Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › Olkatapit/nylon vaseliini
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6.7.2009 at 15:04 #125230
onkos kukaan käyttänyt olkatapeissa nylonvaseliinia ? sitä käytetään yleisesti vanhemmissa amerikanraudoissa missä on olkatapeissa väljyyttä ja se toimii rakenteestaan johtuen paljon paremmin kun “vanhanajan” vaseliini. mikko
6.7.2009 at 15:11 #152112Googlella ei ainakaan löydy kyseistä tuotetta?? mistähän harrastajat sitä mahtavat yleensä hankkia..??
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂7.7.2009 at 06:08 #152113Jotain sen tapaista kokeilin joskus, mutta en eroa kyllä huomanut. Chryslerin myyjältä sitä sai ainakin täällä Joensuussa. 😯
7.7.2009 at 09:57 #152114usa partsista sitä on ainakin ennen saanut ja chryslereissä sitä on käytetty mm olkatapeissa. mustaa sitkeää töhnää mikä sottaa oikein tosissaan jos sitä johonkin tarttuu. kokeilen ja katsotaan vähentääkö välystä. mikko
30.5.2013 at 07:00 #152115Olkatappihommia olisi edessä, täytyy löytää ensin hyvä tappisarja.
Mites tuo nylonvaseliini, onko mikko46 jo ehtinyt kerätä kokemuksia?
30.5.2013 at 08:16 #152116Mulla muuten saattais olla jämerä olkatappipuristin, ihan uusi, myyrä. Citroenin piirrustuksilla tehty ja laadukkaan näköistä jälkeä automaattisovilla ym. tuotettuna. Teetin samalla itselleni, mutta vielä kokeilematta.
30.5.2013 at 10:58 #152117Tilasin Sitroselta “alkuperäisosan”, eivät osanneet sanoa mitä eroa tarvikeosaan, muuta kuin hinnan

Kaverilta löytyypi lekamallin vermeet vaihtoon, kiitos vaan tarjouksesta Jukalle..
30.5.2013 at 13:58 #152118Lahden jaoksella hyvä työkalu tapin vaihtoon.Soita seppon 0445058575
30.5.2013 at 22:35 #152119Alkuperäinen setti on teräksinen tappi ja pronssihelat. Tarviketappisarjoissa sitä vastoin on ainakin minulle osunut teräksiset tapit teräksisillä heloilla jotka lisäksi ovat olleet valmiiksi keskenään väljät. En suosittele, jo materiaaliensa puolesta. Pronssi on huokoista ja imee rasvaa, teräs ei. Kyllähän kaikenlaisia silikonitäyttöjä juuri ennen katsastusta voi kokeilla, mutta väjlä on väljä, ja sätkän kyseessä ollessa, syö lähinnä eturenkaita ja ajotuntumaa. Tuskin ne todellinen turvallisuusuhka on.
31.5.2013 at 07:56 #152120Wanhus malleissa aikoinaan oli alkuperäis asennuksena pronssi puslat olkatapeissa..
Mutta kaikissa niissä 70 lukuisissa mitkä minä tehtaan jäljeltä avasin oli olkaptapissa teräs puslat.. 😯
Materiaali vaihtunut varmaan ehkä joskus “nelkkujen” tullessa tuotantoon… ❓Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂31.5.2013 at 08:08 #152121Joka tapauksessa kannattaa aina rasvata tapit juuri ennen katsastusta, itse olen tehnyt sen melko usein jopa konttorin montusta käsin. Katsastajalle se on aina sopinut vallan mainiosti.
Mikä lie se paras rasva noihin? Monenlaista vaseliinia on tullut käytettyä. Useat vannovat grafiittia sisältävän nimeen.
1.6.2013 at 11:25 #152122Ehdottomasti pronssi helat ,tapit saapi olla rautaa, jos väljä ns normaalin puitteissa , mä suosittelen sellaista rasvaa kuin MOBILLALLOUD 772-2 on vedenkestävä rasva 400g tuupi , itse käytän sitä sopii joka paikkaan on normi yleisrasva mutta vedenkestävä sellainen, monet luulee että krafiitti rasva mut ei ole, on rasva joka hylkii veden ja pysyy kohteessaan mihin laitattekin, tosin ei sekään rasva ns yli väljyyksiä poista mut toimii kulkimessa ainakin minulla .
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.