Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Yleinen keskustelu › Kuinka luotettavaa vanha tekniikka on?
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
24.1.2014, 10:01 #128634
Myönnän hymyilleeni eilen jälleen sätkän vuoksi. Syyskuusta lähtien olen sitä seisottanut ulkovajassa ja jossain syvällä sisällä tuntenut huonoa omatuntoa siitä. Katsastus puskee päälle, joten parempihan se on herättää uniltaan. -18 paukkuu mittarissa. Imaisen bensaa pumpun ohi suodattimelle asti ja menen kabiiniin. Väännän päävirtakatkaisijasta akulle yhteyden kulkimen yksinkertaisiin sähköjärjestelmiin. Starttaan, pyöritys nopeutuu öljyn lähtiessä kiertoon, muutama lupaus ja jo vain käy ja kukkuu! Jarrunesteet tallella, lataus pelaa,kaikki valot toimii, bensaa on tilkka. Ulos harvenemaan valoon ja talvirenkaat pit-stop meiningillä alle. Ei muuta kuin tienpäälle ja jo naurattaa; “kylmää kyytiä annat, mutta jo vain on tunnelmaa ja hauskuutta Hakkapeliittojen rapistessa kovuuttaan”.
Vastaavassa ajassa nykyautoissa voi: jäätyä lukot, ovien tiivisteet ja muistivirta syö akun tyhjäksi. Käynnistys vaatii korkeampaa jännitetasoa, jotta bensapumppu ja muu erektioniikka saa sähköä…Tästäpä mietin, että moni asia pitää olla todella paljon huonommin, sitten kun sätkä ei enää kertakaikkiaan lähde käyntiin 😆
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]27.1.2014, 16:30 #170917Joo, mulla on nyt valinnan paikka. Pitäis lähtee Joutsaan ja sitten Paimioon.
Lähdenkö Dyanella, mikä on ollut ajossa marraskuusta alkaen,
vai uudemmalla tekniikalla BX Millesimellä (ed. käyttö kevät -13 asti), mikä on ollut tallissa
sulamassa 22. tammikuuta lähtien?Ei mutta eikös täällä ollut eri osio tekniikalle?
27.1.2014, 17:43 #170918@Kossu wrote:
Ei mutta eikös täällä ollut eri osio tekniikalle?
Jo vain, mutta ajattelin veistellä hieman jutunjuurta tänne yleiseen osioon 😉
Jos ei talvella sätkällä enää ajele niin kannattaa herättää se silti hetkeksi 😀 Saa samalla öljyt kiertoon ja hymyn huulillensa 😆
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]27.1.2014, 17:58 #170919@Akaile wrote:
@Kossu wrote:
Ei mutta eikös täällä ollut eri osio tekniikalle?
Jo vain, mutta ajattelin veistellä hieman jutunjuurta tänne yleiseen osioon 😉
Jos ei talvella sätkällä enää ajele niin kannattaa herättää se silti hetkeksi 😀 Saa samalla öljyt kiertoon ja hymyn huulillensa 😆
Kumpikin on taas pitkin talvea ajossa ollut, niin Xm kuin Dyanekin…
Tuossa tovi takaperin sain viimein aikaiseksi vaihtaa öljytkin, “vähän” turhan jäykät olivat talvea ajatellen, nyt uusilla ohusemmilla selkeästi kepeämmin tuntui pyörähtävän. Seuraavat pakkaset sitten kertoo vasta lopullisen totuuden, mutta mielestäni huomattavan paljon helpommin lähti ja jäikin käymään…
Pitäis kyllä vaihtaa voiteluaineet tuohon tiisselirotiskoonkin, saas nähdä kehtaako senkin suorittaa parkkiruudussa..?
21.2.2014, 19:04 #170920Luonnollinen valinta:
Ei herännyt Millesime henkiin.
Nyt käyty Joutsassa ja kaksi kertaa Turun suunnalla Dyanella
vaikka siinä onkin 123 sytkä eli uutta elektronitekniikkaa 😮 -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
