- This topic has 5 replies, 4 voices, and was last updated 11.5.2023 at 15:38 by .
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › Taka-akselin korotuspala?
Kuuluuko vanha mallin (-60) taka-akselille myös korotuspala? Pultit näissä eteen ja taakse samat 120mm kun uudemmissa taka +10mm.
Kasailen vähitellen Raumalta ostamaani osakasaa. Ensimmäinen rättäri ja kun osia ei ole itse purkanut niin välillä vähän tenkkapoo. Edessä kolmiotapit korvattu pulteilla eli ne nyt ainakin vaihtoon. Toisen puolen kitkavaimentimen kiinnityksestä puuttuu pultti, jarru/kytkin kiinnitysrautamekanismin kiinnitystä ei ole kun hitsattu korjauspala ilman muttereita, missään ei kruunumuttereilla sokkia ja raidetangon päät ilman suojakumeja ja kiinnitys ilman lukkorautaa… raah 😀
https://www.dropbox.com/sh/su2vakktkj6oei6/AAC1-0XKQ8rkZPqP2xyRNXy1a?preview=446+2CVParts1952.pdf
Näyttääpi sinne sellainen kuuluvan ja raidetangon taaemman kupin taakse nähtävästi jousi.
Mun tietääkseni vanhuksessa ei ole korotuspalaa ja siksi siellä on myös lyhyemmät pultit. Näin kertoi Helge, joka myös varmaan sanoa vuoden koska korotuspala tuli käyttöön.
Tuohon A-mallin varaosaluetteloon 49-52 sellainen oli kuitenkin merkattu? Varaosanumero myös sama kuin myöhemmissä AU424.97.
Tuosta vaan päättelin että pakosti se AZ on ollut myös.
AU mallissa tuo pala on, mutta A mallissa ei. Sitä en ulkoa osaa sanoa koska se pala tuli henkilö malliin.
Joel
Taka-akselin korotuspalat tulivat henkilömalliin AZ syyskuussa 1962.
//JYM
"Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.
Copyright © 2025 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste