Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › Pakun ensi kilomerit!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25.4.2006 at 17:20 #122521
Tere,
takajarrut sain tehtyä, mutta jäi vinkumaan. Pitää tehdä alapään säätö uusiksi. Eli auki taas. Ajossa jonkinlaista tärinää (rynkytystä ❗ ) ja nopeusmittarin osoitin pomppii melkoisesti. Kuvittelin menon olevan hieman tasaisempaa. Ääntä toki piisaa. Kierroksilla ajettessa olin kuulevinani jonkin ylimääräisen metallisen äänen. Mikä lie?? Mutta tärinät ja mittari pitäisi saada ojennukseen. Mitä tekisin? 😳25.4.2006 at 23:26 #135037Pyörien tasapainotus ja mittarin vaijerin tarkistus tai mittarin rasvaus? 😀
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂26.4.2006 at 04:04 #135038Pyörät ei täristänyt Tinskun alla yhtään. Ja tasapainotusongelmat tuntuu yli 90 nopeudessa. Ei kulje tämä niin kovaa, ei. Joten jotain muuta lienee siinä on. Vetoakseleita epäilin, mutta näyttäisi ristikot olevan oikein molemmissa. Jotenkin outoa. Pitääpä katsella niitä rasvauksia. Jospa tuo tuosta. 😯 😳
26.4.2006 at 06:35 #135039Yksi tai kaksi vannetta voivat olla kieroja ja sattumalta tinskussa saattoi olla ne suoremmat vanteet edessä? Tasapainoitus ei tällöin auta ja rynkytys tulee esille hitaammallakin nopeudella.
nimim. juuri moisen ilmiön huomannut
26.4.2006 at 06:58 #135040Ne vanteet ei varmaan säilytyksessä kieroksi mene. Voi se tietysti olla kuitenkin niin. Muistin juuri, että taisin katsoa vetaria vaan toiselta puolelta. Vielä on mahdollista, että toinen ei olekkaan ristiin asennettu. Eikös se ollut aika tarkkaan sovitettava tuo vanha vetarimalli. Ja pitäisihän tämän ainakin suoraan ajaessa mennä tasaisesti?
😆 😳26.4.2006 at 08:24 #135041Wanha ristikko vetari pitää laittaa siten, että sisimmät haarukat on just kohakkain ja ulommat samoin, muuten kampee suoraankin ajettaessa, silla akseli on kuitenkin jonkunverran murroksessa ylä ala suunnassa.
🙄 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂26.4.2006 at 14:38 #135042Niin, yksöisristivetarien ylä- ja alapää pitää olla vastakkain ikään kuin peilikuvana.
28.4.2006 at 17:50 #135043Toinen vetari oli kummallisesti asennettu. Ei ollut kumminkaan päin samansuuntainen. Sen sain käännettyä ohjeiden mukaan ja tuntuu menevän suoraan paremmin. Toista alapäätä en saanut vielä auki, joten se jäi vielä ristiin asennettuna paikalleen.
Jarruissa oma moka 😳 . Kengät oli väärinpuolinnurinpäin. No, toisesta pyörästä ulina hävisi. Toinen vielä ulisee, vaikka kokeilin alapäätä säätää useita kertoja. Ehkä huomenna löytyy se asento, että ulina jää pois. 😥 😉 🙂30.4.2006 at 10:51 #135044Itse törmäsin joitakin vuosia sitten sellaiseen nopeusmittariin jonka viisari kanssa väpätti aika paljon: Noh siellä oli mittarinvaijerin pyörittimessä keskelle ratastusta tullut vauriota ja sehän sen vipatuksen aiheutti.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]30.4.2006 at 19:38 #135045Ja jos mun tiinasta edes joku ääni lähtisi, olisin onnellinen… 😥
3.5.2006 at 11:41 #135046Vetarit nyt oikeassa asennossa, kulku tasaista. Mittarivaijeri tuli Sitroselta. Flunssa päällä, ei voi vielä asentaa. Mutta ihmetystä! Jarrunestesäiliössä pinta laskenut. Säiliön alla lätäkkö.:oops: Mutta Säiliö ja pääsylinteri kuin putketkin kaikki kuivia. Kumma ilmiö! 😳
3.5.2006 at 12:19 #135047Moi! Mulla oli ruostunut se metallinen kierreosa mihin lasisäiliö kiinnittyy, puhki. Herätti todella paljon ihmetystä että mistä vuoto johtui.
Olli
5.5.2006 at 17:15 #135048Nyt on kytkinvaijeri uusittu. Vanha oli poikki!!! 🙄 Jarrupääsylinteri vuotaa työntöpäästä, joten tiivisteet olisi uusittava. Tai löydettävä jostain uusi sylinteri. Koneen otin irti etujarrujen laiton takia. Lienee samalla vaihdettava kytkinlevy. Eikö näissä olekkaan painelaakeria. Metallirinkulat vaan toisiaan vasten. Mitenkäs niitä huolletaan? Rasvaillaanko? 😳
Jaa se onkin painehiili, Sitrosella 30 eur, ja kytkinlevy 10 uraa 4.66 saakka 40 eur.
Onkos nämä käypäsiä tähän pakuun? 🙄
Ja onhan siellä jarrupääsylinterikin wanhukseen 40 eur.
😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀5.5.2006 at 17:39 #135049huhuu.
Mulla ompi 2000 km ajettu harvaboorinen kytkinlevy omasta pakusta ylijääneenä kun piti vaihtaa loota ja siinä oli tihiämpi.
Löytyy myös ehjänä purettu lasisäiliöinen jarrupääsylinteri. Kun seppäsin oman pakuni v. 2004 niin vaihoin kaikki jarruosat uusiin, vaikka olivatkin ehyitä…5.5.2006 at 17:43 #135050En mie piä pahana noita Sitrosen hintojakkaan. Myö saahaan huljakka alennus toella. Voetta työkii suaha rapattia, jos outta oeikein höveleitä. Pittää vuan kysyä jotta antavat. Vuan mikä on siun hinta?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.