Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › sytytystulppa
- This topic has 9 replies, 8 voices, and was last updated 9.8.2018 at 00:17 by
kokkoka.
-
AuthorPosts
-
6.8.2017 at 12:48 #242936
Moi
Voiko sätkään laittaa kartiotiivistysmallisen sytytystulpan?
Haaveena olisi tämä:
http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultra1/cat/product_details.php?p=1892
Noilta kun ei löydy tarpeeksi lyhyttä kierrettä tasotiivistyksellä.
Mikko
6.8.2017 at 13:50 #242961Miksi iridium? On olleet herkkiä karstoittumaan vanhoissa moottoreissa ne.
6.8.2017 at 14:36 #242966Ei sinänsä iridium kiinnosta vaan nämä pulstar sytyttimet, mutta niitä ei taida olla kuin iridiumina.
http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultra1/cat/product_catalog.php?c=79
Mikko
7.8.2017 at 12:40 #242985Mulla ollut Iridiumit kait 4 vuotta. Ei ongelmia. Ovat hiukan kalliimpia, mutta toimivat hyvin.
7.8.2017 at 14:18 #242987En laittaisi tuollaista tulppaa sätkän kanteen kun ei siinä ole vastinpintaa tuolle kartiotiivisteelle. Jos nyt kuitenkin tuon haluaisi laittaa, niin tulpan alle vois tehdä/teettää prikan, jossa olis tulpalle tuo kartiopinta ja sitten prikan ja kannen väliin normaali tiiviste.
8.8.2017 at 02:27 #242995Millä tavalla poikkeavan mallinen tulppa olisi tavallista parempi? Tavallisia kuitenkin on saatavilla kohtuulliseen hintaan, ja ne toimii.
9.8.2017 at 09:27 #243036Millä tavalla poikkeavan mallinen tulppa olisi tavallista parempi? Tavallisia kuitenkin on saatavilla kohtuulliseen hintaan, ja ne toimii.
Samaa mieltä. Kyllä sytytys muilta osiltaan on sätkässä oleellisempi, kuin tulpat. Niin harvoin joutuu tulppiin koskemaan, jos kasetti muutoin on kasassa. Tulpan kärkiväliä kun pudottaa tehtaan suosituksesta Suomen olosuhteisiin sovellettuna niin jo lyö loimu talvellakin.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]10.8.2017 at 15:51 #243098Eikös pojat lukenut tuota minun kaasutinexpertin linkkiä? 🙂
Tässä muutama syy miksi noista haaveilen
• Suurempi moottorin vääntömomentti, 4 – 12 % enemmän.
• Suurempi moottoriteho, 3 – 7 % enemmän.
• Nopeampi reagointi kaasuun.
• Parempi taloudellisuus, keskimäärin 4 – 7 %.
• Pienemmät päästöt, kaikilla alueilla.
• Juoheampi käynti.
• Miellyttävämpi ajokokemus.
• Parempi käynnistyvyys.
• Parempi vetokyky.Mikko
10.8.2017 at 17:41 #243102Laita magneetit bensaletkuun, niistä luvataan tuo sama..
9.8.2018 at 00:17 #254429Laitoin tuollaiset tulpat muinoin Sierran kaksilitraiseen ja käynti oli tasaisempi ja käynnistyminen nopeampi.
Varmaan toimisivat näissä kaxpyttyisissäkin ihan samalla tavalla, jos vaan saisi sopivat. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.