Etusivu Foorumit Päävalikko Kulkimet Azul 1956

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 66)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #173789

    Pakuissa minun tietääkseni aina kiinteä kytkin alunperin.Tosin omaani aikanaan vaihdoin vapaakytkimellisen tekniikan.Kaasutin tuossa ikäluokassa muistaakseni 15,5 millinen.Niissäkin ero kiinteän ja vapaakytkimellisen tekniikan välillä.Vapaakytkimen kaasari viivyttelee kierroksia pudottaessa.
    Bensa tai Öljykäyttöinen hidastin kaasarissa.
    Mielenkiinnolla odotan että pääsen tutustumaan kulkimeesi.

    tv seppon

    #173790

    Hei!

    Ainakin -55 pakussa on normaali kytkin, vaikka henkilömallissa vapaakytkin onkin. Syytä tähän eroon en tiedä, mutta jostakin syystä se on näin.

    #173791

    Tässä AZULin esite:
    http://www.citroenet.org.uk/foreign/belgium/belgium4.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Alempana vertailun vuoksi sisarmalli AZL3, jonka yhteydessä keskipakoiskytkin mainitaan. AZULissa taas ei.

    Keskipakoiskytkimen ei varmaankaan katsottu soveltuvan tavarankuljetusvaunuun. Totta onkin, että täyteen lastattuna voi liikkeellelähtö jyrkkään ylämäkeen jäädä haaveeksi ko. kytkimen luistamisen takia.

    Kun AZUL puolestaan on enemmän henkilökuljetin, voi keskipakoiskytkintä pitää sopivana lisävarusteena siihen. Itsellänikin on sellainen 4-paikkaisessa AZUssa. Koneena on siinä 18 hp ja sillä saavuttaa juuri 80-85 nopeden tasaisella hyvissä olosuhteissa.

    Alkuperäisessä pikkupakun lootassa oli lyhyt pääakseli, johon ei keskipakoiskytkintä voi asentaa.

    #173792

    Vastaantullut kaavio AZULin penkkisysteemeistä:

    #173793

    Pakun loota

    “Keskipakokaasarit” vasemmalla ja oikealla

    Itse kierroksienvaimentaja kyseisestä kaasarimallista

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #173794

    Pikaisesti töiden lomasta..kirous ei hellitä..tulli kyselee rekisteröintikatsatusotetta…jonka lähetin ekalla kertaa jo..mielenkiintoista kun asioit hesan kanssa niin viidestä puhelusta kolme mennyt Lappeenrantaan yksi Turkuun ja yksi keskuksen kautta….Lappeenranta 😀 no asiaa käsittelee tietenkin Tornio jossa henkilö mikä eilen oli kysynyt otetta on tänään lomalla..pyysin toista katsomaan josko liitteistä löytyisi k.o ote ja kappas siellähän se :mrgreen:
    Tuo kytkincase..ihmeteltiin miksi kepin kohdalta on rintapelti kuopalla ja silloin oli mielessä että ihan kuin olisi tarvittu lisää tilaa joten luultavasti on se vapakytkin ylimääräistä siellä 🙁 onko laatikko sen myötä myös väärä koska tuo nyt menee kolmosella herkästi sen mitä menee ja kun vaihtaa nelosen(kaaviossa S) niin ei kyllä kiihdy millään ja hyttysen suoritettua kunnialennon vastaan täytyy vaihtaa takaisin kunnei jaksa tasamaallakaan mennä..muuten kone tuntuu jaksavan ihan hyvin koska tuo 65-70 kulkua on nyt normaalia tyynellä tasamaalla ja pikkuvaihteilla vetoa on..palaan myöhemmin kun ehdin näihin muihin aiheisiin kiitos kaikille valaisemisestani jälleen
    T Juha

    #173795

    Kuvia kuvia, hyvä mies 😀 😀 😀

    Olisko väärän sätkän laatikko?

