Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › Tyhmiä kysymyksiä / 2CV 4-AZ-A2 vm. 1974
- This topic has 224 replies, 29 voices, and was last updated 12.4.2016 at 16:29 by
Mika Koivunen.
-
AuthorPosts
-
15.2.2015 at 06:31 #171507
Eikös tällaiset ole sopivan kokoiset kapselit siihen vanteen keskireikään?
On ollut saatavana Sitrosellakin
15.2.2015 at 09:50 #171508^Tai pitäytyy vielä vanhemmissa vanteissa, missä ei keskireikää edes ole, niin ei tarvitse neliskanttisia reikiä noilla muovihilppeillä peitellä..?

Mä oon tykästyny näihin, ensin oli GeeSun kapselit mutta sittemmin vastaan tulleet ID:n pyörylät miellytti silmää enemmän… Vanteet vois toki maalata, alkaa näköjään ruostepilkut jo omaakin silmää haitata…Ihan heittämällä nuo eivät menneet, mutta poraamalla pari reikää vanteeseen onnistui helposti. Se mikä lämmittää mieltä noissa, on kiinnityksen näkymättömyys, iso mutterinkanta mielestäni rikkoo sujuvan kokonaisuuden. Mutta onneksi tämäkin on niitä makuasioita, kuka mistäkin tykkää…
16.2.2015 at 14:49 #171509Hö, olihan ne jengat oikeat kun ensin kaivoi 43n vuoden kurat pois. Ei paranisi lonkeropäissään tehdä remonttia kun ei edes ruuvia saa sopimaan 😯
21.4.2015 at 13:37 #171510Viime viikolla näytin kavereille miten kallellaan sätkä menee kurviin, ja menihän se 😛 , mutta sen jälkeen alkoi järjetön rouskutus takapäästä jarruttaessa ja/tai kääntäessä*. Ääni paikallistettiin hanttarin puolen takajarruihin, jotka avasin. Jarrukenkien reunat ovat ottaneet rummun sisäreunaan kiinni aiheuttaen aikasmoiset naarmut.
Laakerin epäilin menneen, se vaihtoon, ja sama rouskutus jatkuu, ei enää pintajarrulla mutta enemmän painaessa kuitenkin.Vinkkiä, mikäs sieltä mahtoi vääntyä kylkimyyryä mennessä ❓
edit. *kääntäessä, tarkoitin kurviin ajaessa.
21.4.2015 at 17:55 #171511Irtosiko jarrukenkää kilvessä pitävä jousella varustettu tappi?
22.4.2015 at 04:15 #171512@Wonderi wrote:
Irtosiko jarrukenkää kilvessä pitävä jousella varustettu tappi?
Hyvä vinkki,täytyypä avata uudestaan.
22.4.2015 at 07:31 #171513Moro !!
sen tapin löysyyden saattaa tuntea jarruja avaamatta takapuoleltakin, koita ainakin ensin 🙂
Lasse22.4.2015 at 13:44 #171514@Lasse1 wrote:
Moro !!
sen tapin löysyyden saattaa tuntea jarruja avaamatta takapuoleltakin, koita ainakin ensin 🙂
LasseKyllähän ne siellä tiukasti oli kun takapuolelta ruuvarilla niitä kampesin, ja muistaakseni kyllä koitin heilutella kenkiä laakerin vaihdon yhteydessä, tiukassa olivat. Kumma juttu kuin sillai alkoi raapimaan, mutta eipä tuossa kyläkruisailussa paljoa jarruun tarvi koskea, avataan kun kengät tulee läpi rummun sivusta 😕
22.4.2015 at 19:35 #171515Ooks varma, ettei laakeri ole löysällä siinä rummussa? Eli kun laakerihan on asennettuna siihen rumpuun sillä lukitusrenkaalla ja jos vielä kyseessä on “halkaistava” laakeri niin elämisliikettä voi olla useampi milli. Rumpu ei klonksu mihinkään suuntaan normitilanteessa, eli nosta sorkka ylös ja ravistele renkaasta. Jos löytyy klappia niin etsi klapin syy.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]23.4.2015 at 02:52 #171516@Akaile wrote:
Ooks varma, ettei laakeri ole löysällä siinä rummussa? Eli kun laakerihan on asennettuna siihen rumpuun sillä lukitusrenkaalla ja jos vielä kyseessä on “halkaistava” laakeri niin elämisliikettä voi olla useampi milli. Rumpu ei klonksu mihinkään suuntaan normitilanteessa, eli nosta sorkka ylös ja ravistele renkaasta. Jos löytyy klappia niin etsi klapin syy.
Ei ole klappia ensinkään. No, työkalut tuota varten tuli hommattua niin kaippa se täytyy avata…
23.4.2015 at 04:51 #171517@Mister wrote:
@Akaile wrote:
Ooks varma, ettei laakeri ole löysällä siinä rummussa? Eli kun laakerihan on asennettuna siihen rumpuun sillä lukitusrenkaalla ja jos vielä kyseessä on “halkaistava” laakeri niin elämisliikettä voi olla useampi milli. Rumpu ei klonksu mihinkään suuntaan normitilanteessa, eli nosta sorkka ylös ja ravistele renkaasta. Jos löytyy klappia niin etsi klapin syy.
Ei ole klappia ensinkään. No, työkalut tuota varten tuli hommattua niin kaippa se täytyy avata…
Jos se kiristysrengas, jolla laakeri tulee kiinii rumpuun ei olekkaan mennyt pohjaan asti. Silloin rumpu pääsee menemään syvemmälle ja rumpu ottaa kiinni jarrukenkiin. Jos noissa rengasmutterin kierteissä on vikaa, niin helposti jumittaa eikä kierry pohjaan asti.
23.4.2015 at 10:30 #171518Monesti on tullut vastaan takajarrurumpuja joiden laakerin kiristysrenkaiden lukituspisteet on jätetty poraamatta pois..
Väkisin avatessa kierteet vaurioituu lukitusrenkaassa ja jos rengas kierretään takaisin rumpuun vahingoittu rummunkin kierre..
Sama pätee myös etupyörän laakerin kiristysrenkaaseen.. 😯
Uusien lukitus pisteiden lyönnin olen itse lopettanut tekemästä jo 30 vuotta sitten..
Osat kyllä pysyy paikoillaan kun ne on asiallisesti asennettu ja kiristetty.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂27.4.2015 at 14:03 #171519Hertan vetoakselin haitarikumi on väsähtänyt. Mitä sanoo kokoneemmat, tilaanko uuden Killan varaosamyynnistä vai osaako joku sanoa sopiiko joku tarvikeliikkeen yleiskumi?
-ottopoju-27.4.2015 at 21:38 #171520Ulompaan niveleen muistaakseni käy vaikkapa BX:N kumi muistaakseni..
Olen aikoinaan ostanut tarvikeliikkeesta ihan mittaamalla halkaisijat ja pituuden.. 😀Kuvan otsikko:
BX:n 11 cm.n pituinen haitarikumi vetarin ulkopäähän. Sopii 2cv pohjaisiin kulkimiin kuin tehty.
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂27.4.2015 at 22:03 #171521Mun vetareissa on kolme kumia per puoli, tarkoitan nyt sitä keskimmäistä. En nivelten kumia.
-mika- -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.