- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › 2CV4 kampiakseli
Rättärin kunnostus jatkuu. Onko kenelläkään myytävänä ehdottomasti välyksetöntä 2CV4 kampiakselia? Omassani on tuulettimen puoleisen kiertokangen alapäässä väljää.
Paljonko väljää “tarvitaan”, kun kolina alkaa moottorista?
HannuH
Moro !!
Kuivana tuntuu pieni välys käsin, mutta jos oikein kolkkaa ja vemppaa, niin lopussa on. Aina voi vertailla noita kahta keskenään.
Väljä kiertokanki menee aika nopeasti loppuun ja muistaakseni nelkun koneessa on suuri riski, että kiertokanki tulee lohkon kyljestä läpi ja sitten on jo melkein täystuho koneen osalta.
Lasse
Joskus muinoin paljonkin nelkun koneella ajaneena oli Keski-Sawossa viidakon sanontana “nelkun kampi kun kolisee, on mustanaamiokin huolissaan”. Ts. kolisevalla kammella ei kannattane kovinkaan pitkiä reissuja heitellä..
Tervehdys kuin tuulahdus! Onko kysymyksessä entisöinti ihan museorekisteriin vai jotain lievempää? KäyttöKuljin? Iteseäni kiehtoo ja silloin tällöin vie Kutvosen Konhe ja Nelkun looda, aivan mainio combo, varsinkin jos vielä vetää kärryä tai painoa kertyy muutoin… Rekat kun tänä pänä tuppaa vauhdin määräämään… Eli pikku vinkki Kutvosen Konheen hankintaan. Jos tosi tarve on Nelkun kammelle niin keskustellaan!
Copyright © 2025 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste
