- This topic has 7 replies, 5 voices, and was last updated 7.2.2020 at 12:40 by .
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › Ratin irrotus -69 sätkästä
Hommasin ensimmäisen sätkäni.
Olen tutustunut ko laitteeseen ja silleen selvää periaatteessa ko kulkine.
Tää voi aiheuttaa hymähdyksiä mutta, Miten hitossa ratti irroitetetaan.
Putkiratti.
Mullon aina ollut jenkkiautoja, nää on haastavampia 🙂
Virtalukon vastakappaleet irti (Sätkässähän ei tietysti ole rattilukkoa.Uudemmissa vain)) Rattiputken alapäästä kiristysklemmari pultteineen pois. Ruiski jotain irroitusainetta. Lämpöä. Lyöntihaarukka avuksi. Sopivan kokoinen etä käy ohjausakselin päälle ja kuitenkin pienempi kuin rattiputki. Kaikki ne on ennemmin tai myöhemmin lähtenyt.
Ok, eli ratti on kiinteästi ohjausakselissa kiinni!??
Kyllä siellä kolme M7 ruuvia on.
Rattiputken irroitukseen voisi tehdä ulosvetäjän hyödyntäen juurikin niitä ratin kiinnityskierteitä.
Kuvia löytynee jostain tältä foorumilta.
Sätkässä -69 lienee rautaratti ja kiinteästi rattiputkessa. Ei ole mitään ruuveja.
Lähetin e-mailin. Soita.
Oho, tämä oli uutta minulle.
Pahoittelut virheellisestä kommentista.
Moro !!
69 mallisessa saattaa olla suomessa asennettu toyotan rattilukko, se pitää ensin purkaa. Tuon ikäisessä on metalliratti joka on hitsattu/juotettu kiinni rattiakseliin. Tuo haarukka on hyvä irroitusväline, kun lyöminen ratin poikkiputkiin on brutaalia ja saattaa vääntää putket.
Killan Clubshopissa on myytävänä (5€) korjausopasta, jolla pääsee tutustumaan sätkän tekniikan saloihin sängyssä selällään. Kun liityt killan jäseneksi saat tuon oppaan tervetulopaketissa.
Lasse
Copyright © 2025 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste