#273689
Ville Hintsala
Osallistuja

Viime kesän venttiilivarrenkumien vaihdon jälkeen meni vähän aikaa, että kone ei syönyt öljyä oikeastaan ollenkaan. sitten jossain vaiheessa alkoi taas syödä öljyä.
En avannut venttiilikoppaa, mutta vahva epäilys on, että sama tiiviste on noussut pois paikaltaan.
Tässä talven mittaan olen asiaa pohtinut ja muistui mieleeni, että pakoventtiilin varressa taisi näkyä hieman kulumaa. Yksi mahdollinen syy sille, ettei tiiviste pysy paikallaan, voisi olla myös pakoputken liiallinen vastapaine. Moottorina on 2cv6 burtonin 652cc männillä ja sylintereillä. Pakoputkisto on muuten vakio, mutta loppupäässä on yksi läpivirtaava vaimennin lisätty, jonka ulostulopäähän tein moottoripyörissä käytetyn dB -killer tyyppisen ratkaisun. eli ulostulopäähän laippa ja pienemmällä halkaisijalla oleva putki vähän matkaa vaimentimen sisään. äänet ainakin hiljeni huomattavasti, mutta mahdollisesti putkisto ahdistaa liikaa ja pakokanavaan syntyvä paine puskee venttiilivarren tiivisteen irti, koska venttiilin varsi on kulunut. Ajattelin tässä keväällä tai alkukesästä vaihtaa ainakin pakoventtiilit ja niiden ohjurit uusiin. Samalla voisi vaihtaa työntötankojen suojaputket, koska niisstä on lohkon päästä murtunut palasta pois. Putket kuitenkin tiivistyi hyvin lohkoa vasten uusilla tiivisteillä ja jousilla.

  • Tätä vastausta muokkasi 1 vuosi, 7 kuukautta sitten Ville Hintsala.