Forum Replies Created

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 114 total)
  • Author
    Posts
  • in reply to: Tuulettajan hihnapyörä #287515

    Tämän kuvassa näkyvän verkon kerran jätin pois, moottoritiellä Saksassa Neuvostorekasta irtosi pyöränmutteri ja suoraan probelliin se osui, kauhea oli meteli…

    in reply to: Pari kysymysta vetarin kumin vaihdosta #286799

    Moi, suhtaudun hyvin ennakkoluuloisesti noihin liimattaviin juttuihin, mielestäni sinun kannattaa laittaa ihan alkuperäiset kumit, siellä akselissa on niin paljon vaseliinia että olen melko varma että liimapintaan joku roiske osuu ja liimaus on sitä myöten ehkä kyseenalainen, samalla voit laittaa uudet synteettiset vaseliinit niveliin, suosittelen…klemmmareissa kannattaa kiinnittää huomiota sinne olkatapin päähän, klemmarin pitäisi olla mahd ohut siellä on kovin vähän tilaa pyöriä, tämä on minun mielipiteeni… Mitä klappiin tulee niin eipä sitä nivelessä saisi olla yhtään..siellä nivelessä pooritus on eriasia siellä kuuluu vähän ollakin, vaseliini hoitaa sen klapin.

    in reply to: Lehdistä leikeltyä #285054

    Minä muistan tuon tuunatun koriviritelmän, liikkui usein Tampereen seudulla -70 luvulla.kuin myös nuo saunaritilät mattojen alla, itse tosin käytin Turun Sanomia oli todella kuiva lehti…

    Juu voin vaihtaa putket ota yhteyttä nolla5nolla5610905

    in reply to: Mitä teet? #282371

    Syksyä täältä Kotkasta myös, kesä meni lähinnä rakennushommissa mutta nyt on taas palattu “rasvanäppi moodiin ” löysin muutaman hyvän aihion , niistä olisi tarkoitus rakennella jollekkin Kiltalaiselle kulkimeen voimakoneita, 602 tai 652 ihan sen mukaan ja niillä varusteilla mitä tarvetta ilmenee, joten ottaa vain rohkeesti yhteyttä jos moottorin tarvetta on. Puh. nolla 5 nolla 5610905, tai postilla raimo.yrjola@kymp.net , hinnoista en osaa sanoa ennen kuin revision tasosta on tilaajan kanssa sovittu.

    in reply to: öljyn mittatikun putki #279426

    Moi, olen tuon putken vaihtanut siten että katkenneeseen putkeen 8 mm ( 10 mm )kierrettä vähän alkuun , niin että saa pitkän pultin siihen kierrettyä sitten vaan kammennut katkenneen osan pois, voi olla tosi tuikassa.. uusi putki sitten kaksikomponiitti liimalla tiivistettynä paikalleen varovasti , katkeaa tosi helposti siitä prässätystä kohdasta. Voi olla että menee hankalaksi ilman pakosarjan irroitusta, taivuttamaan en kyllä lähtisi k.s kuvat
    P.S. Oliskohan tuo pultti kuitenkin 10mm ??

    in reply to: Mitä teet? #276865

    Onnittelut Jasu !!

    in reply to: Ketään ei tullut vastaan #275812

    Retki Ristijärvelle 600 km, ei ainoatakaan 2cv pohjaista ajoneuvoa, synkkää seutua.

    in reply to: Kampiakselin päittäisvälys? #272179

    Tässä Mikalle mittausvinkki.

    in reply to: AMI moottori, ilmeisesti #270993

    Espanjassa tehty Acan moottori, ACADIANEN alkuvuosilta.

    in reply to: Ventiilijouset #269981

    Molempia löytyy.. en tiedä kumpi on parempi, olisko 2 – jousiset vanhan varaston loppuun käyttöä, uusimmissa koneissa on 1 jousi. En ole ihan varma mutta olen tainnut törmätä tupla jousiin AM koneissa.

    in reply to: Muistanko väärin? #269980

    Tänks!

    in reply to: Kammen takapään laakerit #267868

    Minä laittaisin ihan muutaman tipan öljyä…. jos sinne laittaa liikaa esim vaseliinia voi olla että kun asennat konetta vaihteistoon vaseliini pullauttaa Stefan ulos.. yleensä kyllä vaihdan myös tuon laakerin.

    in reply to: Kammen takapään laakerit #267851

    Tulee

    Takastefaan ei ole kuin yksi vaihtoehto…. Original.. Kallis mutta toimii.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 114 total)