Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › Sytytyksen säätö 2cv4
- This topic has 8 replies, 5 voices, and was last updated 19.3.2018 at 10:01 by
Jarmo Hiltunen.
-
AuthorPosts
-
18.3.2018 at 12:58 #250917
Mystisellä tavalla sytytyksen säätö ei onnistu. Kun vauhtipyörässä oleva
”reikä” on oikealla kohdalla, kärkiväli 0,4, kärkikotelon säätövara ei
riitä. Koestus lamppu syttyy vasta n. 4 hammasta merkin jälkeen.Vaihdoin kytkinlevyn, mutta eihän vauhtipyörän kiinnitys edes onnistu
väärin koska siinäkin on reikä joka sopii vastakappaleessa olevaan tappiin.Onkohan kampiakseli tullut tiensä päähän vai mikä voisi aiheuttaa, ettei
sytytystä saa kohdalleen18.3.2018 at 17:00 #250950Ensin säädetään kärkiväli. Kierretän konetta niin, että nokka on avannut kärjen täysin auki (0,4mm) ja sen jälkeen vasta käännetään vauhtipyörän reikä kohdalleen ja säädetään ajoitus kärkikoteloa kääntämällä.
18.3.2018 at 17:41 #250951Näin toimien kärkikotelon säätövara loppuu kesken. Eli koestuslamppu
syttyy n. Kahden hampaan jälkeen yli vauhtipyörän reiän. Kone kyllä lähtee käyntiin, mutta sytytys on selvästi myöhäisellä. ?18.3.2018 at 17:41 #250952Syttyykö se joka kierroksella samassa kohdassa.Nokka-akslin päässä oleva kärkiosa on saattanut vääntyä,jolloin syttyä ei saa millään merkilleen.
tv seppon
18.3.2018 at 17:48 #250953Kyllä näin on. Molemmissa sylitereissä aivan samalla kohtaa.
Olisiko kärjetön sytytys ratkaisu. Siinähän on mangneettiin
perustuva ennakko18.3.2018 at 23:07 #250968Kärjetöntä halvemmalla saa strobon. Kärkikotelo suurinpiirtein vaakatasoon, ajoitustappi reikään, näkyvään paikkaan lohkoon ja vauhtipyörään tussilla merkki, ajoitustappi pois ja sen jälkeen konetta käyntiin. Sitten vertaa vauhtipyörän merkin osumatarkkuutta lohkon merkkiin strobon loimutessa. Hyvässä laitteessa vielä kärkikulmamittaus, jolla saa vaikka käynnin aikana mitattua kärkivälin, muistaakseni 55 astetta kärkikulmamittarilla katsottuna…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]19.3.2018 at 07:34 #250969Jos ne kärkikotelon takaiset ennakonsäätökeskipakojouset eivät painu kunnolla kasaan, niin seurauksena on juuri jotain tuollaista käyttäytymistä. Kannattaa tarkistaa, että ne liikkuttat vapaasti ja ovat kunnolla kiinni sekä paikallaaan.
19.3.2018 at 08:32 #250971On myös hyvä tarkistaa, että kärkien kiinnitysruuvi ole liian pitkä. Ruuvin kärki saattaa ottaa kiinni keskipakosäätimeen ja sotkea ajoitusta. Taitaa siinä ruuvissa olla vielä vähän paksumpi prikka. Jos on vaikka vahingossa kärjet kiinnitetty kärkikotelon kannen kiinnitysruuvilla, jossa ohuempi prikka, niin se voi jo aiheuttaa häiriötä.
19.3.2018 at 10:01 #250972Vaihdoin toisesta koneesta keskipakopainot/jouset ja nyt oikea sytytyskohta löytyy helposti. Kärkikotelo juuri ohjeen mukaisessa
asennossa.Nyt pitäisi vielä löytää oikea kaasarin säätö. Laskee hiukan bensaa
alleen pakosarjan ilmareiästä -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.