- This topic has 4 replies, 3 voices, and was last updated 10.5.2024 at 11:33 by .
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › Nelkun laatikko
Huomasin tuossa laatikko öljyn vaihdon yhteydessä siinä tyhjennystulpassa aika reilusti metallijauhoa sekä yksi joku vähän isompi metallin pala. Mistähän tuo nelkun laatikko yleensä hajoaa? Mistähän tuo metalli on peräisin.. Laatikko toimii hyvin, ei pidä mitään ylimääräistä ääntä ja vaihteet menee hyvin päälle ilman rutinoita. Minkä verran tuota metallia ‘saa’ olla ?
Moro!
Laitappa kuva tuosta metalli palasta, niin helpompi sanoa mistä tuo puuttuu.
Yleensä laatikot pilataan unohtuneella öljynvaihdolla, muuten ne kyllä kestää satoja tuhansia.
Se harmaa litku öljyn seassa on ääntä, joka tulee öljyn mukana ulos.
Tuota metallisakkaa on yleensä muutaman millin siili siinä propussa.
Lasse
No se putosi se pala eikä sitä mistään löytynyt. Ehkä 3 mm pitkän mallinen pala.
Propussa oli tuota sakkaa tuon muutaman millin.
Morjes,
mulla ollut parikin kertaa aikamoinen kaktus se proppu ja varmaan ollut palasiakin mukana. Öljyt vaihtanut aktiivisesti, kuten Lasse mainitsikin niiden tärkeydestä.
Pohdittiin erään 2cv wikipedian kanssa tuossa pari vuotta sitten Hellurallissa, että kuinka pitkään nelkun laatikko kestää. Mun Sätkällä oli ajettu n. 80 tkm, kun sen otin ajoon -97. Nyt ollaan jo matkalla yli 500 tkm ja sama laatikko on nokalla, tosin nyt kutosen kone siellä edellä pörisemässä. Turhaa menin nelkun koneen vaihtamaan pois, kun vika olikin bensapunpussa, eikä muualla….
No on ihan kiitettävästi kyllä sulla laatikko kestänyt.
Copyright © 2025 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste