Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › Öljykö palaa?
- This topic has 19 replies, 8 voices, and was last updated 20.9.2018 at 12:15 by
Akaile.
-
AuthorPosts
-
18.9.2018 at 14:37 #256087
Jos ja kun vielä purat sylinteriputket pois, mittaa, onko öljyisen puolen poraus pyöreä. Olen joskus törmännyt sylinteriin, joka oli mennyt jostain syystä soikeaksi. Se selittäisi ohivuodon.
Soikeaksihan se kuluu pitkän ajan kuluessa; bokserikoneen ongelma mäntien maatessa vaakatasossa, koska painovoima antaa osansa koneelle, vaikkakin muut voimat kumoutuvat hyvin mäntien bokseroidessa keskenään…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]18.9.2018 at 16:00 #256089Nuo oireet, että pössäyttelee moottorijarrutuksen jälkeen viittaa kovasti venttiilivarren tiivisteisiin. Niiden tarkistus/vaihto onnistuu hyvin kansia irrottamatta. On myös käynyt niin, että v-varren tiivite on irronnut paikaltaan ja lähtenyt venttiilin matkaan ja suorastaan pumppaa öljyä ohjaimen ja venttiilin väliin.
18.9.2018 at 20:44 #256096Onhan tuossa vaihtoehtoja, öljyrengas voi olla viallien/ väärin asennettu. Minulla oli tälläinen vika, ei vaikuta puristuksiin. Jos kantta on korjattu, ohjurin asennus kanteen ei onnistunut, vuotaa ohjurin ulkopuolelta. Ja sitten ne teflonit, venttiilin varret ovat keskenään erikokoiset, ja ero on melkoisen pieni. Joten väärän asennuksen mahdollisuus on melko suuri.
20.9.2018 at 09:17 #256286Ei voi kun itseensä syyttää sinisestä savusta😤
Huonosti asennettu männäntapin sokka.
Tuossa linkissä kuva jäljistä mitä tapahtuu kun sokka irtoaa.
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=10156930685073010&id=762493009&set=gm.1019839608204406&source=48&ref=bookmarksSe on hyvä et selvis selkee syy
20.9.2018 at 12:15 #256290Ai prkl. Ompa harmillinen juttu. Oon näitä käyttänyt varmistimena juurikin samasta syystä:
http://www.aircooled.fi/tuote/48/mannantapin-teflonlukot-855mm-scatcbNuo saa ihan kotioloissa sorvattua oikeaan kokoon porakoneeseen kiinnittämällä ja siitä jollain terävällä lastuamalla…

Geesun tappi 22mm, sätkä 20mm. Ei tarvitse edes mitata “sorvausten” välissä. Pitää männän vieressä, ottaa kerroksen lastua pois ja tyrkkää tulppaa männäntapin reikään männässä ja männäntapin päähän… Sieltä se sopiva nahkeus ja istuvuus löytyy. Jos tarvitsee irrottaa myöhemmin niin ruuvilla saa tuon nypättyä ylös. Helppo kasata, purkaa ja on turvallinen.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.