Etusivu › Forums › Päävalikko › 2cv-projektit › Pari sätkää puun takaa
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6.7.2012 at 21:42 #163646
Kokeile toisella puolalla. Kuulostaa vähän siltä että puolasta olisi joskus valahtanut jäähdytysöljyt pihalle. lämmetessään sitten alkaa lyömään kipinää jonnekin minne se ei kuulu. Kenkkuileva kondensaattori tekee myös tuota että pienllä kierroksilla toimii, kovilla ei. Konkka on myös lämpöherkkä, eli voi kylmänä toimia, mutta kuumana ei.
Edit: Ja tsekkaa myös kärkiväli. Mielummin vähän suuri kun liian pieni. Mielellään tietenkin oikea.
7.7.2012 at 06:30 #163647Konkan toimivuuden näet heti kun nakkaat ropellin irti ja kärkikotelon kannen auki. Käynnissä katselet kipinöikö kärjillä. Jos ei niin siellä kaikki kunnossa. Myöskään piikkiä kärjistä ei saa löytyä.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]7.7.2012 at 12:40 #163648@dieselflosse wrote:
Josko kaivelen 123:n tallin perältä ennen Sulkavalle lähtöä… Löytyisikö jostain pikaohje asennukseen?
Tuolta löytyy asennus ohje 123 ignition asennukseen.
http://www.automeca.fi/6/2cv/ignition2cv.htmlMauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂8.7.2012 at 21:44 #163649Sinnehän se 123 asentui. Ja nyt on käynti melkeinpä hyrinää. Vielä en ehtinyt baanalle, kun pitisi tehdä vaihdekepin ropelli vahvemmasta kamasta. Millisestä pellistä vääntämäni oikenee liiaksi… Onko nelkussa pidempi vaihdekeppi? Kun tuo vanhuksen keppi ei vie laatikosta sohottavaa keppiä tarpeeksi eteen.
Hieman jäin myös miettimään, mikä pitää 123:n magneetit tapeissa, kun ei niissä ole mitään lukitusta.
8.7.2012 at 21:53 #163650@dieselflosse wrote:
Hieman jäin myös miettimään, mikä pitää 123:n magneetit tapeissa, kun ei niissä ole mitään lukitusta.
Voisikohan olla niinkin maaginen voima kuin magneetti?
8.7.2012 at 22:54 #163651@dieselflosse wrote:
Onko nelkussa pidempi vaihdekeppi? Kun tuo vanhuksen keppi ei vie laatikosta sohottavaa keppiä tarpeeksi eteen.
On se pitempi kun wanhuksessa,, hommaa sellainen niin vaihteet pelittää.. 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂9.7.2012 at 04:37 #163652@dieselflosse wrote:
Hieman jäin myös miettimään, mikä pitää 123:n magneetit tapeissa, kun ei niissä ole mitään lukitusta.
Tälläpä on taloudessamme aiheutettu yksi onnettomuuskin, kun jostain syystä magneetti oli noussut ylöspäin ja kierroksellaan jyrsi piirilevyyn pitkän halkeaman ja lopuksi katkaisi nokka-akselin tapin mennessään. Tätä välttääkseni olen käyttänyt omissani aivan pientä pisaraa Locktiten kierrelukitetta ja on pysynyt. Irrottaessa vähän liiankin kovassa. 🙄
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]9.7.2012 at 16:04 #163653Tulimme nähdyksi…
http://www.cruisingnight.tk/index.php?option=com_content&task=view&id=535&Itemid=28&limit=1&limitstart=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;
6.8.2012 at 10:05 #163654Alkoipa aamulla töihin ajaessa kuulumaan sivuääni konehuoneesta. Niinkuin jotain olisi irti. Bussipysäkkianalyysin perusteella ropelli löystynyt.
14mm hylsy tietysti kotona, mutta ei hätää, vaimo vielä siellä. Hylsyn saatuani ropelli kireäksi ja matk… eikun sitten kuuluikin enempi kalinaa muistuttava ääni. Vauhtipyörähän siellä oli löystynyt. Hinauksella sitten kotiin inspiraatiota odottamaan…
Noh, olin joka tapauksessa ajatellut nostaa koneen pois rypppeltisovittelun takia, mutten ihan vielä. Ja tietenkin tämä sattui juuri, kun sain kaasarin vireeseen ja ensimmäistä kertaa värkin toimimaan sujuvasti ykkös/kakkos-kurkun vaihteessakin 🙄
Tulee ainakin rutiinit kohilleen, kun yhtenään kasaa ja purkaa konehuonetta
6.8.2012 at 13:30 #163655Asenna kone takaisin kun rupeat ryppyä sovittelemaan…jos sulla on kutosen valopukki niin joudut sitä muotoilemaan.
6.8.2012 at 18:43 #163656Juu, kyllä kone täytyy paikoillaan olla. Ilman ryppy sopii heittämällä, onhan se siinä aiemmin ollutkin, 12hp-koneella.
Lähinnä ajattelin ottaa koneen pois, kun muotoilen etupalkin uuteen kuosiin, 5cm nykyistä alemmas.9.9.2012 at 18:27 #163657Uteliaisuus voitti laiskuuden. Nappasin koneen lattialle sätkän nokalta. Vauhtipyörän vibra johtui neljästä löystyneestä ja yhdestä katkenneesta pultista. Katkennutkin onneksi irtosi hieman poraa näyttämällä…
Taidan uusia kaikki pultit, sekä ohjuriholkin, joka sai vatkauksessa hieman kipeää.
9.9.2012 at 21:24 #163658Eläkä laita siihen vauhtipyörään uusiotuotanto tarvike pultteja,,
vaan laita vanhoja ehyitä alkuperäisiä venymättömiä pultteja 4.5 kpm momenttiin,,
niin pysyy vauhtipyörä kiinni… 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂10.9.2012 at 05:12 #163659Ja ruuvilukitetta.
10.9.2012 at 05:25 #163660@SEPPON wrote:
Ja ruuvilukitetta.
Tuota kamaa laitoin jo edellisellä kerralla. Liekö sitten parastaennenpäivä mennyt menojaan, kun ei toiminut. Nyt on hyllyssä uutta odottamassa.
Saapa nähä laitanko tuon koneen nyt takaisin, vai koitanko saada nurkassa majailevan amikoneen käymään molemmilla pytyillä…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.