

    UUsi runko alkaa hahmottua.Rullaluistinten runko löytyi kirpparilta kolmella eurolla

    tv seppon

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.