- Tämä aihe sisältää 6 vastaukset, 4 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 30.8.2018 at 19:09 toimesta.
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › -59 etujarrut
Vuotoa ollut ja nyt remontissa. Sylinterit kiinni oudoilla kuusiokoloruuveilla. Liian pitkät uusiin sylintereihin. Ja miten ne jousikiinnikkeet saa kiinni. Nyt meinasi jo hävitä osat, kun pihdeillä sitä yritin. Ne on niitä reiättömiä renkaita, ei kuten uudemmissa ne kasksi reikää tappipihdeille. Nyt sormi suussa ja kuljin ei valmistu tämän kesän ajoihin.
Masentaa!
Antti
Ei kuusiokoloruuveja tainnut olla vielä 50-luvulla. M6x10 ruuvit kuusiokannalla väittää vanha varaosakirja.
Sellaisia en ole ikinä nähnyt, tarvikeosia?, vai onko oikein vanhoissa käytetty moisia. Ei mistään mijoonalaatikosta löydy niitä reiällisiä, nehän on kaikissa samanlaiset.
Tuon koukeroihin mukanani niitä noin euron kolikon kokoisia kuppimallisia kansia joihin
ne noin kolmesenttiset jouset tulee js tappi keskelle.<<Saatko ne sieltä jollain tavoin itsellesi.
tv seppon
Löysin kyllä sen kadonneen jousipaketin. Mutta en saa niitä paikalleen. Onko siihen joku kikka. Tulen kyllä koukeroihin, mutta C4 Hdi:llä. Kymppimillinen se kuusiokoloruuvi on, en ymmärrä miksi se on liian pitkä uusiin sylinterieihin.
Joskus laitoin lukkopihtien avulla myös 2 reikäisiä prikkoja paikalleen. Saapi keskittyä toisen käden sormilla painamaan tappia. Noihin sylinterin ruuveihin en osaa sanoa mitään. Onko varmasti oikean mallin sylinterit ja jarrukilvet.
Tarkempi mittaus osoitti ruuvien olevan 12 mm pitkät. Ei ihme että uusiin ei käy. Kyllä uudet sylinterit ovat vanhempiin, kuin -63 sopivat. Ainakin paineliitäntä on oikea.
Vihdoin sain uudet palikat jarruihin paikalleen. Vielä ilmausta ja irrotetut osat paikalleen. Sitten katsastukseen. Elämä alkaa hymyillä, mutta on tässä ollut vastusta kerrakseen.
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste