- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Öljunpaineanturi
viime kesänä lakkas öljynpaineen varoitusvalo toiminnan ja siksi kysynkin onko anturin toimivuutta tai toimimattomuutta mahdollista testata (polttimo on kunnossa) niin tietäs onko se kaput vaiko vika jossain muualla ? mikko
Jos polttimo on kunnossa ei oikein jää muuta vaihtoehtoa kuin, että anturi on rikki. Käsittäkseni syttyminen tapahtuu sitä kautta, että polttimo maadoittuu anturin kautta. Toiminta on siis äärimmäisen yksinkertainen.
Maadoita anturissa oleva johto maihin ja laita virta päälle, jos syttyy öölinpainevalo niin anturi on sökö…
Vain köyhillä on kiire.
Öljynpaine varoitusvalolle tulee virta kun käännät avaimesta,, lampun toinen johto menee paineanturille..
Paine anturi yhdistää virran anturin läpi runkoon,, jolloin valo syttyy.. Nyt kun kone käynnistetään ja öljynpaine
tulee anturille anturi katkaisee kontaktin jolloin varoitusvalo sammuu.. Siis anturi yhdistää virran kun paine puuttu
ja kun paine tulee koneen käydessä virrankulku runkoon katkeaa ja valo sammuu… 💡 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂
Copyright © 2025 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste
