Forum Replies Created

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • Author
    Posts
  • in reply to: Sähköt hävisivät #289392

    Tämä ratkesi Martti Paavolan ohjeilla, kiitos. Hajonnut rele oli kytketty virtalukolle, sulakerasiaan ja startille. Tämän kun vaihtoi , niin kaikki sähköt heräsivät; tosin akkukin meni uusiksi samassa rytinässä.

    in reply to: Sähköt hävisivät #289389

    Rassasin sulakkeet ja startin ja laturin johtoliitokset, ei vaikutusta. Kone siis käy, mutta laturi ei lataa ja ainoat toimivat sähköt ovat parkkivalot ja torvi.
    Tämä siis -60 paku, jossa kutosen tekniikka ja relekytkentä valoille ja ehkä muuallekin, vaikea sanoa, koska kahdenvärisiä johtoja käytetty ja kokonaisuus näyttää sekavalta. Ammoin maalarinteipillä tehdyt johtomerkinnät hävinneet aikaa sitten.
    Ilmeisesti  laturi on kärähtänyt, kuten myös latausrele, mutta en ymmärrä, miksi valot, pyyhkijät ym. eivät pelaa.

    in reply to: Sähköt hävisivät #289387

    Sulakkeet näyttävät ehjiltä. Kone lähtee siis käymään, mutta lataus, ajovalot ym. puuttuvat. Pyyhkijät liikahtivat pari nykäystä, sitten seisahtuivat. Aikaisemmin kaikki toimi hyvin, eikä talvisäilytyskään aiheuttanut mitään ongelmia sähkövehkeille…

    in reply to: Kutosen kone #288815

    Terve,

    Tarjosit tuota kutosen konetta taannoin, mutta nyt on todettava, että ylittää budjetin. Korjailen vanhan kun on palikat siihen.

    Kiitos tarjouksesta ja hyvää kevättä!

     

    in reply to: Kutosen kone #281088

    Kovin tuntuu olevan hiljaista voimalaitemarkkinoilla..?

    in reply to: O: Bensalämmitin #276050

    Kiinalainen diesel-lämppäri ostettu; on aikalailla samannäköinen kuin tuo Jasun linkin Eeberi.Jos jollain on täällä Porvoon syrjäisillä rannikkoseuduilla bensa/diesellämppäri sätkässä, niin vilkaisisin mielelläni asennuksen toteutusta…

    Asentaisiko kabiiniin, vai konehuoneeseen? Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa.

    in reply to: O: Bensalämmitin #275970

    Ei liene mahdotonta asentaa diesel- lämppäriä, jos on oma pieni säiliö naftalle..

    in reply to: Jarrujensäätö- lenkkiavainta etsitään.. #268252

    6-kulmainen pultti——->6-kulmainen avain——>👍

    in reply to: Etuakselisto kutoseen #268102

    Laitoin viestiä…

    in reply to: Vanteista kysymys #262624

    Sen verran päivitystä aiheeseen, että Sitrosen vanteet ovat Mehari 2cv Passion– firman tuotteita, http://www.2cvp.com/. Onko näistä käyttökokemuksia?

    in reply to: O: 2cv- pohjainen kuljin #258564

    Talvipirssi ostettu.

    in reply to: O: 2cv- pohjainen kuljin #254467

    Kuopio oli suunnitelmissa täälläkin, mutta tuli työviikonloppu. Olisiko tästä pirssistä lisää kuvia saatavilla? Vaikka meiliin, sitten kun ehtii…

    in reply to: O: 2cv- pohjainen kuljin #254452

    Kiitos vastauksesta, mutta nelkkukoneinen ei nyt ole ihan toivelistalla, varsinkin talvikäyttöä ajatellen.

    in reply to: Öljynlämpö #254271

    Minulla on pikkupakussa kutosen tekniikka ja öljynlämpöanturi sijaitsee venttiilikopassa. Näillä keleillä maantiellä lämpö on noussut n. 70:n asteen tietämille, eli öljypohjassa varmaankin 10-15 astetta enemmän. Tuossa lämpötilassa tuntuu toimivan Ok,jos nousee,niin tuntuu vaikuttavan huonontavasti vetoon.
    Koneet ovat tietty yksilöitä ja varustettuja omanlaisillaan kulumilla ja väljyyksillä, jotka vaikuttavat kokonaisuuteen.
    Pakun aerodynamiikalla kaahaaminen tuntuu oitis lompakossa, joten en ole kokeillut kahdella kurkulla puskemista juurikaan,eli nuo mainitsemani lämmöt ovat tulosta 70- 90 km/h nopeuksista.

    in reply to: Kysymys moottoriöljyistä #253579

    Näyttäisi tuossa 5w-50 synteettisessä Commassa olevan enemmän mm. sinkkiä kuin saman firman Classic 20w-50 mineraalissa, mikäli tulkitsin oikein teknistä tiedotetta.

    Taidan tehdä käytännön kokeen nyt tuolla synteettisellä.Katsotaan, kuinka nopeasti litkut alkavat muuttaa väriään…

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)