Etusivu › Forums › Päävalikko › 2cv-projektit › Projektinimi: PROJEKTI 2cv6 vm.1977
- This topic has 47 replies, 15 voices, and was last updated 8.3.2023 at 12:21 by
S.Itruuna.
-
AuthorPosts
-
5.10.2008 at 15:49 #147181
Ok, vilaisin vain nopeasti sitä kuvaa. (Ehkä liian nopeasti :D) Aika reilusti sitä pystyy vahvistamaan ennenkuin se edes näkyy minnekään. Tietty jonkun verrokin tarvitsette, että saatte kaltevuuskulman oikeaksi…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]6.10.2008 at 06:38 #147182Penkin korjaaminen käy helposti niin, että murtunut (tai katkennut) kohta sahataan kokonaan auki. Sisälle ujutetaan mahdollisimman pitkä pätkä sinne mahtuvaa rautaputkea ja hitsataan sauma kiinni.
Samalla voi katsoa, että selkänoja tulee takaisin haluttuun ryhtiin, koska ne yleensä ajan kanssa ovat muuttuneet lepovuodemaisiksi. Voi vielä pisteillä kiinnittää ulkoputkeen porattujen reikien kautta sitä sisällä olevaa vahvistusputkea. Penkinkumien reikiä voi joutua myös porailemaan auki.
Jos hitsaa vain murtuman kiinni, retkahtaa penkki aivan varmasti vierestä.
6.10.2008 at 06:53 #147183@Isoo-Jukka wrote:
Penkin korjaaminen käy helposti niin, että murtunut (tai katkennut) kohta sahataan kokonaan auki. Sisälle ujutetaan mahdollisimman pitkä pätkä sinne mahtuvaa rautaputkea ja hitsataan sauma kiinni.
Tänks. Ne aikaisemmat korjaukset oli tehty ilman tuota sisälle laitettavaa putkea (tai ainakin siltä näytti)…
Ei meitäkään huvita uutta penkkiä ehdoin tahdoin ostaa, jotenka kokeilemme tätä korjaustekniikkaa varmasti tässä talven aikana.10.10.2008 at 20:10 #14718411.10.2008 at 18:00 #147185@CXT2 wrote:
On niitä muunkin värisiä,tässä yksi vaihtoehto
Ilmeisesti vastasit kuvatekstiin?
Tuo ebayn mittari on 2cv4:n… Sinisen ja ruskean lisäksi en ole muita tehdastekoisia nähnyt. Franzoselta saa metallisen viimeistelyn erillisenä mittariin.
Ruskeakin mittari näyttää paremmalta mustissa kehyksissä 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]11.10.2008 at 18:51 #147186Pilkunviilaaja pääsee iskemään: se on kutosen mittari korkeammista vaihtomerkinnöistä (punaiset viivat) päätellen, mutta vuosimalli 1970 – 1973. Pääsinpäs sanomaan 😉
12.10.2008 at 10:15 #147187@Akaile wrote:
Ruskeakin mittari näyttää paremmalta mustissa kehyksissä 😉
No toivottavasti näyttää – katselin sitä metallikehystä, mutta enpä taida siihen sijoittaa… 😀
24.1.2009 at 10:46 #147188Onkos tämä projekti kuollut?
Lokakuun jälkeen ei mitään.
24.1.2009 at 17:38 #147189@Laku wrote:
Onkos tämä projekti kuollut?
Lokakuun jälkeen ei mitään.
Ei ehdottomasti ole kuollut, vaan vain käymistilassa. 🙂 Pääteknikko oli koko syksyn maailmalla töissä, nyt vuodenvaihteeseen tuli kodinvaihtokin eteen.
Projekti jatkuu heti, kun saamme taas muuttolaatikot purettua!26.4.2009 at 05:16 #147190Onkos muuttolaatikot purettu…vappuajelu lähestyy
terv. kari26.4.2009 at 09:13 #147191@kari80 wrote:
Onkos muuttolaatikot purettu…vappuajelu lähestyy
terv. kari🙂 Eilen viimeksi kävimme tallilla kääntymässä. Työkalujen osto on kuulemma seuraavana listalla sekä uuden pohjapellin hankkiminen sen ruosteisen (pian jo irroitetun) tilalle. Ei tällä projektilla ihan vielä vappuajelulle päästä, joten suuntaamme ensi viikolla Vaasaan sukuloimaan.
1.5.2009 at 18:18 #147192Mittariston väristä vielä; mittaristo on varsin helppo purkaa, joten värinhän voi valita itse sellaiseksi kun haluaa, jos ei ehdoin tahdoin halua alkuperäisenä säilyttää. 🙂
-Erkka
2.5.2009 at 17:41 #147193Hitsikone – Kemppi – ostettu eilen Kokkolasta kun “halavalla” sai!
Luulisi nyt projektin saavan uudet siivet alleen… 😀5.5.2009 at 04:59 #147194@sannahaakana wrote:
Luulisi nyt projektin saavan uudet siivet alleen… 😀
Älä nyt sentään siipiä hitsaile 😀
5.5.2009 at 06:23 #147195@dieselflosse wrote:
Älä nyt sentään siipiä hitsaile 😀
Olisihan sekin idea? Ei taida Suomessa vielä lentorättäriä olla 😀 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.