Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Bensan pinnan korkeus ja neulaventtiili

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #125865

    Minkälaisissa korkeuksissa pidätte bensan pintaa? Olen sen yleensä 18mm asettanut (kaksikurkkuisessa, kannen pinnasta kohon keskiöön) ja tänään laskin pintaa 20 milliin. Vaihdoin kyllä samalla neulaventtiilin, mutta kulutuksessa nämä toimenpiteet näkyivät välittömästi, vaikka ajoin vastatuulessa reilut 100km… Muistelen joskus kuulleeni, että 21mm:ssä voi rueta jo pätkimään pitkissä mutkissa, jos kaasari kerkiää höräistä tyhjää, mutta ainakaan vielä en moista havainnut.

    Kulkupuoli oli vähintäänkin reipasta verrattuna menomatkaan, että jotain oleellista kyllä sain aikaiseksi.

    Löytyykö sätkään muuten neulaventtiiliä pienemmällä koolla kuin 1.5? 1.5, 1.6 ja 1.7 olivat käsillä ja 1.5 sinne laitoin.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #156723

    Eipä ole vastaan tullut pienempää. Alkuperäinen koko luultavasti sopiva koko kosta sen ovat valinneet..
    Saattaa olla että pienemmällä tulee jo bensa pula huippu tehoilla..
    Venttiilin ainut varsinainen tehtävähän on bensan pinnan säätö,, eikä muuta…
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #156724

    Juu, mutta tuntui, että tuo kone sai aivan liikaa bensaa vaikka suuttimet ovat normaalia sätkäkokoa. Välillä mentiin turhankin lähellä 8 litraa ja bensa haisi tyhjäkäynnillä käytön jälkeen aina vaikka kuinka ruuvasi seoksia.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #156725

    No silloinhan se vanha venttiili vuoti selvästi, eikä hoitanut tehtäväänsä
    niin kuin olisi pitänyt.. Jos vuotaa niin kohon pinnan säätö ei onnistu vaan
    pinta nousee vuotavalla venttiilillä vaikka koho yrittää sitä sulkea..
    Siitäpä syystä kohonneella bensan pinnalla kone saa liikaa ja jopa kaasari saattaa tulvia, siitä bensan haju..
    Ja vaikka miten yrität seosta säädellä, ei syönti siitään vähene..
    Yksinkertainen juttu mielestäni.. Rikkinäinen osa
    pois ja homma toimii taas niin kuin pitääkin…
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #156726

    Jep, toivotaan näin. Tämä oli jo toinen neulaventtiilin jonka siihen vaihdoin. eli kaksi viallista sattunut saman koneen yhteyteen…Ja tarkoitin bensan hajulla, että se siis haisi pihalla pakokaasun yhteydessä eikä pelkästään kabiinissa. Enkä toki tarkoita mitään normaalia pakokaasun tuoksua, vaan pakokaasun seassa oli ihan selvästi raakaa tavaraa. Ryyppyä ei tarvinut juuri koskaan.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #156727

    Jos kaasarin kurkkujen koot ovat 21 ja 24, niin silloin pinnan korkeus on 18 mm. Jos taas kurkkujen koot on 18 ja 26, niin pinnan pitäisi olla 21 mm. Ainakin tämä jälkimmäinen on kokemukseni mukaan tarkka siitä, että korkeus on tuo 21 mm.

    #156728

    Dodii! Vihdoinkin tällaista tarkempaa tietoa kaasarityyppeihin liittyen 🙂 ja kyseessä juuri tuo uudempi 18/26 malli, eli saattaapi olla, että lasken vieläkin pintaa alemmas. Kiitos tiedosta!

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.