Etusivu › Forums › Päävalikko › 2cv-projektit › Sähkörättäri
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22.10.2009 at 10:43 #150036
Nimioivallus on mahtava 🙂 Seuraavasta eTana!
8.11.2009 at 11:22 #150037Hieno projekti ! Vielä kun saat kunnon akut alle..
http://www.iltalehti.fi/autot/2009110810509529_au.shtml” onclick=”window.open(this.href);return false;
8.11.2009 at 13:56 #150038@MikaVeee wrote:
Hieno projekti ! Vielä kun saat kunnon akut alle..
http://www.iltalehti.fi/autot/2009110810509529_au.shtml” onclick=”window.open(this.href);return false;
Jep. Litiumit kehiin ensi kesänä. Perjantain lehdessä oli puolentoista sivun juttu.
8.11.2009 at 21:39 #150039Ehkä sun kannattais kesällä mennä Varkauteen tutustumaan, jos ne vaikka olis saanut sen patteritehtaan jo toimintaan…
Jospa ne sponsorois sulle akut ?
9.11.2009 at 05:59 #150040@MikaVeee wrote:
Ehkä sun kannattais kesällä mennä Varkauteen tutustumaan, jos ne vaikka olis saanut sen patteritehtaan jo toimintaan…
Jospa ne sponsorois sulle akut ?
Taidan aloittaa käytetyillä kiinalaisilla. Suurempi ongelma on akkujenhallintajärjestelmä, joita ei meinaa saada toimivia ainakaan kohtuuhintaan.
20.4.2010 at 11:02 #150041http://www.youtube.com/watch?v=79_iHLITm7s&feature=related” onclick=”window.open(this.href);return false;
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]29.4.2011 at 12:12 #150042Onko uutisia ePelistä?
Tässä ollaan yrittämässä käynnistää hybridi-2cv-projektia oppilaitosyhteistyönä Vaasassa 🙂
Varaan jo nimen eTana käyttööni, sillä tavoitteena on liikkua muutamien kymmenien kilometrien kantosäteellä nopeudella 30-50 km/h kaupunkiliikenteessä ja muutoin 2CV:n normaalin koneen vauhdittamana. Ehkäpä yhteiskäyttökin olisi mahdollista.
29.4.2011 at 17:36 #150043eTana on hyvä, mutta siinä on hieman kielteinen s**tana viba.
-Olli
29.4.2011 at 19:32 #150044Olkoon sitten vaikka “Hip-bird”
30.4.2011 at 07:58 #150045Jos nyt mitään hybrideitä on pakko rakentaa niin laittamalla vaikkapa vanhuksen koneen pyörittämään generaattoria tasaisella kierrosluvulla ja sähkömoottorin pyörittämään vaihteistoa niin tuolla kombinaatiolla päästäisiin silti huomattavasti pienempiin kulutuslukemiin mitä Priuksella. 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]30.4.2011 at 09:37 #150046Isoo-Jukka wrote:Onko uutisia ePelistä?Sen verran on tietoa, että juttelin “mikkyn” isän kanssa noin viikko sitten. Tuli sähkösätkäprojekti puheeksi
siinä ja hän kertoi, että kuljinta oli valitettavasti kohdannut tulipalo (paljon sähkölaitteita).Tarkoitus on silti isäpapan kertoman mukaan kunnostaa laite vielä, eli täystuhoa ei ollut kuitenkaan käynyt.
Ehkä kuulemme vielä lisää tuosta pioneerihankkeesta jossain vaiheessa.6.11.2014 at 08:36 #150047Eipä ole uusia uutisia. Kesällä 2009 ajoin Thundersky-litiumakuilla 3500km ja kohtalo puuttui peliin viikko ennen aiottua talvilepoa. Eräänä yönä latauksessa olleet akut olivat syttyneet palamaan ja koko sätkän takaosa paloi. Moottori ohjaimineen säilyi vaurioitta. Moottorissa oli paljon vääntöä, mutta vähän kierroksia, joten ajaa pystyi liikkeellelähdöstä huippunopeuteen nelosella. Oman mittarin mukaan kulki 80km/h. Ehdin ostaa pari GSA:n vaihteistoa, joista piti soveltaa sätkään, mutta tosiaan kohtalo puuttui peliin. Sätkä odottaa kylmässä tallissa kunnostusta (ja rahaa akkuihin). Aika menee nykyisin kolmen pojan kanssa.
Pitäisi kaivella kuvat ja tehdä Nyytisiin joku jutun poikanen aiheesta. Katsastus oli tuohon aikaan helppo. Nykyään pitää osoittaa sähköosien täyttävän e100 -säännön eli tarvitaan käsittääkseni sähköasentajan lausunto sähköpuolesta ja korkeajännitepuolen (yli 32V AC tai yli 50V DC) parempi suojaus.
Mikäli joku vastaavaan projektiin lähtee niin suosittelen – lopputulos on aivan verraton ja muistakaa hankkia litium-akuille hyvä BMS eli hallinta/valvonta/balansointi -järjestelmä.
Rahaa kannattaa varata n. 4000e + akut 4000-5000e/100km
Mikky
7.11.2014 at 07:26 #150048123 Ignitionin valmistaja on ryhynyt myös sähkö-2CV:n järjestelmien kehittäjäksi: http://www.123electric.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
12.11.2014 at 16:43 #150049Kukahan meistä ensimmäisenä hankkii sähkömyllyn. Olisihan se mukavaa tankata omasta seinätöpselistä.
Donna 28 🙁13.11.2014 at 15:59 #150050..kesällä olin katsastamassa Mikkelissä..samaan aikaan oli keltainen volkkariferrari ( Falcon)..sähköllä kulki..uusi kone oli maksanut 1500e eli saman kuin uusi sätkän kone..vaihteisto oli normaali kuplan..sama auto pyöri Kangasniemellä..haastatelkaa jos näette..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.