Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › Kytkinremonttiko edessä? Pakki ja ykkönen temppuilee
- This topic has 6 replies, 5 voices, and was last updated 5.5.2016 at 00:18 by
Tonybe.
-
AuthorPosts
-
3.5.2016 at 18:36 #226780
Taas vinkkejä kyselisin. Pakki ja ykkönen alkoivat mennä huonosti päälle tyhjäkäynnillä. Nyt muutamassa päivässä vaiva laajeni niin, että pakki ei mene päälle ollenkaan koneen käydessä ja ykkönen ronksahtaa aina enempi vähempi.
Moottori sammutettuna vaihteet menee päälle ihan normaalisti. Kytkinvaijerin kiristin ja vaihdeöljyt vaihdoin, mutta ei ollut toimenpiteillä vaikutusta. Taidot ja tiedot ja työkalut ei riitä isompiin remontteihin.
Mitäs tässä nyt pitäisi tehdä?
• Citroën-retkikunta "Calypso" • calypso@live.fi •
3.5.2016 at 19:16 #226782Minkä ikäinen tekniikka?
kysyy seppon
3.5.2016 at 19:35 #226786Onko kytkinvaijerin kuoressa makkaroita? Mikäli vaijeri on vanha niin sen kuori saattaa painua kasaan, jolloin vaijerin säätövarat eivät riitä. Tähän kikkakakkonen on laittaa sopiva holkki korin ja vaijerin säädön väliin, mutta parempi vaihtoehto on hankkia uusi vaijeri.
Mikäli näin ei ole ja varat eivät riitä uudellakaan vaijerilla niin silloin kytkinhaarukka on pettänyt. Sen vaihdosta olen mielestäni tehnyt kuvalliset ohjeet.
Tähtimallin paineasetelmasta voi mennä myös kapea painelaakeri läpi, mutta se pitäisi kyllä ääntä.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]3.5.2016 at 21:46 #226794Ai niin, kuljin on nelkku vuosimallia 1971, moottori ainakin on joskus vaihdettu Tiinasta. Vaihdelaatikon ja kytkimen historiasta ei ole mitään käsitystä. Kytkinvaijeri näytti normaalilta.
• Citroën-retkikunta "Calypso" • calypso@live.fi •
4.5.2016 at 08:18 #226803Nelkkujen ja vanhempien kutosten kytkimien heikko kohta on nimenomaan kytkinhaarukassa.Kytkinvaijeri on kiinni sen alapäässä ja keskiosaltaan se on kiinni kytkinakselissa.Rakenteen heikkouden takia se saattaa käytössä taipua,jolloin
haarukka osuu kytkinkopan runkoon ennenkuin irroittaa kytkimen.
Haarukan vaihto vaatii koneen irroituksen.Vaikka uusisi koko kytkimen,kannattaa haarukan suoruus tarkistaa ja se vaihtaa vahvistettuun.Onnea remonttiin tv seppon
4.5.2016 at 20:48 #226815Hei,
millainen vahvistus noissa on?
Mistä tunnistaa että kyseessä on vahvistettu malli?Esa
5.5.2016 at 00:18 #226819Moi,
Voisiko vika johtua lievästi jumittavasta kytkin akselin silmälaakerista?
Kannattaa ainakin vilkaista missä kunnossa neulalaakeri tai laakeriholkki on, jos joudut moottorin
ottamaan irti ja kytkinhaarukka vaikuttaa hyvältä ja nyt ajossa kytkinpoljin tuntuu normaalilta.
laakeri sijaitsee vauhtipyörän keskellä porauksessa mihin kytkinakseli uppoaa.Tomi
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.