Forum Replies Created

Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 348 total)
  • Author
    Posts
  • in reply to: Olikos se kiihdytyspumppu? #148584

    Ihan kuin olisi rikkaalla, eli saa liikaa pensaa. 😕
    Jos kiihdytyspumppu rikki niin kaasua painaessa saa liikaa ilmaa ja
    sammuu kuin saunan lamppu, kun jättää kaasun pohjaan.
    Kun taas jos on saanut liikaa, eli kastellut niin käynistäessä painetaan
    hitaasti kaasu pohjaan ja pidetään starttauksen ajan pohjassa, niin
    siitä käynnistyy.
    Onko ilmanputsari puhdas, entä ryyppyläppä, aukeaako kunnolla. ❓

    Hausjärvi / Hy-Ri

    in reply to: Outo käyntihäiriö #148119

    Oletko koittanut kääntää kaasarille tuloilman lähemmäs pakosarjaa?
    Eli se putki joka johtaa ilman putsarille, kaasuttimeen kun saadaan
    esilämmennyttä ilmaa ei kaasarin kurkku pääse huurtumaan/jäätymään.
    Kaasarin kurkun huurtuminen aiheuttaa nykimistä ja moottorin sammu-
    misen, vähän aikaa kun seisoo niin taas käynnistyy.
    Tämä ilmiö yleensä alkaa syksyllä, ei tarvii olla vielä edes pakkasta
    kun vaan on kostea ja kylmä ilma.
    Pensan seassa oleva vesi voi jäädä suuttimeen ja aiheuttaa sitäkautta
    rykimistä ja sammumisen.

    Hausjärvi / Hy-Ri

    in reply to: Venttiilivälyksissä on eroa! #148043

    Ihan samaa mieltä mustahattuisen kanssa, ei muuta kuin mukavia
    säätöhetkiä kaikille kulkimen kanssa touhuaville. 😀

    Hausjärvi / Hy-Ri

    in reply to: Venttiilivälyksissä on eroa! #148041

    Mielenkiintoisia eroja saatu eri säätötavoilla. 😯
    Palaan tähän aiheeseen vielä sen verran että kertomani vaihdosta
    säätäminen on tismalleen sama asia kuin Mustahattuisen esittämä
    ohje, sillä erotuksella etten maininnut sytytys merkistä mitään.

    Esim. 4-syl. kone. Juuri kun ykkössylinterin pako sulkeutuu,(saman
    sylinterin imu aloittaa avautumisen), silloin sytytys on nelossylinterissä
    ja mainittu tai mainitsematon sytytysmerkki kohdallaan. Tällöin sääde
    tään nelosen molemmat venttiilit, sama päinvastoin kuten myös kakko-sen ja kolmosen kanssa.

    2cv:sä on kaksi sylinteriä, ja vielä vastaisku kone. Tässä tapauksessa
    on helpompi tarkkailla sytytysmerkkiä kuin sivulla olevaa venttiili
    toimintaa. Venttiilit on kiinni puristus sekä työtahdin aikana, periaatteessa ne on säädettävissä koko tämän ajan.

    Mustahattuinen taisikin mainita ettei ole niinkään väliä millä toiminta
    tavalla säätää, kunhan riittävän usein säätää. Sätkän välykset ovat
    kuitenkin niin pienet että käsiala siinä eniten vaikuttaa, välysmittaa
    tulee käsitellä herkin sormin, välysmitan lehteä tulee voida pienin vastuksin vetää edestakaisin. Lukituksen jäkeen on aina tarkistettava
    välys. Jättäkää mieluummin karvan väljä, kireeksi menee helposti.

    Hausjärvi / Hy-Ri

    in reply to: Venttiilivälyksissä on eroa! #148031

    Onko tuo ainoa tapa säätää venttiilit. ❓

    Itse olen aina säätänyt vaihdosta. elikkäs esim. vasemmalla imu ja
    pako vaihtaa, toinen nousee niin toinen lähtee alas.
    Tällöin vasta puolelta voi säätää molemmat.

