Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › 2CV 1100 cc (BMW)
mitäs jos laittaisi R60 koneen niin silloin tilavuus säilyy entisellään eikä painossakaan varmaankaan ole suurta eroa? olen ajellut R60 motskarilla ja moottori on, kuten kaikki bemarit, miellyttävä ja vetävä.
R60:lla voisi olla helppo saada kilpiin kun iskutilavuus ja teho ei ole yhtään suurempi kuin epä-super sätkässäkään. Ei se taida olla modernimpikaan eli jää enää kysymys miksi?
vanhassa R60 on n 10 % enemmän tehoa ja esim -70 tulleessa R60/5 on jo 30 kW ja taitaa vääntöä olla runsaasti enenmmän kun kutosessa.
Uskoisin, että kutosen koneeseen saa vääntöä lisää nokka-akselin muutoksella ja ottamalla vaikka ne kaasarit siitä r60 bemarista ( jos on kahdella erillisellä kaasarilla ). Halvempi ja helpompi projekti jos kuutiot haluaa pitää samoina…
Laitetaas englesmanni heilumaan:
https://www.youtube.com/watch?v=BNdKdxUZYa4″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ja jos jotakuta kiinnostaa tuo mainittu “Red 2”-elokuvakohtaus niin se on tässä:
https://www.youtube.com/watch?v=ngDoyXoqFLs” onclick=”window.open(this.href);return false;
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
^ tossa leffapätkässä oli vissiin käsitelty vaihteistokin kun pakki ja ykkönen oli vaihtaneet paikkaa 
Copyright © 2025 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste
