Etusivu › Forums › Päävalikko › 2cv-projektit › Valko-paku reissukuntoon
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30.6.2009 at 11:58 #151663
Joo,, sulla oikeat diaknoosit hommaan… On vain hyvä vihjailla muidenkin tietoon noita juttuja vastasen varalle….. 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂5.7.2009 at 16:41 #151664Tutkin vetarinpulttien kierrettä ja vaikuttaisi olevan M9 1,25 normaalinousulla. Muistan että joissakin halpiskierresatseissa on ollut M7 ja M9:n tapitkin.
Olisiko kellään tuollaista tappia ylimääräistä (tai lainata)?
Hyödyllinen kierretaulukko:
http://huumarsalo.com/kierretaulukko/kierretaulukko.html” onclick=”window.open(this.href);return false;5.7.2009 at 17:32 #151665Muistelen että kierre olisi ollut M9 ja 1 millin nousulla,, tuli kerran mitottua tuota,, eli metrinen ISO-hieno kierre….
Vertasin normaalia M9 kierretappia vetarin pultin kylkeen ja tapin kierre oli harvempi nousu 1,5mm ja pultissa 1mm..
Näin muistelen sen olevan.. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂5.7.2009 at 19:49 #151666M8 normaalikierre näyttää olevan samalla nousulla – siis 1,25 ainakin silmämääräisesti vierekkäin verraten.
6.7.2009 at 08:42 #151667No muuta en uskalla sanoa,, kun että kannattaa aina mitata vaikkapa mauserilla kyseessä olevan pultin kierteiden väli,, eli kierteen nousu…
Jos kierre tapissa on sama mitta,, niin kierteiden korjaus onnistuu varmasti,, mutta jos alkuperäinen nousu
on 1 ja tapilla vedät sinne 1,5 nousun on koko kierre sen jälkeen pilalla….. 💡
Oikea nuosusia tappeja saa niitä myyvistä liikkeistä yksittäin ostaa jos ei muuten niin tilaamalla ko tuotteen…. 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂8.8.2009 at 17:50 #151668Jäi jarrut ennen reissua avaamatta, kun muutenkin niiden toiminta alkoi käytön myötä normalisoitumaan. Viimeisenä toimenpiteenä säädin vielä kerran pääsylinterin työntötangon pituutta ja sain välykset optimaalisesti pois ilman, että jarrut jäisivät laahaamaan. Paljon vähemmällä poljinvoimalla alkoivat jarrut pelittämään, kun poljin alkoi ottamaan heti ylhäältä. Reissun jälkeen tyhjänä tänään ajellessani jarrut olivat entisestäänkin tehostuneet.
3100 km tuli Mostin reissulta mittariin mikä on yksi Valkon lyhimmistä maailmankokousreisuusta. Pisin on ollut Portugalin matka 1987 – 13.000 km.
Kuljin toimi erinomaisesti. Pari kertaa helteessä esiintyi bensiinin höyrystymistä pumppuun tyhjäkäynnillä. Siitä selvittiin pumpun käsivipua käyttämällä. OIkea pyyhin irtosi kerran juurestaan ja lensi tienposkeen. Jälkijoukot keräsivät sen talteen. Kaatosateessa puolalle pääsi ryppypellin isosta säleiköstä liikaa vettä ja alkoi armoton pätkiminen. Piti ujuttaa parvinpala suojaksi ja kuivata puolan tienoo. Paluumatkalla aukesi apukuskin kaappariovi huolimattoman sulkemisen jäljiltä, mutta vauriot jäivät pienessä vauhdissa vähäisiksi.
Kulutus oli 5.7 – 6.5 välillä. Kulku tasaisella 80-85 km/h, aika hyvin 18-heppaiselta pakulta. Moottoritiellä mentiin helposti jopa 90 km/h.
11.9.2009 at 05:35 #151669Parissa viikossa tulivat tilaamani mustapohjaiset NU-32 kilvet. Tilaamista olinkin jo suunnitellut vuosikausia, mutta vihdoin ovat nämä ulkonäön vanhentajat paikoillaan 🙂


8 euroa kappale – mielestäni kohtuuhinta.
11.9.2009 at 06:21 #151670Valko kulkeekin paljon paremmin uusilla kilvillä, kokeilin eilen 😉
11.9.2009 at 06:23 #151671Kilvissä uusi liukas aerodynaamisempi pinta. Säästyikö bensaa. Kyllä mustat kilvet on nätit. Onko tuo Valkon orggis numero?
-Olli
11.9.2009 at 07:32 #151672Häiritsee tuo vinossa oleva rekisterikilven valo…
Rättäri - Citroen 2CV
https://www.facebook.com/groups/168107986665515/11.9.2009 at 07:44 #151673Numero on 70-luvun lopulla saatu N-alkuinen lyhyt kilpi jota siis alunperin ei milloinkaan ole ollut mustana.
Pitää vaihtaa uusi rek.kilven klasi rikkoutuneen tilalle. Joku vuosi.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.