Etusivu Foorumit Päävalikko Myydään 2cv-opiskelija-alennus

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #261457

    Jos jonkinlaista 2cv-osaa ja projektia on hallussani ja jokseenkin wanhat Kilta-periaatteet saisi olla vähän enemmän tapetilla näiden arvoaan nostavien harrastuskappaleidemme ympärillä niin siitä on sitten virinnyt ajatus, kuinka voisin edistää harrastamisen jatkumoa tämän vääristyneen ikäpyramidin vähemmistössä. Esimerkillään voi viedä joukkoa eteenpäin, joten tästä se lähtee.

    Sinä, alle museoikäinen 2cv-harrastaja, joka haaveilet rättäristä tai olet jo aihion itsellesi saanut. Laita yksityisviestillä tai muilla savumerkeillä mulle viestiä mitä etsit niin tarkastan tilanteen onko halvalla myytäväksi tai lahjoitettavaksi jotain etsimääsi osaa. Käytännössä siis K30, jota nuoremmille myyn vähintään 50% alennuksella “normaaliin hintatasoon” nähden. Myös kokonaisia kulkimia voidaan puntaroida, kysy.

    En hyväksy bulvaanitoimintaa, joten lapsillaan ratsastavat pysykööt kaukana, totuus tulee ennemmin tai myöhemmin esille. Tarkoitus on auttaa pienillä pelimerkeillä pelaavia liikkeelle tämän harrasteen parissa.

    2cv6 moottori ja vaihdelaatikkokokonaisuuksia on huonosti, mutta melkein mitä tahansa muuta Wanhuksista alkaen saattaa löytyä.

    Ilmoitus on voimassa toistaiseksi, kunnes toisin ilmoitan.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #261469

    Hienoa toimintaa, mä olen jo hintsusti yli-ikäinen (Mobilisti-lehden termi ”senior”), mutta siis juuri näin!

    K50+

    #261472

    Hyvä juttu Akailelta.Toimii sitten myös meillä hollolassa nuorille.

    tvseppon

    #261490

    just näin.ite en mikään 2cv velho,kuitenkin 2 kpl kotona,Viime keväänä tarvittiin apua kärkien asentamiseen.vau.kiitos 17v poika asenti,ja sai toimiin rättärin.oli tosi mukava seurata mitä poika teki? ja parasta et neovojat ei ruvennu “elvisteleen”jakso neovoa 1.2.3 asia kerrallaan..Upeeta.

    #261722

    Täällä ois yks vuodella yli-ikänen kyseiseen kategoriaan.
    Miehen kanssa tässä tapellaan että ostanko ladon perältä Rättärin, hän kun ei innostu sen korjaamisesta/laitosta. Itsellä kun ei tieto/taitoo ole, ainakaan konehuoneeseen.

    Mutta jos (kun) saan tahtoni läpi ja rättäri pihaan tulee niin ainakin kyseiseen yksilöön täytyy sisuta tehdä kokonaan. (Ratti, mittaristo ja kojelauta härpäkkeet on ok kunnossa).

    Se riittääkö (opiskelevan) hoitajan tilipussi onkin sitten seuraava kysymys.
    Huonosti löytyy varaosa myynti ilmoituksia, eli millaisissa hinnoissa esim penkit/pahvit/verhoilu/moottori/moottorin osat pyörii?

    Olisin kiitollinen jos ainakin alkuun saisi varaosaa edullisesti että saisi auton liikkumis kuntoon, loppu hifistely sitten ajan ja rahan kanssa pikkuhiljaa.

    “Uutta” autoa kun en haluisi, koska silloin kaikki tuntee sen “Pertin autona”. Haluaisin pelastaa auton joka muuten saattaisi olla 10vuoden päästä ruostepatsas jota ei arvostettu. Ja auto olisi Minun, koska entinen omistaja ei siitä välittänyt vaan dumppasi latoon.

    Mutta tässä vielä odottelen että auto saadaan ulos ja kone käyntiin että toimiiko se edes niinkuin myyjä lupaili.

    Yv.llä voi tarjota ainakin sisusta osaa niin saan laskeskella mihin rahani riittävät.
    Myös 6 moottorin hinnat kiinnostavat.

