Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
http://groups.msn.com/sitruunapatonki/pieniosuma.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=5134
Poliisi oli kiva kuulemistilaisuudessa, ollaan heidän kanssa samaa mieltä syyllisyydestä… Taitaa tulla vastapuolelle kalliiksi…
Kysäisepäs Isomäen Jukalta 040-7200211, ja toinen vahva ehdokas on Kontion Pertti 040-5050075
Jo vain. Huomenna pitäis näytää kuljinta vakuutustarkastajalle, on tuoreita kuvia mukana, samalta päivältä, muutaman vuoden takaiselta rungonvaihtoremontilta, hieman vanhemmalta koriremontilta yms yms. Lisäksi löytyi kataloogi mistä löytyy tämän hetkiset hinnat (Ranskassa) tarvittaville osille. Eilen Mörkön kanssa laskiessa tarvittavat osat TPV:n hinnaston mukaan reilun 500€+maalaus+asennus… Katsellaan mitä setä huomenna sanoo!
Tänään olis puolen päivän aikaan keskustelua poliisin kanssa tapahtuneesta, saas näkee mitä siellä saa aikaan, pitäisköhän käydä parturissa niin olis ehkä parempi uskottavuus..? Pitkä musta nahkatakki, pitkätukka yms ei herätä uskottavuutta liikaa, luulisin…
Onneksi tuota takapihan varastoa penkoessa löytyi tarvittavia palikoita, liki oikeaa väriäkin pitäisi tallista löytyä. Mutta kun tuota muutakin askaretta tuntuisi löytyvän ilman tuotakin. Mutta ehkä tämä vielä iloksi muuttuu?
Jasu
Joo, niskatuet asennettiin heti pihassa. Takapenkillä kun oli ihmisiä istuskelemassa… Mitähän niistä pennosista tuli..? Kauppaan niitä tuli kuskattua, olisko ollu hieman vajaa pari kymppiä…
Joo, mut näissä vaihteistoissa on oleellisesti erilaiset välitykset, mutta täysin epäedulliseen suuntaan nopeampaa ajatellen. GTi:n kone kiertää satasen vauhdissa karvan alle 3000RPM ja TD:ssä 2400RPM!!! Näin ollen jos noissa olisi sama väitys, niin TD kiihtyisi vielä nopeammin, mut huippunopeus tulisi huomattavasti aiemmin vastaan kierrostenrajoittajan astuessa kuvaan mukaan.
Niin, on se TD nopea kiihtymään tuollaisella GTi:n laatikolla, alkuun siinä oli sellainen, mutta sit onneksi löytyi tuo harvempivälitteinen laatikko tilalle. Ja vieläpä palaneesta Xantiasta. Koko konetila oli varsin pahasti palanut, mutta laatikosta ei ollut mennyt mitään rikki!!!
Tuo mittaustulos kuulostaa varsin toimivalta, jännite saattaa olla korkeampi, mikäli ladattava akku ei ollut kovin täysi. Mutta tuo onnistumisen riemu, eikö olekin sanoinkuvaamattoman mukava tunne?
Tästähän vois vielä näköjään jatkaa ja pitkään! Syy miksi minä myin jonkun muun autoa, oli puhtaasti se, että auton omistajana oli 52 vuotias “vanhapiika”, joka ei autoista ymmärrä muuta kuin sen että niitä pitää tankata. Itse tunsin auton historian paremmin kuin hän. Olin mm. 12 vuotta sitten kyseisen auton hankinnassa osallisena, ostajan pelkästään rahoittaessa toimintaa. Ja olipahan pitkän sairasloman uhrilla jotain tekemistä. Ja eikös auto oikeastaan ollut juridisesti minun kun minulla oli kyseisen auton luovutusasiapaperit asiallisesti allekirjoitettuna hallinnassani? Ajattelin vain kertoa sen avoimesti ettei turhaan ihmetellä siitä mahdollisesti kysellessä että miksi “oikea” omistaja ei sitä ole myymässä.
