Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › Lisää viisautta moteurista
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5.6.2003 at 18:56 #121419
Toisessa huoneessa on AM2, ja toisessa 06/635,
mitkä ovat näiden kahden moteurin erot ?
Teho, puristus, kestävyys, jne..5.6.2003 at 19:58 #129751A06/635 konetta on ollut kutosessa ja meharissa, painava vauhtipyörä, puristukset 8.5, 29 DIN hv 5750rpm, 39nm 3500rpm ja AM2 konetta oli Dyane 6:ssa ja Ami 8:ssa, puristukset 9.0, 35-SAE ja 32-DIN hevosta/5750rpm, 42nm/3750. AM2 on tehokkain 602 kone. Jos tarkoitat kestävyydellä kilometri määrää, jonka kone kestää, niin siihen on vaikea vastata, koska kaikki 2cv:n liittyvä materia on yksilöllistä. Jotkut kestää alle satatonnia jotkut kestää puolmiljoonaa kilsaa…(meillä on ajossa 635 kampi, jolla rupee oleen 400000 km lähellä) Jos kestävyydellä taas tarkoitat vääntöä, niin painava vauhtipyörä tuo sitkeyttä ja kevyt kiihtyvyyttä…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]15.6.2003 at 07:14 #129752Koneet kestää aika tarkkaan seuraavan mukaan, riippuen aika pitkälti siitä kuinka paljon öljyjä vaihdellaan, kuinka varovasti lähdetään liikkeelle kylmänä, kylmäkäynnistysten määrästä, huolehditaanko koneen käyttölämpötilasta, käytetäänkö ryyppyä ja kaasujalasta.
150tkm nokasta ja nostajista rupeaa tulemaan ylimääräistä ääntä ja kone rupeaa viemään öljyä.
200tkm väljät männät puhaltaa öljyt pihalle.
Kampi kyllä kestää, eikä tuo puristusten nosto kammen elinikään vaikuta oleellisesti.
Ainoa että isommilla puristuksilla kone puhaltaa pikkaisen helpommin.29.10.2003 at 12:36 #129753Niinpä. Mulla on Ami 6.sta otetut kone ja laatikko: AM2. Sitten ystävällä on sellainen opus, jossa on noita kone koodeja ja se sanoo: AM2= Ami6, AM3=Ami8. Selitäkää ja vakuuttakaa minutkin. Sitten AYB on vielä yksi, joka on ollut siis missä? Dyane 6?
29.10.2003 at 12:38 #129754ei ei ei. AMB=Dyane6? Niinkö?
29.10.2003 at 12:59 #129755AM B = ami 6.
AM2 = Dyane 6/ami8
AM3 =?
AYA = nelkkuja, muita AY:llä alkavia ei ole tiedossa.Kun tuo AYB selviää, niin kerro meillekin.
Nämä on siis koneen laatoista.Koko auton mallimerkintä taas on
AM2=ami6
AM3=ami8
AMa=ami6
AYB=Dyane 6
AMB=ami6 breakLähde:
http://oecc.nexenservices.com/Narizin/tech/TypeOverview.php?mode=print29.10.2003 at 18:58 #129756Joo mäkin yhdyn tohon am2=dyane/ami8…on muuten tehokkain ja vääntävin 602 kone…
mutta mutta…en oo kuullu enkä nähny am3 konetta ja ayb:tä
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]29.10.2003 at 19:38 #12975730.10.2003 at 09:20 #129758Se AYB oli kirijootusvirhe, joten se siitä ja toi selvitti toi koko auton tunnus paljon. En ilm osannut lukea ulkokuntalaista kirjaa oikein. ( ranska ei suju )
Kiitos!!!!!!!10.5.2005 at 13:11 #129759@dago wrote:
Se AYB oli kirijootusvirhe, joten se siitä ja toi selvitti toi koko auton tunnus paljon. En ilm osannut lukea ulkokuntalaista kirjaa oikein. ( ranska ei suju )
Kiitos!!!!!!!😀 🙂 8)
11.5.2005 at 10:49 #129760Mites sitten tämä AM2A? Acadianesta tuollainen löytyy/löytyi. Teho/vääntö yms asiat saattaisi kiinnostaa…
11.5.2005 at 20:20 #129761eikös se ole tuo sama “AM2 konetta oli Dyane 6:ssa ja Ami 8:ssa, puristukset 9.0, 35-SAE ja 32-DIN hevosta/5750rpm, 42nm/3750. AM2 on tehokkain 602 kone.”
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]11.5.2005 at 20:25 #129762eikun niitä onkin kahdenlaista:
AM2 A 602 M28 Acadiane 2/78-? 9:1 29 5750 41 3500
AM2 A 602 M28 Acadiane ?-6/88 8.5:1 29 5750 41 3500
Eri puristukset, sama teho, sama vääntö= TÄH?
🙄Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.