Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #267778
    Antti
    Osallistuja

    Meillä on nyt mikkelissä tapahtunut kahdessa eriautossa niin että uusissa burtonin vihreissä LHM jarrusatulan männän kumeissa on kumista hajennut pala irti ja satula siis jäänyt vuotamaan. Mistään en löydä burtonilta tietoa kumpi kumi on öljy tiiviste ja kumpi pölytiiviste. (eivät ole vielä vastanneet sähköposti kyselyyn) Olemme laittaneet kovan suoran kumin sisemmäksi (öljy) ja pehmeän kumin missä huuli pölytiivisteeksi. Kovemmasta kumista on irronnut pala kun männän on painanut sisään.

    Kokemuksia/mielipiteitä onko tuotteessa vika vai asennuksessa?

    Tämä sarja siis kyseessä: https://www.burton2cvparts.com/brakes/front-brake/revisieset-remklauw-3a1-3

    Citroen 2cv4 602cc 1971 / Citroen c4 Grand spacetourer 2021 / Peugeot 108 e-vti 68 2016

    #267783
    Matti Lampila
    Avainmestari

    Teittekö ohjeen mukaan? Tip: Before use, slide the piston ring seals on a brake caliper piston. This makes the seal perfect round again and makes installation easier. Järjestystä en muista.

    #267785
    Antti
    Osallistuja

    Enpä ole tuollaista tehny. Paketti onkin idiootti kun renkaat ei mahdu olemaan pyöreinä siinä vaan ovat puristuneet soikeiksi.

    Citroen 2cv4 602cc 1971 / Citroen c4 Grand spacetourer 2021 / Peugeot 108 e-vti 68 2016

    #267790

    Kyllä tuossa on jo käytetty liikaa voimaa mäntien asennuksessa. En usko, että ihan sormivoimin on tiivistettä saatu leikkaantumaan tuolla lailla. Jos ei hyvin voideltu mäntä mene paikalleen sormivoimin, niin silloin on syytä tarkistaa onko tiiviste kunnolla paikallaan.

    #267802
    Lasse
    Osallistuja

    Moro !!
    Minulle tuo tipsi on uusi asia, venyttelin sisempää muovia vain käsissäni, mutta silti se ei istunut mielestäni hyvin paikoilleen. Ehkä tuo männän ympärillä venytys auttaisi asiaan. No onneksi varastosta löyty ”tavalliset” kumin oloiset tiivisterenkaat, jotka istuivat hyvin paikoilleen. Toki niistäkin mäntä vain ensimmäisen osalta meni sormivoimin paikoilleen ja toinen piti puristaa varovasti ruuvipenkissä. Tuo Burtonin pakkaus on tosiaan hölmö, kun tiivisteet puristuu littiin paketissa ja eivät palaudu ainakaan itsestään kahden päivän odottelun jälkeenkään.
    Lasse

    #267825

    Testasin tänään oiken ajatuksella miten tuo Burtonin tiivisteiden asennus parhaiten onnistuu. Paketista otetut tiivisteet on todella epäpyöreät. Kun kovin muoviselta vaikuttivat, niin laitoin ne kertakäyttömukiin kuumaan veteen, jonka vielä mikrossa kuumensin lähes kiehuvaksi. Jonkun ajan kuluttua tiivisteet olivat lähes pyöreät. Tuo ylempi tiiviste, eli se pehmeämpi, jossa on pieni ura tiivistepinnalla istuu hyvin paikalleen. Mutta sen toisen tiivisteen ohi ei mäntä mene ihan helposti. Tarkkan kun tuota tiivistettä katsoo, niin voi huomata, että sen profiili on vähän kartio. Pitää siis asentaa niin päin, että tiivisteen paksumpi reuna tulee alaspäin. Ennen paikalleen laittamista kannattaa tiivistettä vähän venyttää, kuten Lasse jo mainitsikin. Vaseliinilla on hyvä voidella tiivisteet ja mäntä, niin menee hyvin paikalleen ihan sormivoimin ja tiivisteet pysyvät ehjinä. Itse käytin vesivaseliinia, niin suojaa paremmin kosteudelta. Mainittakoon vielä, että DOT-neisteille tarkoitetut jarrukumit eivät kestä vaseliinia vaan niille on ihan omat DOT-nesteille tarkoitetut voiteluaineet.

    #267837
    Antti
    Osallistuja

    Pitääkin katsoa tuo profiili onko tosiaan kartio mallinen. Mulla on nyt viikon ajan olleen LHMään uitettuna männän ympärillä muotoutumassa, kokeillaan vkl aikana asennusta. Nyt vaan pistää miettimään pitääkö kaikki 3 muutakin mäntää ottaa pois ja tarkistaa…

    Citroen 2cv4 602cc 1971 / Citroen c4 Grand spacetourer 2021 / Peugeot 108 e-vti 68 2016

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.