Etusivu Foorumit Päävalikko Autohavainnot 2cv4 Special 1975

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #232431

    Löytyi hyvä esittelyvideo ykkössarjalaisesta Speciaalista. Samalla kun lunttaatte mittarista vähäisiä ajokilometrejä niin kiinnittäkääpä huomiota mittaritauluun!

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #232470

    Sen verran hiljaista tällä rintamalla, että avataampa tarkemmin tätä ylempää heittoani. Olen ollut tuohon videoon asti uskossa, että Speciaalin mittaritauluja ovat vain nämä:

    Pyöreänappinen vanhempi, neliskanttinappinen uudempi. Samaan hengenvetoon olen myös ajatellut, että tämä ensimmäinen kuuluu oopperaikkunattomaan Speciaaliin ja jälkimmäinen siihen, jota vielä 88-89 valmistettiin erä. Ekat oopperaikkunattomat siis 435cc moottoreilla ja myöhemmät kutoslohkoja. Missä vuodessa tai sarjassa kuutiotilavuus muuttui, sitä en tiedä.

    MUTTA, jos katselitte videon silmävalkuaiset katkenneita verisuonia täynnä, huomasitte, että ko. yksilössä ei yo. mittaritauluja ole.

    Tadaa, nappeja ja merkkivaloja puuttuu, eikä ole edes reikiä niille!
    Uloshengityksen aikana löysin jopa värikuvan:

    Tämän perusteella uskaltaisin väittää, että tämä “rusikoimaton” mittaritaulu kuuluu 2cv(4) Special-nollasarjaan, eli ihan alkupäähän tuotettua erää ja se tekee tästä mittaritaulusta melkoisen harvinaisen pisteosan.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #232473

    Eipä ole mullekkaan tullut tuollaista vähänappista versiota vastaan, siis edes netissä aiemmin. Viime talvella noita tuli etsittyä kun arvailin nappien oikeaa järjestystä omaan mittaristoon.

    Btw. Mulla on Hertassa Specialin mittäri maili näytöllä. Oon tuohon muunnos vääntelyyn hieman kyllästynyt ja halukas vaihtamaan sen perinteiseen kilometrimalliin, jos jotakuta kiinnostaa.

    fullsizeoutput_1722

    #239221

    Viimeisimmässä Nyytisessä oli ilmeisesti näppäilyvirhe Speciaalin aloitusvuoteen liittyen, ja nimenomaan näihin mittareihin viitaten. Senpä vuoksi nostan tätä topicia oikaisuksi 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.