Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › välys ? (Venttiilinohjurien vaihto pk-seudulla?)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10.3.2009 at 11:14 #124874
Kuka vaihtaisi kunnialla pk-seudulla 18-heppaisen kanteen / kansiin venttiilinohjurit?
Ja mistä hommata uudet ohjurit?10.3.2009 at 15:25 #149891Tammer Diesel noita on kuulemma aikoinaan tehnyt, pääkaupunkiseudullakin taisi toimipiste joskus olla. Luulisi, että myös esim. R-Koneistus (vai mikä se oli) Keravalta tehtävästä suoriutuisi.
13.3.2009 at 10:22 #149892Moro !!
Mulla on ohjureita myynnissä tuolla myyntipalstalla, en vain muista minkä mittaiset on 18heppaisessa.
Lasse25.3.2009 at 20:07 #149893Ja jos ei luota ulkopuolisiin tekijöihin, niin ei ohjureiden vaihtaminen itse ole mahdottomuus. Vanha ohjuri lähtee sopivasti ohennettuna ja lämmitettynä ihan nätisti prässillä pois. Eikä uuden painaminen paikoilleen ole juurikaan vanhan poistoa ihmeellisempi toimenpide. Ohjurien sovittamista venttiilien varsiin ja seetien koneistusta varten kannet täytynee kuitenkin kiikuttaa koneistamoon.
Ei tuo sätkän kansi ole rakenteeltaan kovinkaan ihmeellinen, joten pitäisi kyllä onnistua pajassa, joka kansitöitä on aikaisemmin tehnyt. Kannattaa ehkä kysellä aikaisempia kokemuksia sätkien kansista ja moottoripyöristä. On kuitenkin huomattavasti lähempänä vanhan moottoripyörän kantta kuin auton vastaavaa tuo sätkän kansi.
Kertokaa ihmeessä kokemuksia firmoista, joissa olette ohjureita vaihdattaneet.
26.3.2009 at 08:08 #149894@LPN wrote:
Ohjurien sovittamista venttiilien varsiin ja seetien koneistusta varten kannet täytynee kuitenkin kiikuttaa koneistamoon.
Sätkän seetien hionta on varsin yksinkertainen toimenpide: Venttiilin varren päälle menevä kumiletkun pätkä kiinni porakoneeseen ja hiomatahnaa kannen ja seetin väliin. Ensin karkeammalla ja sitten hienommalla hiomatahnalla porakonetta pyöritellen varovasti. Aika huonot kannet tarvitsee olla ennen kuin niitä joutuu jyrsäsemään… 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]26.3.2009 at 14:53 #149895@Akaile wrote:
Sätkän seetien hionta on varsin yksinkertainen toimenpide: Venttiilin varren päälle menevä kumiletkun pätkä kiinni porakoneeseen ja hiomatahnaa kannen ja seetin väliin. Ensin karkeammalla ja sitten hienommalla hiomatahnalla porakonetta pyöritellen varovasti. Aika huonot kannet tarvitsee olla ennen kuin niitä joutuu jyrsäsemään… 😉
Onnistuu toki noinkin, varsinkin jos venttiilejä ei uusita. Uusien ohjaimien ja venttiilien kanssa teettäisin kyllä samalla uudet seetit. Kannet kun kuitenkin käyvät pajalla, eikä kustannus ole hirveä.
27.3.2009 at 07:00 #149896Kaikki koneistamot eivät ole kovin ihastuneita hommasta.
Kannet ovat kuitenkin 45 vuotiaat ja kevytmetallia.
Lisäksi Kupla-miehet puhuvat, että ilmäjäädytteisissä ohjurit olisivat tiukemmassa kiinni.
Siksi kyselin suosituksia.27.3.2009 at 08:11 #149897Minä olen tuonut sinne R- koneitamolle, ja hienosti on pelannu. Joudut kyllä seevaamaan uudestaan, mutta ota sieltä venttiilit tai vie mukana, niin he tekevät. Se ohjurien vaihto ei ole ihan halpa, mutta kukas ilmaseksi tekisikään. Pystyt kyllä itekin ne vaihtamaan mutta sitten pitää luottaa että ne kestää. Te sielläpäin jo säästätte matkassa, minulla tulee eestakaisin yli 250km, ja se pari kertaa. Mutta pyydä takuut jos ohjuri irtoaa, että saat ilmatteeksi uusinnan. Eräs koneistamo teki ja ohjain irtosi, kone siltä puolelta sökö. Eikä saanut henkilö mitään homaa takuuseen. Tästä jutusta on jo aikaa, nykyään on paremmat laitteet monella. Vissiin.
14.4.2009 at 07:18 #149898Lisäkysymys aiheeseen:
Mikä on oikea välys (huoneenlämmössä) venttiillinvarren ja ohjurin väliin 18 heppaisessa? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.