    Näin olen säätänyt useampi pyttyisiä, jos on ollu pitempi rivi pyttyjä
    niin sytytysjärjestys on ollut syytä ottaa avuksi.

    Hausjärvi / Hy-Ri

    in reply to: Pelastakaamme 2CV Vihdiltä! #147674

    Kiitos toppok vihjeestä 😀
    Olen maanantaina lähdössä hakemaan sitikkaa 8)

    Hausjärvi / Hy-Ri

    in reply to: 2CV 60 v-tapahtuma #147412

    Tulen pohjoisen suunnasta Hämeenlinnanväylää ja ajattelin poiketa
    Keimolan portin huoltamolla josta jatkaisin matkaa noin klo 11.
    Reitti senaatintorille on minulle tuttu joten jos tästä suunnasta on
    tulijoita jotka epävarmoja kohteeseen suunnistamisen suhteen, niin
    pongatkaa oranssi rättäri ja seuratkaa perässä. 😀

    Hausjärvi / Hy-Ri

    in reply to: Kalenteri #147627

    Mukana olen.

    Hanski

    Hausjärvi / Hy-Ri

    in reply to: Maalaus #147248

    Ylimaalaus.
    Paljonko pitää varata maalia.
    Riittääkö 2 litraa ❓

    Hausjärvi / Hy-Ri

    Laitampa minäkin kokekemuksia Riihimäen toiminnasta.
    Juuri äsken tulin katsastuksesta, tulos oli hyväksytty ilman
    huomautuksia 😀
    Mennessä kyllä jännitti niin kuin ennenvanhaan, mutta sain huomata
    että palvelu oli erittäin hyvää ja asiallista.

    Hausjärvi / Hy-Ri

    in reply to: Laatikkoko rällättää #146709

    Taisi löytyä ääntä antava vaiva.
    Vasen vetoakseli, akselin ulomman ja sisemmän liitos kohdan boorit
    väljät. Käsijarru kiinni ja kun navan laipasta kääntää niin mittasin
    pyörän pultista liikettä 6-7 mm. Ajossa on ollut sama tunnelma kuin
    moottoripyörällä ketjujen ollessa löysällä. Tässä on kai vaihdettava
    koko vetoakseli, sellaista olen siinä tapauksessa vailla. 😥

    Ajaa tällä voi mutta haitanneeko katsastuksessa, sekin on edessä.

    Hausjärvi / Hy-Ri

    in reply to: Laatikkoko rällättää #146708

    Kiitos diaknoosista 😛
    Tutkailen kuvia ja kyselen taas tarkemmin kun asia tulee ajankohtaiseksi.
    Vai olisiko asiaan puututtava pikimmiten, työt mulla taas alkaa eikä näin-
    ollen sitikalla ole paljoakaan ajoa edessä.

    Hausjärvi / Hy-Ri

    in reply to: Laatikkoko rällättää #146706

    Rallatusta kuuluu jo ykköselläkin juuri ennen vaihtamista, eli kaikilla
    vaihteilla, lisääntyy vauhdin kasvaessa.

    Hausjärvi / Hy-Ri

    in reply to: Laatikkoko rällättää #146704

    Kytkin toimii muuten hyvin lähtiessä vaan vähän ravistaa.
    Öljyt laatikkoon vaihdoin viime talvena, näillä uusilla öljyillä
    ajettu n. 4000 km. Ei vuoda ulos, ihan on pysyny kuivana.
    Ääni ei ole kamalan paha, sellasta rallatusta. Jos ei pahene
    syksyn aikana niin en tee mitään vielä. Mietitään ja talvella
    sitten otetaan tarkempi selko.
    Sillä kyselen kun ajo kokemukset on tämän tyyppisellä ajo-
    pelillä vielä vähäiset, niin ei tiedä onko vika vai ominaisuus.

    Hausjärvi / Hy-Ri

    in reply to: Kulttuurisätkäilyä Taaborille #144834

    Vieläkö on kulttuurisätkäily mielessä. 😉

    Hausjärvi / Hy-Ri

Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 348 total)