Hinnasta voisin taas kerran sanoa että ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa. Tässäkin tapauksessa en periaatteessa olisi ollut valmis maksamaan yhtään enempää kuin veera1-2 olisi tarjonnut. Mutta jotkut ei välttämättä tarvitse tuon kummoisempaa kauppakassia, vallankaan kun se ei maksanut juuri enempää kuin katsastus, uudet talvirenkaat ja uusi tuulilasi yhteensä! Ei siinä paljoa enää autolle hintaa jää jos sen noin ajattelee.
Sitten tuo hinnan arviointi, jota em. nimimerkki harrasti. Taitaisi arvon herralla olla hyvä tulevaisuus myös vakuutusyhtiön lääkärinä, kun pystyy arvioimaan kohteen kunnon siitä mitään selvä ottamatta ja kohdetta näkemättä! Ja olihan siinä ilmoitettu pyyntihinnat/tarjous!!! Eikä se myyntihinta tuosta pyynnistä kauaksi pudonnut, itse asiassa jäi jopa hyvin lähelle.
Ja sitten viimeiseksi pyydän jo etukäteen anteeksi, mikäli tämä kirjoitus kovasti kolahti kohdalleen. Viimeksi olen eilen tapellut vakuutusyhtiön kanssa että kuka maksaa niskani kuntoon laittamisen vaikka tapaturmavakuutukseni pitäisi se korvata. Alkaa vaikuttaa siltä että on heille edullisempaa laittaa minut sairaseläkkeelle kuin kuntouttaa ajoissa takaisin työkykyiseksi… Tunti sitten saatu “tuomio” fysioterapeutilta oli että 2-3 nikamaa on kiinni toisissaan eikä liiku sekä yksi nikama on pahasti poistunut paikaltaan… Tuntuu alkavan ahdistaa tämä tilanne, josta syystä en osaa olla nyt tartumatta tähänkään tarinanpätkään-kun nyt on ns. hermo kireellä tilanne ja käsiteltävä aihe koskettaa minua varsin läheisesti!!!
Jasu
Kiitos Räppänä, korostit juuri niitä asioita mitä itse keskustelussa ajoin takaa! Tiesinhän etten ole ajatuksieni kanssa yksin…
Miksi pitäisi olla erillinen myyntiosio, kun tämänkin näyttäisi toimivan varsin hyvin? Ja nythän tämä vastaa hyvin Killan toimintaperiaatteita “Kiltatoverin etu ennen omaa etua”. Mieluummin myisin itselleni tarpeettoman tavaran kiltalaiselle, mikäli sillä saan autettua kiltalaisen tarvetta.
Herra Nameone: Ainahan sitä voi perustaa mieleisensä sivuston, ja olihan tämänkin sivuston ylläpitäjän paikka auki… siihen tarttumalla olisit voinut poistaa nämä mieltäsi vaivaavat “epäkohdat”?
@niko wrote:
@nameone wrote:
Periaatteessa tämä koko viestiketju alkuperäistä kirjoitusta lukuunottamatta kuuluisi poistettaviin ;).
Joo, niinhän se taitaa olla 🙂
Tuohan alkaa osoittamaan että alkuperäiset kommentit olisi ilmeisesti niiden laatijoidenkin mielestä olleet tarpeettomia? Jos sieltä kerran jotain pitää poistaa niin miksi ei sitten alkuperäistä myynti-ilmoitusta kun kerran tavara on kaupaksi mennyt?
Sitten vielä tästä täällä myytävästä tavarasta. Nopea selaus kertoi siellä olleen myynnissä monenlaisia “talviautoja”, miksi niistä ei aiemmin ole tullut tällaista napinaa? Näin kiltalaisen kannalta katsottuna AX, BX kuin joku nissanikin on kovakatto siinä missä nuo muutkin ei-2cv sitikat. Kovakatto on aina kovakatto merkistä riippumatta! Ja löytyi sieltä ei-2cv:n talvirenkaita, opetuspoljinta, yms…
Tuo Nikon kommentti ryhmän aiheesta “Myy täällä itsellesi tarpeettomat tavarat” pitäisi myös puoltaa nissanin täällä myyntiä? Tarpeetonhan tuo oli, minulle, sen omistajalle, ilmeisesti kaikille täällä, mutta silti se tultiin ilolla pihasta hakemaan ja kovasti vieläpä kehuttiinkin sitä. Ostaja oli tyytyväinen, laite täyttää juuri sen tarpeen mitä varten sen aikoi hankkia eli kauppakassi ja lyhyen työmatkan kulkupeli. Vielä seuraavana päivänäkin laittoi viestiä että kiva kun löysi näin hyvän auton itselleen.
