Forum Replies Created

Viewing 15 posts - 451 through 465 (of 509 total)
  • Author
    Posts
  • in reply to: kulunut vaihteisto #133135

    Tuo viimeinen väittämä pitää kyllä paikkansa. Korkeampioktaaninen palaa puhtaammin/paremmin. Berlingontankillisessa oli noin 100 km ero.

    Ja tuohon aikaisenmpaan Missä vaiheessa väitin nakutuksen kuuluneen venttiileistä? Mutta tuo isäni kone oli ja on edelleenkin korkea puristuksinen kone ja vaatii sen takia korkea oktaanista bensaa.

    in reply to: kulunut vaihteisto #133131

    Kutosen venttiilit ja seetit kestävätkin jo tuon lyijjyttömän bensan. Ja kestää vielä tuon 95:sen. Mutta vanhempiin koneisiin en menisi tuota 95:tää tankkaamaan. Kesällä kelson matkalla noustessa moheirien kalliolle konetta pitkään vedätettäessä (Kone ami6 venttiilit muistaakseni magneetittomat) rupesi kone pitämään nakutusta. Tämä oli ainoa kerta kun siitä koneesta on kuulunut nakutusta noilla kierrosluvuilla. Tämä johtui täysin tuosta 95:sesta. Isälläni oli samalla matkalla pakunsa nokalla koneena 18+ ja kun siihen tuota 95:ttä tankkasi niiin sepä pitikin lähes koko ajan tuota nakutusta riippumatta siitä minkälainen maasto oli. Tämä nakutus loppui samantien kun ruotsissa saimme taknattua 98:saa.

    Ja nämä perustuvat täysin omakohtaisiin kokemuksiin!

    in reply to: kulunut vaihteisto #133125

    Tuota noin kun muutamia vuosia takaperin oli muutama ysi kaakkisen kansi työstettävänä eräällä tutulla koneistajalla, joka niihin uudet venttiilit teki. Tämän kunnostuksen jälkeen kun kansia haettiin koneistaja sanoi, että seetit ovat niin kovaa ainetta jotta kyllä niillä ajaa ilman lisäainetta ja nyt kyllä kestää venttiilitkin. venttiilit tehtiin niihin kansiin magneetittomista venttiileistä. Mutta siitä en ole ollenkaan varma kestävätkö nuo alkuperäiset rauta venttiilit tuota lisäaineetonta bensaa.

    Eräällä Wanhojen Waunujen Waelluksella erääseen 12 kaakkisen pakoventtiilit alkoivat kantaa. syytä miettiessämme tuli keskusteltua eräällä huoltoasemalla mitä bensaa käyttää tuo kuljin. Omistaja sanoi käyttävänsä 95:sta ilman lisäainetta. Tämän jälkeen hän alkoi käyttää 89 ja lisäainetta jonkä jälkeen kantaminen lakkasi.

    Itse käytän omassa pakussa (Ak 350 -65 Moottori ami 6) 98 ja lisäainetta eikä kone oikuttele.

    Voisipa oikein sen etsintäkuuluttaa. Viimeisiaaä penan st:issä se ei tainnut enää olla mukana. Eli se joka sen on viimeisenä saanut voisi sen toimittaa penan st hen takaisin!

    Arpajaisia varten olisai suotavaa löytää se arpajaisten kiertopalkinto, joka on ollut hukassa jo jonkin aikaa!!!

    in reply to: Sätkä #134272

    Kyllä nähtiin. Sätkä oli vuosi mallia -61. Sen huomasi yhdessä vaiheessa kun osasi katsoa oikeaan kohtaan.

    in reply to: Kaunokaisen herättely #134276

    Eipä tekisi varmaan pahaa vaihtaa tulppia kärkiä ja konkkaa.

    in reply to: Uusi vuosi, 2006 #134216

    Hyvät uudet vuodet täältä Kalvolasta.

    Ja samoin täältä Kalvolan kahkaisista!

    in reply to: Kysymys äänieristyksestä #132652

    Joku tainnut sekottaa ne vihreet ja punaset napit keskenään!!!

    in reply to: Kysymys äänieristyksestä #132648

    Kun omaa pakuani kasailin keväällä niin sinne muistaakseni tuli rintapeltiin kabiinin puolelle ensin neulahuopa-bitumimatto-neulahuopa (ainakin kerran… en tosin muista tuliko kaksikin kertaa)
    ja sen jälkeen alkuperäisen näköinen harmaa kerni. Pakua ei ole eristetty millään muulla, paitsi että matkustamon lattiaan on ruiskutettu ns. panssarisuoja maalin alle. Isäni kanssa ajellessa totesimme että on hiljaisempi kuin 12 kaakkinen pikkupaku, jossa rintapelti on eristetty viimeksi 1958 tehtaalla. Siihen pakuun on neulahuopaa lisätty takaosan kattoon, takalokareiden päälle ja matkustamon kattoon. Se auttaa ns. räminälltä, joten tekee hiljaisemmaksi. Omasta pakusta pitäisi vielä peittää loput peltipinnat sillä neulahuovalla, jolloin se hiljenee vielä lisää. että näin meillä!!!

    in reply to: joululahjavinkki #134036

    Suosittelen kyseistä kirjaa. Sisältää mainioita kuvia ja kattaa paku historian 1950-1978. Lopussa on myös Acadianestakin jotain juttua. Sisältää paljon tehtaan kuvia. Eli oikein hyvä joululahja.

    in reply to: Rättärin äänentoisto #133909

    Omaan pakuuni (1965 AK 350) tein 5 millisestä vesivanerista levyn jonka saa työnnettyä ovi kaarien yläpuolelle. verhoilin levyn harmaalla neulahuovalla ja tein siihen upotukset kaiuttimille. Levyn etureunan työnsin tuulilasin yläpuolella olevan palkin päälle ja takareuna tulee ovikaarien alapuolelle. Takareunaan tein pellistä vahvikkeen reunaan jotta ei notkahda. koko levy on kiinnitetty kahdella 5mm pultilla jotka pultataan levyn alareunasta ylös ja ylhäällä on puupalikat joiden avulla ovikaari puristetaan levyn ja puupalikan väliin. Levyyn sijoitin soittimen yläpuolelle ja kaksi tupakansytytintä. lisäksi sinne saa sijoitettua kaikkea muuta tavaraa matkoille. Antennille joku on aikojensaatossa puhkaissut reijjän matkustamon kattoon keskelle. Äänet kuuluu erittäin hyvin ei moitteita. Kuvia voisin näpätä kun saan kameran siskolta takaisin.

    Hyvää joulun odotusta ❗

    in reply to: 2cv-60 #133849

    Peilistä ei ole tarkkaa tietoa itselläni, mutta tuo istuinverhoilu kuuluu olla tumman ja vaaleansiniraidallinen!

    Hoplaa
    Tässä pari kuvaa semmoisesta ilmanputsarista minkä toppok haluaa.
    http://groups.msn.com/Jako/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=6
    http://groups.msn.com/Jako/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=7

    Aaltopelti-rättärin omistaja…

Viewing 15 posts - 451 through 465 (of 509 total)