    #261724

    Tekniikapuolen kyllä oppii, nämä ovat yksinkertaisia vekottimia, ja tietoutta sekä neuvoja on varmasti saatavilla.
    Uskoisin kuitenkin, että jos haluaa pitää kulut minimisssään loppujen lopulta monessa tapauksessa edullisimmaksi tulisi ostaa kerralla mahdollisimman hyväkuntoinen (tai edes ajokuntoinen) harrasteauto.
    Siinäkin jonkin verran saattaa puuhaa riittää, kun kyseessä kuitenkin alkaa olla yli neljäymmentä vuotta vanhat laitteet 🙂

    #261725

    Täällä ois yks vuodella yli-ikänen kyseiseen kategoriaan.
    Miehen kanssa tässä tapellaan että ostanko ladon perältä Rättärin, hän kun ei innostu sen korjaamisesta/laitosta. Itsellä kun ei tieto/taitoo ole, ainakaan konehuoneeseen.

    Mutta jos (kun) saan tahtoni läpi ja rättäri pihaan tulee niin ainakin kyseiseen yksilöön täytyy sisuta tehdä kokonaan. (Ratti, mittaristo ja kojelauta härpäkkeet on ok kunnossa).

    Se riittääkö (opiskelevan) hoitajan tilipussi onkin sitten seuraava kysymys.
    Huonosti löytyy varaosa myynti ilmoituksia, eli millaisissa hinnoissa esim penkit/pahvit/verhoilu/moottori/moottorin osat pyörii?

    Olisin kiitollinen jos ainakin alkuun saisi varaosaa edullisesti että saisi auton liikkumis kuntoon, loppu hifistely sitten ajan ja rahan kanssa pikkuhiljaa.

    “Uutta” autoa kun en haluisi, koska silloin kaikki tuntee sen “Pertin autona”. Haluaisin pelastaa auton joka muuten saattaisi olla 10vuoden päästä ruostepatsas jota ei arvostettu. Ja auto olisi Minun, koska entinen omistaja ei siitä välittänyt vaan dumppasi latoon.

    Mutta tässä vielä odottelen että auto saadaan ulos ja kone käyntiin että toimiiko se edes niinkuin myyjä lupaili.

    Yv.llä voi tarjota ainakin sisusta osaa niin saan laskeskella mihin rahani riittävät.
    Myös 6 moottorin hinnat kiinnostavat.

    Paappa yksityisviestiä, kun sopiva yksilö kotiutuu, eiköhän täältä jotain apua löydy. Oviverhoilua löytyy erikokoista ja näköistä vuosimalleista riippuen, joten tietämättä näistä tarkemmin, on huono myöskään tarjota. Lohdutuksena, että monesti nuo ovipahvit ovat huonossa hapessa, mutta niistä saa suoraan sapluunat uusia varten. Verhoilun alusmateriaaliksi käy hyvin ohut “kovalevy” jota ihan tavan rautakaupoissa myydään. Päälle löytyy kuosia kangaskaupoista ja se on joko halpaa tai kallista, oman maun mukaan.

    Tässä on esimerkkinä siippani (joka ei muuten tiennyt rättäreistä mitään..Kyllä tämä herätysliike käännyttää hiljaa ja huolella 😉 ) tekemät oviverhoilut, jotka kiinnityivät alkuperäisin kiinnikkein:

    En löytänyt Speciaaliin kuuluvia harmaita mistään, joten pitihän ne tehdä. Verhoilumateriaalina harmaa tekonahka Eurokankaasta.

    Itsekin olen aloittanut tämän touhun opiskelijana (2000-luvulla, huom.) , joten väitän sen olevan mahdollista, kun palastelee hankintansa osakokonaisuuksiin ja tekee paljon itse. Siinä samalla oppii vähän, ja vähän lisääkin. Hoitaa kuljettimen leimaan mahdollisimman aikaisessa vaiheessa niin sitä tulee käytettyä ja tehtyä paremmaksi samalla, eikä se jää projektina nurkkaan jos/kun elämäntilanteet muuttuvat. Siinä se sitten kasvaa perheenjäseneksi ominaisuuksineen ja puutteineen, harva meistä on täydellinen. Räntää saattaa matkalla sataa naamaan, mutta oikein pidettynä sätkä kuitenkin kulkee mukana elämän ylä- ja alamäet tarjoten hymyä huuleen itselle ja sivusta seuraaville kateellisille. Samalla se filtteröi ihmisiä elämässäsi; kukaan rättäristä tykkäävä ei ole kauttaaltaan paha 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #261726

    tervetuloa harrastukseen mukaan.Vinkkejä tulisi parenpia jos paikkakunta olisi tiedossa.Meillä on yli 20 jaosta,joiden yhteyshenkilöiden nimet löytyvät tämän sivun yläosasta jaokset sanan takaa

    tv seppon

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.