#278825
Risto Elo
Osallistuja

Meillä oli pakussa tänä keväänä hieman saman luonteisia ongelmia. Kytkinlevy oli myös ruostunut vauhtipyörään kiinni, mutta se aukesi parin kolmen kilometrin ykkösvaihteella ajon jälkeen. Meille on aikaisemminkin käynyt vastaavia oireita talviseisonnan jälkeen. Paku seisoo katoksessa ulkoilman lämpötiloissa ja vaihteluissa. Jonain talvena tapahtuu tuo ruostuminen ja joskus harvoin hapettuu katkojankärjet niin voimakkaasti, että tuon kaltaiset oireet ilmaantuvat keväällä. Vaihdoin kärjet ja oireet hävisivät, hapettuma näkyi valkoisena kerroksena kärkien pinnassa. Olisi ne saanut varmaan 1200 vesihiomapaperilla taas toimimaan, vaihdoin kärjet ja laitoin hapettuneet talteen. Todettakoon, pakussa ei ole kiihdytyspumppua sen korkean iän johdosta. Tämä olla siis vaan yksi arvaus oireiden aiheuttajasta.