Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka 2cv 6 Kaasutin ongelma

Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #291382

    Eli sätkä lopetti tyhjäkäynnin reilun vuoden seisomisen jälkeen ja pajalla saivat kyllä jonkinäköisen tyhjäkäynnin takaisin.

    Ehdin kotipihalla pikaisesti ihmetellä ja kokeilla pajalla käynnin jälkeen: kone käy tyhjäkäynnillä kohtuullisen nätisti jos peittää 2. kurkun ja kone on lämmennyt.

    Huomasin myös että 2. kurkun läppä ei liiku vaikka kaasu on käsin vedetty taka-asentoon. Muistikuva on että on liikkunut vaikka kone ei käy

    Kyseessä on Solex 24/21 kaasari ja sätkä on vm 1979 kutonen.

    Nyt tarvitsisi apua koska itsellä ei ole taitoa eikä työkaluja ropata kaasaria enempää.

    Kuljin majailee Helsingissä

    • Tätä aihetta muokkasi 2 viikkoa, 2 päivää sitten Jouko.
    #291384

    2-kurkun läppä on jousikuormitteinen ja vaatii enemmän voimaa avautuakseen. Saattahan se toki olla jumissakin. Olen huomannut, että nykybensalla Tyhjäkäyntisuuttimen kokoa pitää vähän isontaa. Muistaakseni tuossa kaasarissa tyhjäkäyntisuutin on kokoa 40. Koko 45 voisi olla sopivampi. 98 bensaa kannattaa käyttää.

Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.