Tämä aihe sisältää 22 vastaukset, 8 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi Kari Nieminen Kari Nieminen 11.5.2018 klo 21:57.

Esillä 8 viestiä, 16 - 23 (kaikkiaan 23)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #251057

    Esa Lehtineva
    Osallistuja

    Dago, sinähän olet tuonut tämän yksilön maahan? Osaatko sanoa, onko tuo Karin nyt korjaama lattia ”feikkikorjattu” ennen Suomeen tuontia vai sitten täällä Suomessa?

    #251058
    Kari Nieminen
    Kari Nieminen
    Osallistuja

    Taas on vähän edistynyt. Eli kolmikotelo, lattiapellit ja helmakotelot on nyt korjattu suunnilleen alkuperäisen mukaan eli koteloiden vahvikkeet myös uusittu. Hidastahan tämä on kun vielä noi virukset useamman viikon on häirinnyt. Nyt päästään puoli metriä taaksepäin eli B-pilarien korjaamiseen.

    Kari Nieminen
    Järvenpää
    Tu-Jä-Ke

    #251987
    Kari Nieminen
    Kari Nieminen
    Osallistuja

    Kyllähän tämä sittenkin etenee. Kuskin puolen B-pilarin alapää uusittu itse tehdyillä korjauspaloilla suunnilleen alkuperäisen mukaan. Nyt sitten sama homma aparin puolen B-pilarin alapäähän.

    Kari Nieminen
    Järvenpää
    Tu-Jä-Ke

    #252682
    Kari Nieminen
    Kari Nieminen
    Osallistuja

    Onhan tässä aikaa taas mennyt mutta nyt ollaan takapäässä ja ruostetta taas löytyi vähän reilummin. Kuvat kertokoon tilanteen. Kyllähän ruostetta on myös takapään sisälokareissa mutta korjataan nyt tämä ensin. Kuvasta myös vähän näkee minkälainen tuo takapalkin rakenne on jos joku on kiinnostunut.

    Kari Nieminen
    Järvenpää
    Tu-Jä-Ke

    #252688

    Esa Lehtineva
    Osallistuja

    Täytyy sanoa, että moni kakku päältä kaunis, vaan on silkkoa sisältä. Työsi jälki on upeaa. Jaksamista, Kari, jaksamista!

    #252690
    Akaile
    Akaile
    Osallistuja

    Saksalaiset tuttuni ovat jo vuosia sitten todenneet Acadianen olevan erityisherkkä ruostumaan noista takapään koteloista ja sen vuoksi hyvästä yksilöstä kannattaakin pitää kiinni. Siispä eiköhän tästäkin Karin kätösissä oikene sellainen ehtapersuksinen yksilö takaisin liikenteeseen?

    Rupesin tässä kirjoitteluni ohessa miettimään, että miten tuo rakenteellisesti eroaa AK400:sta? Vai onko kyse vain käytetystä peltilaadusta tehtaalla? Oliko niin, että kaikki Acadianet tehtiin Portugalissa?

    Espoo-Ke-Su
    Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71

    #252720
    Kari Nieminen
    Kari Nieminen
    Osallistuja

    Kyllä sinne vielä vanhaa peltiäkin jää koska koko koteloa en uusi mutta eiköhän se puhdistuksen ja suoja-aineiden avulla jokusen vuoden kestä. En ajatellut kumminkaan uutta autoa tehdä. Tuosta ruostumisesta että koteloista on tullut melkein ämpärillinen kuivaa ”kuraa” siellä pelti parempaa mutta noiden tukikappaleiden saumojen välistä ruostunut puhki. Sama kuin B-pilarin alapää on tehtaalla kitattu 2-3 sentin paksuudelta. Kitti kun lohkeaa niin on varsinainen ruostepesä. 2CV:ssä ja Dyanessa ei ole näin paksuja kitti kerroksia minun mielestä noin arassa paikassa. Onko AK400:ssa en tiedä.

    Kari Nieminen
    Järvenpää
    Tu-Jä-Ke

    #252722
    Kari Nieminen
    Kari Nieminen
    Osallistuja

    Molemmin puolin kuvassa olevat paikat pahasti ruostuneet kitin takia. Koko syvennys oli täytetty kitillä. Nyt molemmat puolet on korjattu ja minä myös laitan sinne tiivistykseksi sikaa mutta huomattavasti vähemmän.

    Kari Nieminen
    Järvenpää
    Tu-Jä-Ke

    Liitteet:
Esillä 8 viestiä, 16 - 23 (kaikkiaan 23)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.