Ja vielä tuosta Wilsonin kommentista, siinä ollaan hyvin samoilla linjoilla kuin mitä itse olen tarkoittanut näillä kirjoituksillani. Ehkä tämä viestiketjun sisältö saattaa jopa selvittää tämän sivuston “sääntöjä”. Mielenkiinnolla jään odottamaan seuraavaa myynti-ilmoitusta jostain ei-2cv:n osasta…
Jasu
Jos hänellä on polttava tarve, niin myy hänelle vaan. Tietysti jos on varaa viivyttää kuppikseen, niin siellä voitaisiin hieroa kaupantynkää..?
Jess!!! Tää keskustelu lähti käyntiin just niin kuin pitikin! Muutamia kommentteja:
-Muistaakseni kuplan männät eivät ole sätkän osia (nameone)
-Tietääkseni vanhat talon ikkunat pokineen eivät myöskään ole sätkään kuuluvia osia (veera1-2)Onhan täällä aina kaikenlaista muutakin tarjolla, Fordin avolavasta lähtien. Se laite mitä kauppasin, oli nissaniksi ihan kelpo peli. Itse onneksi ei tarvinnu ajaa sillä kuin pakolliset näyttöreissut. Mielestäni laitoin aloitusviestiinkin maininnat syistä miksi ko. laite tuli tännekin laitettua. Ja kaikilla ei ole mahdollisuutta/halua ostaa uudehkoa, esim berlingoa, talviautoksi, joten tuo olisi voinut täyttää jonkun mahdollisen pikkukirnun tarpeen.
Käsittääkseni nameonen tehtävä ei ole täällä kertoa sivuston sääntöjä, ja mitä noihin viestiisi liittämiin sääntöihin on katsomista, niin niissähän nimenomaan kielletään mm. provosointi verbaaliseen riitelyyn… Ja tuota haukkumista myytävän tuotteen kohdalla veera1-2:den kohdalla, kyseessä ei ollut ainakaan suomen tieliikennelain mukaan mikään romu vaan ilman mainintoja vioista tieliikenteeseen katsastettu kuljin.
Hieman pitää vielä provosoida, kun sille linjalle on lähdetty. Taitaa em. herroilla tämä 2cv-harrastus liittyä mitä suurimmassa määrin tämän palstan selailuun ja sinne kirjoitteluun. Ei ole herroja juurikaan kesän tapahtumissa näkynyt, varsin ahkeraan kun on tullut itse niissä kierrettyä…
Meni onneks kaupaks ilman ***tuilua. Ajattelin vain käyttääkin tätäkin foorumia jos vaikka jollain tarvetta olisi!!! Ihan vaan vaikka sätkää säästäen… Vai onko se mielestänne niin paha ajatus tarjota jollekin tositarvitsijalle halpaa vaihtoehtoa sätkän talvikäytölle?
Täytyypä siis jatkossa muistaa mainita kaikesta mahdollisesta “tänne kuulumattomasta” myytävästä tavarasta, eritoten herrat Kärkäs ja Waloranta!!! (Ja tiedän että edellisestä lauseesta tulee varmasti jatketta viestiketjuun!!!)
Hyvää syksyä kaikille! Jasu
Nuo H4 -lisukevalot saattais kiinnostaa. Tuo ne näytille Kuppikseen viikon päästä niin hierotaan kauppaa…
Olet kuitenkin vielä ilmeisesti hengissä siellä? Mitenkäs paljon niitä kulkimia sillä maailman suunnalla on näkyny? Ami Supereita? Varsinkin edulliset, koriltaan kovin välttävät(lue lommoiset) saattais kiinnostaa…
Hyvää jatkoa sinne “etelän lämpöön”, täällä alkaa pikkuhiljaa se paleltumisjakso
Terveisin Jasu
-
AuthorPosts