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #173796

    Ei riitä zoomi täältä viimeisimmän möötin maisemista tuonne kototalliin 😯 ja mä olen muutenkin tunnetuksi tullut hyvänä kuvien laittajana…..yritän vkonloppuna saada ulkokuoren kuvattuna tänne..olen vkonloppuisänä tytölleni ja se aika on pyhitetty hänelle täysin joten tarkemmin tutkin ensiviikolla 😉 Sepolle ja muille myös tervetuloa ihmettelemään ja kahvikupin ääreen turisemaan tai sitten tapahtumissa nähdää 😆 löysin nuo samat kuvat kuin Jukkakin ja olivat leimalla mukana myös. Mitä olette mieltä onko takapenkin takakiinnitys sama linkku kuin nelkussa? Ainakin kolo lattiassa on samanlainen about…ja koskien sitä olisin kiinnostunut jos löytyy nelkun penkki/runkokin aihioksi penkin tekoon

    #173797

    Asiasta toiseen ja kolmanteen… Palatakseni siihen vaihdekepin sijaintiin liki rintapeltiä..
    Olen aika monessa wanhuksessa huomannut että se vaihteiston takana oleva kannatinkumi on laitettu väärinkäsin paikoilleen jolloin vaihteisto tulee noin 10 milliä liian taakse..
    Kannatinkumissa oleva metalli kiinnike johon vaihteiston pää tulee kiinni ei ole keskellä kumia vaan ikään kuin laidassa..
    Nyt kannatin kuuluu olla siten että vaihteiston kiinnike on kauempana akseliputkeen nähden,, niin vaihdekepille jää enempi tilaa..
    Rintapeltiin on jo tehtaalla väännetty mutka joka estää vaihdekeppiä hipomasta rintapeltiä ykkös sekä kolmosvaihteen ollessa päällä..
    💡

    Vaihteiston takaosan paikka on sama oliko kytkin keskipako tai tavallinen malli..
    Keskipakokytkin vaatii vain lisäholkit (12mm) moottorin ja vaihteiston väliin..
    Jatkunut moottori/vaihteistopaketin mitta eliminoituu moottorin etukumityynyjen kiinnitys reijissä runkossa,, reijät ovat pitkulaiset antaen täten moottorille liikkumavaran pituus suunnassa rungolla..
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #173798

    Niissä kaikissa on kepin kohdalla lommo.Ei vika vaan ominaisuus.Jopa Remiereen kiltakapteeni kyseisen painauman teki.Eikä siinä ole vapaakytkintä.

    #173799

    Tänään oppinu jo monia juttuja taas:) olen aika oppipoika monessakin suhteessa enkä oikeasti mikään tekniikan ihmelapsi joten kysymystä ja apua tarvitaan ja paljon 😳 no tässä näitä kuvia ja taitavammat saa taas ne jotenkin näkyviinkin toivottavasti 😐 en tiedä näistä vanhuksistakaan mitään joten olkaa ystävällisiä ja kertoilkaa miltä näyttää kun ei itsellä mitään tietoa onko tekniikka nyt sitten yhtään alkuperäisen kantainen…ja se lommo rintapellissä on joko todella tökerösti tehtaalla tehty tai sitten saanut kipeää jossain yhteydessä kyllä kun on niin kurttuinen. näkyykin vähän yhdessä kuvassa. noista penkeistä niin autossa on onneksi tuo kippaumekanismi ehjä mikä piirroksessa näkyy.
    nyt kuvia äkkiä napsaistuna ennen tytön noutoa ja epämääräisesti konehuoneesta ylipäätään..



    ja lisäksi jos tälläinen kapseli/leita joltain löytyy olisin kiinnostunut kaupoille. kasaan kun vain ehtisin tuonne ostetaan osioon listaa kaikesta talven aikaan kyllä vielä. tässä kuva kapselista

    näihin kuviin ja tunnelmiin :mrgreen:
    Juha

    #173800

    Kuvat vaan eivät näy jostain syystä..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #173801

    Se on tuo dropbox josta en ainakaan minä osaa niitä suoraan saada tänne…olen vanhanaikainen ja pilviä tykkään katsella en ladata.. Mutta akaile ja oliko sitikkapuoskari tuolla alussa sen kertoi että hiiren oikealla napilla kuvan päälle napaus ja näytä kuva niin aukeaa..ainakin äsken testasin ja näkyi mulla
    T Juha

    #173802
    MoA

    Kyl näkyy, kun klikkaa tuota oikeeta “hiirenkorvaa” ja valitsee näytä kuva..

    #173803

    Moalle.Ei näy sellaista vaihtoehtoa.

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 66)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.