#280282
Jasu
Osallistuja

Muutama on tullut korjattua. Pari alkusarjan 123:sta, kolme tai neljä uudempaa sekä yksi NGnition. Kaikissa sama oire, täydestä laukasta kipinättömäksi, valo vilahteli muttei puolalla mitään tapahtunut…

Kaikista löytyi sama vika, mallisarjasta ja valmistajasta riippumatta. Sarjavastus kytkinkomponentin ja maan välistä palanut poikki, ihan suunniteltu ”automaattilaukeaminen” selvästi, pintaliitosvastuksen kautta kaikki puolan läpi kulkeva virta. Aivan alimitoitettu komponentti, korjaamiini tuli laitettua tilalle läpiladottava massavastus tarpeeksi (vai jopa tarpeettoman paljon?) varustetulla tehonkestolla. Eikä vielä yksikään ole palautunut uudelleenkorjattavaksi…

On korjattavissa ihan kotioloissa, jos vaan juotoskolvi pysyy käsissä ja tunnistaa elektroniikan komponentteja. Tännekin tuli laitettua kuvia korjauksista, joissa selostettu kuvien lisäksi mitä on tehty. Löytynee kun jaksaa etsiä, ellei kuvat ole kadonneet photobucketin sekoilun takia…

Siis ellei varaosaa saa esim takuuseen, tai kohtuuttoman halvalla. Omatoimikorjaten kustannukset euron pinnassa, ekan kanssa aikaa meni jokunen tunti, vähimmillään vartissa valmista. Jos vaan ehdin ja muistan, yritän etsiä kuvat jostakin näkösälle…