Etusivu › Forums › Päävalikko › Kulkimet › Manun 2cv
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30.10.2009 at 11:06 #125549
No tällaiset on liikenteessä minulla…
Lisäksi vajasta löytyy osittain purettu Wanhus 2cv -61 kaikki osat tallessa,,
lähes uusi kampi konessa ynnä muuta.. voin myydä jos ostaja löytyy.. ?
Lisäksi kunnostus kelpoinen 2cv nelkku orange -75 rojekti siihenkin kaikki
osat paitsi kone puuttuu toistaiseksi…. 😉 🙄kuvassa -67 BB modivioitu yksilö jolla etupäässä ajelen kesäisin…
Taustalla näkyy myös Anjan sininen Lemmikki 2cv 6 -80 vuosi malli….

Satunnaista matkailua tarvittaessa hoitaa tämä -60 mallin pikku Paku joka myös liikenteessä,,

Kummankjn kulkimen alusta ja koneistot on laitettu triima kuntoon pari vuotta sitten,,
joskin ulkonäkö ei sitten kummonen ole,, mutta kulkuun eikä katsastukseen vaikuta mitään…
Tekninen kunto ja luotettavuus tärkein meikäläiselle… ❗Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂30.10.2009 at 11:53 #154735@Musta Hattuinen Mies wrote:
Kummankjn kulkimen alusta ja koneistot on laitettu triima kuntoon pari vuotta sitten,,
joskin ulkonäkö ei sitten kummonen ole,, mutta kulkuun eikä katsastukseen vaikuta mitään…
Tekninen kunto ja luotettavuus tärkein meikäläiselle…Pitäähän pitkään käytössä olleessa kulkimessa ollakin jo vähän elämän jälkiä siellä sun täällä 😉
Onko pakujen sivuikkunoissa ollut mitään logiikkaa vuosimallien mukaan, vai onko suurin osa sivuikkunoista suomessa jälkikäteen lisättyjä?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]30.10.2009 at 13:10 #154736Mulla on yksi erittäin projektikuntoinen Suomi-AZU, myöskin vm. 1960, jossa on hyvinkin samanlainen sivuikkuna kuin Manun omassa. Siinäpä olisikin oikealle tekijämiehelle haasteellinen lähtökohta (kysellä voi multa ko. kulkimesta, mutta viitseliäisyyttä vaatii).
Täytyy skannata kuvat ja verrata akkunan muotoa.
30.10.2009 at 13:11 #154737Yleensä tulivat Suomeen nämä Suomi pakut paketti autoina silloin,,
Määrä ajan toimittuaan pakuina sai muuttaa h-autoksi kun laittoi
sivu ikkunat ja taka penkin.. Näin on käynyt tuolle minunkin pakulle
60 luvulla jolloin nuo ikkunat on siihen Alavudella asennettu..
Alavudelta vuonna -82 tuon kuusen alla asuneen raadon pelastin henkiin.. 😉Historia kuvat -82 syksyltä,, ovat vanhoja valokuvasta skannattuja,, laatu mitä sattuu… 💡


Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂30.10.2009 at 13:22 #154738Mistä päin Alavutta tuo löytyi?
30.10.2009 at 14:01 #154739Sitä en enää muista valitettavasti,, olin niin hurmaantunut löytööni että
noutopaikkaa en enää muista.. Myyjän puhelin numero oli oppaana
ja hän opasti minut ja trailerini paikalle..
Sen muistan että pois tullessa oli kova räntä sade… 🙄
Aikaa tuosta tapauksesta on jo 27 vuotta….
Silloin Pakut oli harvinaisia kulkimia ja monet niistä haaveili jo silloin,,
ja aika paljon niitä onkin pelastettu henkiin sen jälkeen,,,
niin kuin minäkin pelastin vielä toisenkin silloin,, on nykyään Topolla
Joensuussa,, monen mutkan jälkeen…… 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂30.10.2009 at 14:27 #154740Eikös se Manu ollut tätä maankuulua Hanhiniemen veljessarjaa. Ripakin haki sieltä muutaman silloin. Kaytiin paikalla juuri sen jälkeen, kun pakusi oli lähtenyt pohjoiseen.
30.10.2009 at 16:59 #154741Kyllä vissiin oli sama henkilö,, Myynti ilmoitus oli Nyytisissä..
Risto haki sieltä sen wankuksen jonka maalasi keltaiseksi
sillon Vaasan aikaan,, muistelen… ❓Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂30.10.2009 at 19:16 #154742Tosi hienoja….varsinkin tuo punainen jotenkin tuo väri kutkuttaa…..
terv. Kari
Etupuskuri..???? mulla oli vuonna -78 rättärissä Fiat 600 puskuri…näyttää samalta…?30.10.2009 at 20:22 #154743@kari80 wrote:
Etupuskuri..???? mulla oli vuonna -78 rättärissä Fiat 600 puskuri…näyttää samalta…?
On muuten Fiat 850 tuo puskuri,, vähä jämäkämpi kun 600:sessa…. 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂30.10.2009 at 21:28 #154744Ja pyörii eri päin, niinkuin 850:n konekin? 😉
9.11.2009 at 06:13 #154745@Isoo-Jukka wrote:
Eikös se Manu ollut tätä maankuulua Hanhiniemen veljessarjaa. Ripakin haki sieltä muutaman silloin. Kaytiin paikalla juuri sen jälkeen, kun pakusi oli lähtenyt pohjoiseen.
Kari ilmoittautuu!
Kyllä mulla jotain muistikuvaa on noista siihen aikaan löytämistäni vanhoista…
Varmaan harrastelisin vieläkin, mutta tallitilaa ei riitä käyttöauton jälkeen kuin Ducatille.
Täytys varmaan lähtee takasi pohojanmaalle.Kari Hanhiniemi
Kari.hanhiniemi at welho.netPs. Jos sulla Jukka on sen kompuran kuvia tallessa, voisit julkaista erikoisimman 2cv-sovelluksen merkeissä…
9.11.2009 at 07:35 #154746Moi Kari! Muisti palaa pätkittäin. Olikos siellä tosiaan joku 1-sylinterinen kompura sätkän koneesta modifioituna. Missäköhän kuvat?
9.11.2009 at 07:42 #154747@Isoo-Jukka wrote:
Moi Kari! Muisti palaa pätkittäin. Olikos siellä tosiaan joku 1-sylinterinen kompura sätkän koneesta modifioituna. Missäköhän kuvat?
Jaa-a. Minulla ei ole.
Muistaisin Nyytisissä joskun julkaistun, tyyliin “Mikä TÄMÄ on?”.Koo.
9.11.2009 at 09:31 #154748Olin silloin Isoo-Jukan kanssa sitä vanhuksen koneesta rakennettua pumppua tms ihmettelemässä. Moottorissa oli vain yksi sylinteri, toisella puolella lohkossa oli puutulppa. Valokuvakin siitä vekottimesta on, mutta saa nähdä löydänkö.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.