Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › Pultti vaihteiston kyljessä APUA !
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22.4.2009 at 19:50 #125003
Käääääk ! 😕
Huomasin tänään että vaihteiston oikealla puolella on kierteinen pitkä reikä, ilmeisesti joku pultti on siitä pudonnut. Mikähän pultti tuo mahtaa olla, onko kellään tietoa ?
Pultin reikä on siis vaihteistossa oikealla puolen sivussa, ihan ylhäällä, jarrusatuloiden takimmaisesta pultista noin 3 cm suoraan taaksepäin. Voin laittaa kuvaa jos se auttaa asiaa.
Ilmeisesti oma pulttini on auennut ja tippunut tielle. Mikäli jollain tuollainen pultti on ylimääräisenä, myyköön sen minulle. Kiitos !
22.4.2009 at 20:11 #150742Sama vika, mutta luulen, että niin on kaikilla.
Olikohan se nyt niin, että laatikko ns. huohottaa sen kautta, eli ei tule painetta lootaan.
Viisaammat voi neuvoa, mulla tämmöinen mielikuva jostakin.
23.4.2009 at 08:03 #150743Kasaukseen liittyvä, siellä pohjalla on kyllä tulppa… Ei huolta, jatka projektia vaan..!
Tuota kautta on porattu lukintakuulien kanava, ja sitten porauksen jälkeen “ylimääräinen” osuus reiästä tulpattu…
23.4.2009 at 17:23 #150744Kiitokset osanottajille. Projekti jatkuu !
23.4.2009 at 18:02 #150745Olisiko kyseessä sama kohta johon oli “helppo” asentaa peruutusvalokytkin.
Tosin siirtäjätangon joutui irrottamaan ja muotoilemaan sitä hieman sekä
sovittamaan poraukseen sopivan mittaisen tapin.24.4.2009 at 15:10 #150746Saahan sen valokytkimen siihenkin toki.
Viimeisimmissä vaihteistoissa oli takapään kiinnityspulttien väissä “reikäaihio” peruutusvalokykintä varten. Vaati siis reijän ja kierteen. Kytkin ottaa siirtäjätangon päähän.
Saksaan toimitetuissa oli peruutusvalo “vakiona” ? Ranskassa vain sumuvalo ?24.4.2009 at 18:09 #150747Mielestäni tuota alkuperäistä vaihteiston taakse tulevaa peruutuskytkintä ei ole mielekästä askarrella toimintaan, ellei se siellä jo ole. Nimittäin on hankala vaihtaa, jos menee rikki. Paljon helpompi tapa on tehdä yksinkertainen teline mikrokytkimelle, jota vaihtajatanko painaa pakki päällä…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.