#280998
Jasu
Osallistuja

Vaikuttaisi olevan säätimessä vika. Nyt vahvalla mutulla, jos alkuperäinen latausrele niin molemmat liitännät kun on alapinnalla niin tuolloin vasemmassa on virtalukon kautta akkujännite ja oikeassa Exc. On näissä yleensä ollut pienet merkinnätkin, osassa kaiverrettuina metalliin liittimissä, osassa kuoreen valettuna…

Jos kyseessä on alkuperäinen rele, niin semmoinen on avattavissa. On moni muukin. Ja jos syöttöliittimeen tulee akkujännite terveesti, niin silloin releen kärjissä todennäköisesti on hapettumaa josta selvinnee puhdistamalla. Harvemmin on releen ”paksusähköosat” rikki menneet, on toki semmoisiakin poikki palaneita tullut nähdyksi. Mutta kun kärkien hiomiseen tms puhdistukseen lähtee, niin sitä saa sitten uusia aika usein…

Tarvikemallin lataussäädin ei Moponetissäkään paljoa yli kympin viimeksi asioidessa maksanut, harvemmin 50 vuotiaalle releelle häviää. ”Oikeasta” autosähkökaupasta löytyy laadukkaampia, antavat yleensä vähän vielä tasaisemman latausjännitteen, eikä sieltäkään haalittuna ollut mikään mahdottoman hintainen, nykytasosta paha mennä sanomaan kun viime hankinnasta on jo vuosikymmen ellei alun toistakin…