Forum Replies Created

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 84 total)
  • Author
    Posts
  • in reply to: 2cv6 ehjät etutukivarret #288844

    Hei,

     

    ylikoko olkatappeja on saatavilla, +0.08 mm koko menee paikoilleen ilman mitään reiän kalvausta.

    Jos nykyiset tukivarret ovat suorat, eli renkaiden kallistukset ovat kuten kuuluu (=yläreuna ulompana), ja auto kulkee suoraan pyrkimättä kampeamaan kumpaankaan suuntaan asentaisin itse ehdottomasti ylikokotapit.

    Pitäisin suoraa tukivartta arvoesineenä, uusia ei taida olla saatavilla, eikä mikään takaa että hankkimasi käytetty tukivarsi olisi suora.

    Rakenne on sellainen, että kun sen ajaa riittävän suureen routakuoppaan sillä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin antaa periksi ja vääntyä.

     

    Esa

    in reply to: Mikä on mikäkin suutin #287875

    Hei,

    voi hyvin ajaa RE85:llä kunhan vaihtaa suuremmat suuttimet.
    Oletusarvo on +30% poikkieleikkauspinta-alaan, mutta ainakin itselläni vaati reilusti suuremmat.
    Ei varmasti toimi vakiosuuttimilla jos on pelkkää RE85:sta tankissa.

    in reply to: Dowty-tiiviste #287454

    Ja nyt muutaman vuoden kokemuksella voin todeta että M8 Dowty tiiviste toimii mainiosti rättärin kannen öljyputkissa.

    in reply to: E85, RE85 #282870

    Hei,

    aiheesta on viestiketju otsikolla “RE85 Rules”, olisin heittänyt tähän linkin jos olisin tuon onnistunut löytämään.

    Oma kokemukseni on, että kulutus kasvaa kaasarikoneella suuruusluokkaa 30%.
    Miinuspuolina tulee heikompi kylmäkäynnistyvyys, sekä 2CV:n tapauksessa kuumakäynnistys vaikeudet lämpötilan lähestyessä +30 C:sta. Ja tietysti myös toimintasäde pienenee.
    Minimi vaatimus on kaasuttimen säätö (=suuremmat suuttimet), eli sinänsä tämä muutos on suheellisen helposti toteutettavissa, vaatii vaan sitkeyttä hakea toimivia säätöjä.

    Tein RE85 muutoksen myös moottoripyörääni, siinä kaikki toimi heti kerralla aivan laskennallisilla suutin valinnoilla. Mutta jostain syystä rättärin Solexien kanssa on saanut hakea toimivia säätöjä kokeilemalla, testaamalla ja kokeilemalla taas uudestaan.

    Ei ole vaikutusta tiivisteisiin tms., periaatteessa kaikki mikä kestää bensaa kestää kyllä myös alkoholia.

    Jos nyt lähtisin hommaa tekemään selvittelisin ensin millainen juttu olisi vaihtaa kaasutin polttoaineen ruiskutukseen, sillä luultavasti poistuisi sekä kuuma-, että kylmäkäynnistys ongelmat. Jos tuo tuntuisi turhan työläältä miettisin sitten korvaavia kaasutin vaihto-ehtoja, ainakin jotain Webereitä on käytetty.

    Mutta kyllä se Solexin kanssakin onnistuu.

    Esa

    in reply to: Mitä rasvaa nopeusmittarin vaijeriin? #281756

    Taitaa olla kaksi kiinnitysruuvia kummallakin puolella mittarin sivulla, ei muistakseni muuta tarvitse purkaa.
    Vaihda samalla uusi vaijeri.

    in reply to: Mittaritaulu räpättää #281519

    Ettei sitten ole nopusmittarinvaijeri joka ääntä pitää?

    Esa

    in reply to: sähköongelmia #275560

    Jos tuossa on samanlainen virtalukko kuin nelkuissa niin siinähän on tasan kaksi piuhaa kiinni.
    Jos irroitat ne ja sitten yhdistät toisiinsa vaikka ylimääräisellä johdon pätkällä saat testattua virtalukon, eli jos piuhat yhdistämällä toimii sinulla on virtalukko rikki.

    Joka tapauksessa toisessa piuhassa pitäisi olla jatkuva virta, helppo todeta vaikka virtakynällä.

    in reply to: Tyhjäkäynti #274845

    Hei,

    ei ole kokemusta ko. kaasuttimesta, mutta kyllähän tuo siltä kuulostaa että tyhjäkäyntipiiri ei toimi. Paineilmaa tyhjäkäyntisuutttimeen ja kanaviin.

    in reply to: Dyanen konepeiton saksisokat #268947

    Burtonilta löytyy, Suomessa heidän tuotteita myy

    https://ranskalaiset.fi/ryhma/citroen/citroen-dyane/

    in reply to: Venttiilijousen puristin? #268735

    Mikä on vinka?

    in reply to: Vaihteet jumissa #268518

    Eihän ole vararengas konehuoneessa siten että vaihdevipu ottaa siihen kiinni?
    Esa

    in reply to: Kili kali 0W40 hali #266643

    Enpäs edes tiennyt, että tuollaista 0W öljyäkin on olemassa. Itse olen käyttänyt ympäri vuotisesti ihan perus 5W50 synteettistä, ja hyvin on toiminut.
    Olen asettanut oman kuljettaja kohtaisen pakkasrajan noin -20 C:een, enkä ainakaan vielä niissä lämpötiloissa ole huomannut mitään öljystä aiheutuvaa käynnistys ongelmaa. Hyvin starttaa.
    Öljypohjan lämppäriä ei ole, enkä sitä synteettisillä öljyillä kaipaakaan. Poltoaineen ollesa RE85:sta oleellista on nimenomaan kaasuttimen lämmittäminen, ja tämä hoituu näppärästi moottoritilaaan asennetulla sisätilan lämmittimellä.
    Tuo saattaisi olla kokeilemisen arvoinen juttu bensankin kanssa, tosin kannattaa huomioida että silloin palovakuutus ei anää aivan välttämättä ole voimassa.

    in reply to: Ratin irrotus -69 sätkästä #266504

    Oho, tämä oli uutta minulle.
    Pahoittelut virheellisestä kommentista.

    in reply to: Ratin irrotus -69 sätkästä #266495

    Kyllä siellä kolme M7 ruuvia on.
    Rattiputken irroitukseen voisi tehdä ulosvetäjän hyödyntäen juurikin niitä ratin kiinnityskierteitä.
    Kuvia löytynee jostain tältä foorumilta.

    in reply to: Oikenpuolen tukivarsi #264731

    Jos ongelmana on ainoastaan olkatapin reiän väljyys niihin saa ylikokotappeja. Helat sitten joutuu käyttämään sorvissa.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 84 total)