#279296
Jasu
Osallistuja

No, mittarille ja katkaisijalle on useasti olleet ihan eri kierteet. On kyllä anturien koossakin sitten hieman eroa…

Öljynpainemittarille on tullut tehtyä yleensä sitten T-haara, lähtö moottorissa on ”helppo” kun anturin kierre on sama mikä pneumatiikka/hydrauliikka putkiliittimissä on ainakin 6mm putken kanssa käytössä. Viimeisimmänkin taisin tekaista 6mm läpimenoliittimestä, katkaisten sopivaan mittaan, siitä sitten putkella semmoiseen paikkaan minne mahtui painekytkin ja -anturi…

Niin, ja tarvikemittarin anturit voi tosiaan olla millä tahansa, yleinen niissä on se 1/8″ NPT, liikuttavan iiki M10x1 kierrettä joka taas löytyy mm. BX:n painemittarin anturista, sen verran lähellä että helposti tulee mieleen kokeilla jotta ”menisikö kuitenkin”, mutta tulos on helposti vuotava jos ei kierteitä tärvele jo asentaessa…

Painekytkimiä löytyy sitten vähän vaikka millä kierteellä, vaan eikö tuossa olisi helpoin turvautua vaikka Sitrosen/Auto Artikkelin hyllykamaan, saa oikealla kierteellä ja kytkentäpaineella varmasti sopivan anturin..? Joskus on noita Moponetistäkin löytynyt, jos ei Nelkun osana niin Kutosen kuitenin, samasta anturista on kyse…