Forum Replies Created

Viewing 11 posts - 61 through 71 (of 71 total)
  • Author
    Posts
  • in reply to: YHTEISTILAUS CASSIKSELTA #138465

    Näyttäis olevan vaihtomoottoreita – tietääkö niistä kukaan mitään eli miten on niiden kampien kunto – ovatko uusia vai jotain muuta?

    Pelkkiä kampia ei näytä olevan tarjolla.

    in reply to: Tavarat mukaan Ruåttiin – mutta miten? #138277

    Merci, Olli!

    Tuota takimmaisen taivuttelua juuri meinasin!

    Mutta tutkin ensin Thulea viikonloppuna.

    Pitäis varmaan kunnostaa se Pakukin (mulla on semmonenkin!) kun osais/ehtis…

    in reply to: Maailmankokoukseen menijät… #138248

    Jep jep!

    Milloin “suoraan menijät” ovat menossa – jo su vai vasta ma-iltana?
    Ois nääs soma ajella vaikka pikku letkassa – vai?

    in reply to: Tavarat mukaan Ruåttiin – mutta miten? #138275

    Jep jep; tallissa on irrallaan niin tavara- kuin varapyörätelinettäkin eli eiköhän tässä nyt yksi ruåttinnreissu päästä heittämään! Ne rattaat tosiaan vie tilaa aika paljon.

    Ja takapenkille pitäisi asentaa sielä turvavyötkin…

    Kiitos kaikille kaikista vinkeistä!

    in reply to: Tavarat mukaan Ruåttiin – mutta miten? #138273

    Joo, pitää viritellä peppureppu perään ja tutkia vielä se boxin kiinnitys – lapsosista toinen istuu vielä turvaistuimessa eli vie runsaasti tilaa sekin…

    Mutta sittenpä sen näkee!

    in reply to: Tavarat mukaan Ruåttiin – mutta miten? #138271

    Kas kummaa – on mullakin jossain tallin ylisillä velj’mieheltä saadut yleismalliset wanhat Thulet (olivat Saabissa, jee!) mutta en ole älynnyt kokeilla niitä Sätkään kun silmämääräisesti se lista kaartuu niin jyrkästi – no, kokeillaan – täähän voi tulla yllättävän edukkaaksi tällä kertaa!

    Joskus olen nähnyt tosi vanhoista ihan suksitelineistä tehdyn kattohäkkyrän mutta sitä oli kyllä itse taivuteltu.

    in reply to: Tavarat mukaan Ruåttiin – mutta miten? #138269

    Jep jep – vai pitäisikö sanoa tack tack?

    Miten boxi saadaan sinne katolle kiinni – takana kun vesikouru kaartuu niin alas ettei ainakaan normaali kattoteline yllä siihen kiinni???

    Pitääkö taitella itse jostain vanhasta telineestä vai ostaa joku kallis Thulen pakettiautomalli?

    t. MAtti m.ë.

    in reply to: Maailmankokoukseen menijät… #138246

    Jaa – vastaanpa itse – listahinta näkyy olevan.

    in reply to: Maailmankokoukseen menijät… #138245

    Dooris moi!

    Onko tuo Seawindin hinta jonkun tarjouksen perusteella meille ja vain meille? Jos kyllä niin millainen kiintiö?

    Kyseessä kuitenkin high season.

    t. Matti m.ë.

    in reply to: paku ja pakkanen #138222

    Jalppis – toi on törkeää rääkkäystä!
    Siis Pakun – kuskista ei niin väliä…

    Oi aikoja kun talven Rovaniemellä Nelkulla ajelin…

    Xantian (bensa) ulkölämpömittari näytti seuraavaa “- – -“.
    No, ei sitä pakkasta ollut Hiirolassa kuin -31,7 C.
    C5:sen (bensa) jätin huilaamaan – se kun meinaa haisunkierrätyksineen välillä kylmänä vähin reistailla – kesäauto?

    in reply to: Moottorin lämmityksestä vastuksella #130159

    Kas Rovaniemellä liikuskelin aikanaan talven nelkulla ja koneen alla oli juuri tuo mainittu vastus – niitä oli vissiin joku joskus tehtaillut, kun liitosjohtokin oli suojattu peltikuorella.

    Varovaisena miehenä laitoin sen päälle 0,75:n pellin, jonka taivutin reunojen yli.

    Kai se vissiin moottoriakin vähän lämmitti (ainakin lämmitti parkkipaikkaa Sätkän alla!), mutta kyllä säälitti silti sahata konetta käyntiin kun pakkasta oli toisinaan yli -30 C ja Napapiirille oli aamulla töihin lähdettävä.

    Brittien ilmeet oli iltaisin näkemisen arvoisia kun kotimatkalle starttasin.

    Kerran Aito Napapiirin Pukki tuli mukanani Napapiiriltä alas Arktikumiin- oli nimittäin sohvapenkillä ahdasta!

    Eikä palanutkaan. Siis Sätkä. Vähän kyllä välillä hirvitti…
    Eli semmoinen “mötikkä”-malli on varmaan turvallisempi – jos nyt välttämättä enää talvella haluaa ajaa.

Viewing 11 posts - 61 through 71 (of 71 total)