Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › Vanhuksen ratti tiinassa…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16.1.2014 at 07:25 #128629
Miten toimii rattilukko? Dyanen putkessahan on hitsattu “kehä kera kolon” rattilukon kielelle.
http://dyaneclub.free.fr/forum/viewtopic.php?id=2212″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com16.1.2014 at 08:31 #170903Miten toimii..?
-vaihtoehto1: kyseessä sopivasti sen ikäinen Dyane, ettei rattilukkoa ole. Tosin lukkolaitteen kiinnitys näyttää siltä että siinä lukko olisi…
-vaihtoehto2: Wanhuksen rattiputkeen on hitsattu lukon vastakappale. Näin tiedän tehdyn ainakin yhteen kotomaassakin, LePuzzle -Acadianeen…
-vaihtoehto3: Laitettu Wanhuksen rattiputki, välittämättä rattilukosta. Putken mitat on riittävän lähellä, liitoksen booritus sama, ja ehkäpä lukolle ei ole nähty tarvetta?
Veikkaisin kolmosvaihtoehtoa kuvien perusteella, tiedä sitten osaisiko käännöskone asiaa löytää yhtään paremmin tekstistä…
16.1.2014 at 10:02 #170904Kolmoseen kallistun kanssa. Täytyy tutkailla asiaa…
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com17.1.2014 at 05:11 #170905Kyseessä taitaa olla kuitenkin ihan alkuperäisviritys, kyseessä ilmeisesti -69 Dyane, jossa siis on alunperin peltiratti. Meillä oli aikoinaan jälkituotu -68 jossa oli peltiratti ja alkuperäinen rattilukko; ohjausakselissa oli hitsattuna (tehtaan jäljiltä) tuo ohjauslukon vastakappale.
17.1.2014 at 11:29 #170906Sen verran häiritsi tuo Hukin maininta, että piti ottaa MPH:lta lainassa oleva Dyanen osaluettelokirja selattavaksi…
Olikin siis mukana myös “vaihtoehto 4”, eli alkuperäinen putkiratti..! 😯
-lukkolaitteet tulivat kaikkiin malleihin 10/69 alkaen
-putkiratin sai 10/69 asti
-kumpaakin rattivaihtoehtoa on saanut sekä lukkolaitteella että ilmanEttei nyt vaan menisi lisää sekaisin, mutta näemmä ratin mallin tahi sen lukkolaitteen perusteella ei voikaan valmistusajankohtaa määritellä… 🙄
Josta mieleen tulee kysymys, onkohan tuohon omaan WanhusTiinaani vaihdettu rattiputki vai ei, lukkolaitetta siinä ei kuitenkaan ole ollut..?
17.1.2014 at 11:48 #17090717.1.2014 at 11:58 #170908@2cvjimmi wrote:
1968:
Ei näytä putkiratilta, ei.
Ei niin, vaan tuohon aikaan sai valita (varaosakirjan mukaan tulkiten) kaikki vaihtoehdot, lukkolaitteella tai ilman, putki- tahi muoviratti…
17.1.2014 at 12:11 #170909Eikös semmoinenkin pikku yksityiskohta ollut notta täällä Inflandiassa Korppari asenteli -67-69 tuotuihin Tinskuihin jotain Tojotan virta/ohjauslukkoja? Voipi olla etä mulla alkaa jo täpästäää… no se ei kuitenkaan liity tuohon ranskalaisen heimoveljemme kulkimeen josta tässä on kyse.
17.1.2014 at 13:25 #170910Jep. Corolla KE10 ratti/virtalukkoja näihin asentelivat, kuten myös Caminoihin. Valinta taisi johtua siitä että Korppari toi myös Toyotaa maahan…
Jännää on sit se, ettei kaikkiin ole näemmä kuitenkaan lukkoa asennettu, kun tuo minunkin yksilö on otettu käyttöön vuoden -69 puolella jolloin ohjauksen lukkolaite kuitenkin jo vaadittiin..?
17.1.2014 at 20:01 #170911Ompa tullut purettua yksi 1968 mallinen rättärikin jossa oli tuo KE10 lukko asennettu. Ja se on juurikin tuollaisessa vanhuksen putkiratissa.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.
