- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › 1-kurkkuisen kaasarin kiihdytyspumppu
Käytössä oleva nelkkumme hieman hyydäntää ja joskus sammuukin, kun lähtee esim. liikennevaloista liikkeelle. Muuten kulku on nelkkumaisen reipasta ja kierrosherkkää.
Totesin, että kiihdytyspumppu ruiskaisee vasta melko syvälle kaasua painettaessa. Säädin vivuston välityksiä pois ja vaihdoin kalvonkin (käytetyn), mutta tilanne ei juurikaan muuttunut. Seosruuvistakin hain parempaa tulosta.
Onko kokemusta, pitäisikö kiihdytyspumpun ruiskaista jo aivan pienelläkin liikkeellä. Ainakin 2-kurkkuisessa on näin. Onko myös 1-kurkkuisessa?
Mielenkiintoista, että 50-60-luvun wanhusten kaasareissa ei ollut kiihdytyspumppua lainkaan.
Tarkista koko kiihdytyspumppu kauttaaltaan, ruiskautusputken kuulan toimintaa myöten. Meillä oli eräässä kulkimessa kulunut reikä siihen putkiosaan ja tuo haittasi kovasti ruiskauksen kulkua perille. Kaasun toiminta oli jokseenkin viiveellistä ja köhivää.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
Takaiskukuulissa on ollut monesti ongelmaa, kyllä sen pitäisi heti ruiskaista pienelläkin liikkeellä.
Kiitos vinkeistä. Nelkun kaasarissa se kiihdytyspumpun suutin jotenkin piilossa (putkilon sisällä?), mutta viimeistään sen näkee, kun ottaa koko komeuden käteen.
Copyright © 2025 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste
