Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
Mikäli kyseessä on kaksikurkkuinen kaasutinkone niin sellaista en ole vielä saanut kastelemaan tulppiaan vaikka kuinka polkisin, mutta yksikurkkuinen on herkempi kastelemaan tulpat kylmäkäynnistyksessä jos oikein innostuu etukäteen polkemaan. Käytän itse ryyppyä vain sen verran mitä on tarpeen, eli kesäisin en vedä sitä lähellekään täysille edes kun jo hörähtää… Jos olisi paremmat männät koneessa, en käyttäisi ollenkaan. Viralliselta nimeltään ryyppy on rikastin, joten se kertoo jo aika paljon sen käyttötarkoituksesta: silloin kun kone käy laihalla, on syytä käyttää rikastinta. Tämä laihuus ilmenee kylmänä yskimisellä ja sammumisella. Tavallaan, ryyppy löytyy uusistakin autoista, mutta täysin automaattisena ja bittipohjaisena…Sätkä taas kun ei ole automaattinen juuri missään :D
Uusistakin tulpista pitää muuten katsoa se kärkiväli kohdalleen, se tuntuu olevan nykyisin liian iso “tehdasasetuksena”. Sätkän ohjearvo on 0.6mm, mutta varsinkin syksy/talvikelissä olen havainnut 0.4mm paremmin toimivaksi.
Ei muuta kuin iloisia ajeluja uudella perheenjäsenellä ;)
Espoo-Ke-Su
Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76Vaikka homma ei toteutuisi vielä lähiaikoina niin onpahan ainakin peli on avattu. Ihmiset joukolla lähettelemään nimiään nyt, kyllä minä ainakin mieluummin euron kolikon kadulle heitän kuin annan sen noille nykyisille asemille, siihen suhteutettuna alkutekijöissään oleva sunkatsastus ei ole iso sijoitus varmaan kenellekään? Minä edelleen uskon, että Suomen katsastusjärjestelmällä tarkoitetaan pääpiirteissään hyvää, mutta nykyinen järjestelmä on ihan susi…
Espoo-Ke-Su
Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76En viitsi asemaa mainostaa, kun keskustelu löytyy googlesta…
Espoo-Ke-Su
Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76Muokkasin alkuperäisen ilmoituksen…tyhjennys ale kiihtyy.
Espoo-Ke-Su
Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76Kyllä minäkin asemaa vaihdan, mutta uusintatarkastus on tuossa ryöstölässä vielä tehtävä…
Espoo-Ke-Su
Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76@MattiH wrote:
Ja _ehkä_ “hieman” paremmin tehty. :lol:
Mörön kaltaisesta kulkimesta on Remierenkin kunnostaja lähtenyt liikenteeseen, että ei kannatta hitsipilliä nurkkaan heittää, päinvastoin :D ;)
Espoo-Ke-Su
Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76Voi tätä ilon päivää taas… 6e hinta noussut jälleen viime vuodesta. (nyt 51e) Ai mitä sain sillä rahalla? No tietysti hylätyn. On se kyllä niin paska tiina että voisi ajaa romukeinäselle… No ok, otetaan sen verran takaisin, että aiheellinen valitus oli se, että raidetangon yläpään kiinnitysmutteri oli löystynyt ja tätä en tietenkään itse ollut huomannut. Siitä jaksan vielä niellä hylkäyksen, mutta iskaritestin tulos ottaa kaaliin niin maan… Viime kesänä olen vaihtanut uudet kitkat eteen ja massaiskarit on täyskorjatut ja hyvässä hapessa..mutta prosentit olivat 13% ja 45% että kyllähän siitä nyt hylkäys tulee…Huvittaa kyllä kovasti, että takana on varmasti yli 20 vuotta vanhat käytetyt putket, jotka ainoastaan maalasin päältä 2005, ja niillä oli prosentit tasan 67%… NIIN ja se halavatun käsijarrun 3/4 liikematkasta tyhjää! Olen sen pääsiäisenä kiristänyt, säädin käsijarrun niin tasaiseksi kuin ikinä osasin ja kiristin vaijereita sen verran että kokonaismatkasta lähti ainakin kaksi napsua pois. NIIN EI, se on vaan vieläkin liian pitkä. Tänään jo otti niin paljon tuo kaaliin, että menin sitten kysymään mikä tuon liikematkan määritelmä on niin nuori kossi vastasi, että “se tulee niin ylös että se ottaa tuohon rajoittimeen kiinni”…Mikähän helvetin rajoitin sätkän käsijarruvipua rajoittaa? Jos vaijerit pettää tms. niin se kahva tulee kyllä käteen asti sieltä liukuradaltaan! Ja konehuoneesta tarkistin, että se ei yläkohdassaan vielä ole lähelläkään mitään rajoittavaa elementtiä! Kaikki jarruprosentit olivat tasan…..
2000km olen ajanut pääsiäisen jälkeen tuolla tienpäällä liikkuvalla petollisen vaarallisella kärryllä ajellut ja ei ole kyllä yksikään noista katsastajan mainitsemista vaivannut sekuntiakaan…
Nm. Onneksi alkoi tänään työt niin on varaa maksaa laillistetusta kiskonnasta!
Espoo-Ke-Su
Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76Annanpa tilannekatsauksen kun ohi satuin kulkemaan…kuvatkin on vähän sen näköiset :oops: Lähetänkö Nyytisiä varten isommat kuvat, vai saako tästä napattua riittävät?

Espoo-Ke-Su
Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76Kotikonstein onnistuu silikoonilla. Muistan kuulleeni, että joku firma tekee sitä uustuotantona nylonista, joten se ei happane edes auringossa, kuten alkuperäinen.
Espoo-Ke-Su
Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76Paremmat etuovet myyty eli vaihdettu! Näin se homma etenee, kiitos Matso ;)
Espoo-Ke-Su
Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76Nojjoo, mut eipä sitä koppiakaan paljon jäis lasikuitulokareilla ja kuitukonepellillä… On se hyvä että nuo euroopan pojat tekevät tulevaisuuden optioita :D
Espoo-Ke-Su
Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76@Isoo-Jukka wrote:
Auto Motor und Sportissa oli uutena säilötty 2CV myytävänä 19.900 eur. Suomesa on tänä päivänä melkeinpä Euroopan halvimmat 2CV:t. Hyvä niin.
Ja lahoimmat aihiot josta vielä tehdään pelejä…. :D :D
Espoo-Ke-Su
Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76Voisi sillä talvella suolassa kylpeä :D
Espoo-Ke-Su
Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76Jos varvassa on kierre viallinen niin aikamoinen remppa alkaa, jos varvan haluaa vaihtaa. Nyt ei käsittääkseni ole kyse kuin jostain pienestä naarmusta kierteessä ja se pitäisi saada pois. Varpaholkkihan on helppo vaihtaa ja sellainen minulla kulkee aina mukana.
Ymmärrän kyllä mitä Miki tarkoitat, tarkoitus on vain saada tutulle apua ;)
Espoo-Ke-Su
Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76Sen kuvien laittamisohjeen voisi kaivella jostain ja laittaa jotenkin pysyvästi yleiseen keskusteluun ylimmäiseksi, että uudet käyttäjät sen nopeasti löytää. Yritin sitä löytää eilen, mutta äkkiseltään ei onnistunut. Tarkoitan siis sitä missä on Ollin kuvalliset ohjeet ja Jasun vinkit Photobucketiin. :wink:
nm. mukavasti tullut uusia käyttäjiä, ei muuta kuin aktiivisesti keskustelemaan, sitähän varten täällä ollaan?
Espoo-Ke-Su
Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 -
AuthorPosts